Permalänk
Medlem

Nytt Grafikkort!

Hej!!!
Jag har precis köpt ett nytt grafikkort G210, men den vägrar funka på min dator.. Kan det vara att det inte funkar på mitt moderkort? Eller vad är fel. Den funkar på en annan dator..

Skulle behöva hjälp, blir galen. Har en klump i magen och gråten i halsen......

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem

har du updaterat alla driv rutiner?

Permalänk
Medlem

Vad exakt händer?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Oj, vad luddigt jag skrev... Får ingen bild alls.. Fläktarna snurrar men ingen bild alls kommer inte in i bios. Har tagit ur bios batteriet.. Funkar ändå inte!!!

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kernehed:

Oj, vad luddigt jag skrev... Får ingen bild alls.. Fläktarna snurrar men ingen bild alls kommer inte in i bios. Har tagit ur bios batteriet.. Funkar ändå inte!!!

Har du ett gammalt grafikkort att kolla med.
Vad är resten av komponeterna i datorn?

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Ja, provade ett annat grafikkort, det funkade? Jag skriver up setupen snart. Hemma om 10 min. Tack

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kernehed:

Ja, provade ett annat grafikkort, det funkade? Jag skriver up setupen snart. Hemma om 10 min. Tack

Du har väl avinstallerat dom gamla drivrutinerna från förra kortet?

Permalänk
Medlem

Nej, borde jag göra det? Isåfall får jag prova det, kommer med resultat snart. Tackar

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kernehed:

Nej, borde jag göra det? Isåfall får jag prova det, kommer med resultat snart. Tackar

Rekomenderar dig att göra såhär, ifall du inte vet hur du gör:

1. Ladda ned senaste versionen (beta om man är våghalsig).
2. Avinstallera gamla drivrutiner via kontrollpanelen -> avinstallera ett program.
3. Gå in kontrollpanelen -> system -> system -> enhetshanteraren -> bildkort [kortnamn] -> avinstallera
4. Driversweepa ATI - Display (om ditt förra kort var från AMD) eller NVIDIA - Display (och möjligtvis NVIDIA - PhysX. Jag har aldrig haft ett kort från nVidia så vet ej om det är nödvändigt.)
5. Starta om
6. Installera nya drivrutiner
7. Klart

Om det inte fungerar så är det förmodligen fel på grafikkortet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Funkar inte, lämnar tillbaka det och köper en HTPC, helvete vad less jag blir tack för all hjälp! Stor eloge

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in strömmen till grafikkortet? Förutsatt att det finns en sån koppling.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Finns ingen sådan tyvärr....

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"