Permalänk
Avstängd

Uppgradera drivers!

Tja, jag har version 267.85 på mitt GTX 550 TI installerade det med skivan senast idag, jag tänkte uppgradera till senaste då jag såg att det kommit ut en ny drivrutinsversion, frågan är nu, måste jag ta bort de gamla driversena innan eller är det bara att ladda ner och lägga in de nya direkt?

Permalänk
Medlem

Välj custom install och bocka sen i clean install så avinstaleras den gamla autmatiskt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draal:

Välj custom install och bocka sen i clean install så avinstaleras den gamla autmatiskt

Är det att lita på? Jag vill inte direkt att mina drivers ska fucka upp

Permalänk
Avstängd

Hur vet jag vad som är nytt i den nya drivisen? Jag kanske inte ens märker ngn skillnad, hur ser jag det?

Permalänk
Avstängd

Jävlar, 20% bättre prestanda står det

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Jävlar, 20% bättre prestanda står det

20% bättre prestande är jämfört med den förra drivrutinen (dvs 306 nånting ) inte din drivrutin (267.85)
så mellan din nuvarande och den nyaste skulle jag gissa på betydligt mer

och Nvidias "rena " installation's val funkar rätt bra

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relzo:

Är det att lita på? Jag vill inte direkt att mina drivers ska fucka upp

Har fungerat fint för mig iaf.

Permalänk
Avstängd

Blir att ladda ner 301.42 då

Permalänk
Avstängd

Gör drivers sån jädra skillnad igentligen? O.o

Permalänk
Medlem

installera nya över gamla utan att ta bort först har fungerat fint för mig åtminstone

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

Laddade ner drivisen här: http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGTX550_Ti_...
Hoppas det är det programmet, och att drivisen funkar bra med mitt GTX 550 TI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av relzo:

Laddade ner drivisen här: http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGTX550_Ti_...
Hoppas det är det programmet, och att drivisen funkar bra med mitt GTX 550 TI

Varför tanka från asus hemsida?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Varför tanka från asus hemsida?

För att då vet jag att det är just DEN drivisen som jag ska ha till JUST MITT grafikkort?

Får jag inte det programmet nu så att jag kan ta bort de gamla med det programmet eller vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av relzo:

För att då vet jag att det är just DEN drivisen som jag ska ha till JUST MITT grafikkort?

Får jag inte det programmet nu så att jag kan ta bort de gamla med det programmet eller vad?

Märke på kortet har ingen betydelse, alla drivrutiner (dom nyaste) tankas alltid ner från Nvidias hemsida.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Märke på kortet har ingen betydelse, alla drivrutiner (dom nyaste) tankas alltid ner från Nvidias hemsida.

Jaha okey, crap den e på 85% nu och mitt internet e det slöaste :s
Får jag inte det programmet nu eller?

Permalänk
Lego Master

Om du drar från ASUS får du troligen inte de senaste drivisarna, ASUS är tokigt slöa med att uppdatera sånt. Visst kommer de funka, men det blir inte de senaste som sagt. Kör från www.geforce.com.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

306.97 e den senaste?

Permalänk
Skrivet av relzo:

Gör drivers sån jädra skillnad igentligen? O.o

Ja. De ger instruktioner till grafikkortet.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Vad menar du med "får inte programmet" ?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Lite läskigt att 306.97versionen på geforce.com är mycket mindre, 175 mb, 301.42 varpå 224 mb, kan jag verkligen ha version 267.85 och ladda ned senaste direkt? (306.97) ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Vad menar du med "får inte programmet" ?

Nvm

Permalänk
Avstängd

jag har 267.85 driver version, och 301.42 driversen ligger på 224 mb, hur kan jag då ladda ned 306.97 på 175 mb direkt?
Måste jag inte ladda ned en annan version först? xD
Aja, vi får se vad som händer
Geforce kanske har packat ner filerna bättre? Tycker det är lite lustigt hehe

Permalänk
Entusiast
Skrivet av relzo:

Gör drivers sån jädra skillnad igentligen? O.o

Hemligheten ligger i att nVidia skickar med en dold "databas" över specialoptimeringar för olika speltitlar. Optimeringarna består i regel av renderings-genvägar och annat som gör att grafikkortet inte behöver rendera saker som ändå inte syns på bildskärmen + en del andra tricks.
Det är orsaken till varför grafikkortsdrivrutiner är flera hundra megabyte stor, när själva kärnan i drivrutinerna bara är någon enstaka megabyte.

Ibland hittar nVidias utvecklingsteam saker som kan "fuskas bort" i renderingen som ger en rejäl prestandaförbättring.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Hemligheten ligger i att nVidia skickar med en dold "databas" över specialoptimeringar för olika speltitlar. Optimeringarna består i regel av renderings-genvägar och annat som gör att grafikkortet inte behöver rendera saker som ändå inte syns på bildskärmen + en del andra tricks.
Det är orsaken till varför grafikkortsdrivrutiner är flera hundra megabyte stor, när själva kärnan i drivrutinerna bara är någon enstaka megabyte.

Ibland hittar nVidias utvecklingsteam saker som kan "fuskas bort" i renderingen som ger en rejäl prestandaförbättring.

Ok, jag fick inte 3d vision installerat, men det gör väl inget?
Har den redan tror jag.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av relzo:

Ok, jag fick inte 3d vision installerat, men det gör väl inget?
Har den redan tror jag.

Har du en 3D-skärm? Annars kvittar det. Jag väljer alltid bort den, eftersom jag inte kan visa 3D ändå.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

FAN!
När jag startar bf3, så kickar punkbuster mig för: "FAilure to communicate" pnkbstra.exe elr ngt sånt jävla skit, varför i helvete kan jag inte lira bf3 som normala folk? Först får jag crasher på min andra dator, nu när jag uppgraderat denna ,då får jag ngt annat jävla fel, hur ska jag lösa detta "Punkbuster kicked player hasteone349" "Failure to communicate" eller ngt sånt, snälla hjälp mig någon!

Permalänk
Avstängd

"server communication failure" Vad i helvete är detta?
Punkbuster kickar mig för det..

Permalänk
Avstängd

Har ingenting med din driver att göra.
LÅter som att du stängt av Pb i ctrl alt del.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Service communicate failure elr nge.. hinner ej att se vad det står..

Permalänk
Avstängd

Ska jag ha pbsetup igång eller vad?
Hur fan får jag igång punkbuster då?