[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Ny Private Server söker spelare och banditer!

Hejsan!

Vi har hyrt in oss på en DayZ server ifrån Vilayer.com som har riktigt bra ping och är öppen 24/7 Söker även lämpliga admins!. Vi har ställt in tiden så det är natt på dagen och dag på kvällen pågrund av man spelar mest på kvällar och nätter.

Vi har kört servern i ett par dagar nu och allt fungerar hyffsat så nu vill vi få in mer folk och få tillbaka den paranoida känslan av DayZ. Så ni banditer och PVP älskare är grymt välkommna.

För stunden sitter vi på skype men sidechanneln är öppen på servern så kan skulle kunna prata med varandra helt öppet.

Teamspek server kommer att komma

Vi ser helst att personerna på servern är över 18 år (Dock inget krav)

Lägg till mig på skype för mer info - Skype: stoltish

Vi spelar mest på kvällarna men händer även att vi spelar på dagarna.

Ikväll efter 21.00 så kommer vi vara ett gäng på skype som ska lira så ni är välkommna att delta på skype då.

Servern: Stolt Maba - Svenskarnas Paradis
Uptime: 24/7
Slots: 40
UTC-6
Lösenord: Skicka PM

[B]Admins:
Da ( Jag Ac3r)
Marcus (GuinTheKing)[B]

Fordon

12:38:30 "SERVER VERSION: Bliss v3.6"
12:38:31 "SERVER: Got initial loadout of []"
12:38:32 "SERVER: Got 11 pages of objects..."
12:38:37 "SERVER: Fetched 54 objects!"
12:38:37 "Spawned: 804 UAZ_Unarmed_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 808 UAZ_Unarmed_UN_EP1"
12:38:38 "Spawned: 809 UAZ_Unarmed_UN_EP1"
12:38:38 "Spawned: 1212 UAZ_Unarmed_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 1223 SkodaGreen"
12:38:38 "Spawned: 1224 SkodaGreen"
12:38:38 "Spawned: 1225 SkodaGreen"
12:38:38 "Spawned: 1227 TT650_Ins"
12:38:38 "Spawned: 91856 UAZ_Unarmed_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91857 UAZ_Unarmed_UN_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91858 UAZ_Unarmed_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91859 ATV_US_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91860 ATV_CZ_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91861 ATV_US_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91862 SkodaBlue"
12:38:38 "Spawned: 91863 TT650_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91864 TT650_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91865 Old_bike_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91866 Old_bike_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91867 Old_bike_TK_INS_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91868 Old_bike_TK_INS_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91869 Old_bike_TK_INS_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91870 Old_bike_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91871 Old_bike_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91872 Old_bike_TK_INS_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91873 Old_bike_TK_INS_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91874 Old_bike_TK_CIV_EP1"
12:38:38 "Spawned: 91875 UH1H_DZ"
12:38:38 "Spawned: 91876 UH1H_DZ"
12:38:38 "Spawned: 91877 Ikarus"
12:38:38 "Spawned: 91878 Ikarus"
12:38:38 "Spawned: 91879 Tractor"
12:38:38 "Spawned: 91880 S1203_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91881 UralCivil"
12:38:39 "Spawned: 91882 Volha_2_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91883 Volha_1_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91884 Volha_1_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91885 Volha_2_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91886 car_sedan"
12:38:39 "Spawned: 91921 UAZ_RU"
12:38:39 "Spawned: 91922 ATV_CZ_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91923 TT650_Ins"
12:38:39 "Spawned: 91924 hilux1_civil_3_open"
12:38:39 "Spawned: 91925 hilux1_civil_3_open"
12:38:39 "Spawned: 91926 Ikarus_TK_CIV_EP1"
12:38:39 "Spawned: 91927 car_hatchback"

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Härligt :3 Är inne och spelar nu! Nick: Vilvor!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag var inte inne igår men många andra av oss admins var inne. Hoppades ni gillade servern fast kanske inte va så mycket spelare inne igår.

Vi tar gärna emot feedback om ändringar på servern eller liknade.

Det finns mycket fordon i Stary Sobor just nu så ni vet!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag kan nog komma att titta förbi en stund. Är det privat eller global hive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Jag kan nog komma att titta förbi en stund. Är det privat eller global hive?

Private

Jag och Emoviktor spenderade morgonen/förmiddagen att glassa runt lite i bilen och titta på sevärdheter

Krypa bör man annars dör man.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Kommer nog in och lirar lite ikväll!

ceogar: Snygga bilder och skön upplösning du lirar på!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Vilken kväll! En fullspäckad afton med nya vänner och oväntade bedrägerier som kommer tära på allas psyke i månader!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ja det var verkligen en fullspäckad afton. Jens med sin AS50 och Nightvision får de inte lätt att överleva när alla är efter han.

Hoppas de kommer inte folk ikväll och lirar!

SoDDan och Alex är serverns nya banditer så se upp! Dom dödade precis Marcus som skulle vara snäll och hämta upp dom med bil!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

hur många är inne och spelar regelbundet? Söker en priv server med PW för är Så satans leds på alla hackers! Men vill inte börja spela på en server som inte har nå players.. spelar ingen roll så länge det iaf är några online! Alltid roligt att va tvungen att va extra försiktig då banditer lurkar bland buskarna! (och jag med ibland!)

Edit : Och viktigaste av allt, hur ofta resettar servern?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

hur många är inne och spelar regelbundet? Söker en priv server med PW för är Så satans leds på alla hackers! Men vill inte börja spela på en server som inte har nå players.. spelar ingen roll så länge det iaf är några online! Alltid roligt att va tvungen att va extra försiktig då banditer lurkar bland buskarna! (och jag med ibland!)

Edit : Och viktigaste av allt, hur ofta resettar servern?

Servern är ju ganska ny så det är väll runt 2-9 stycken inne på kvällarna efter folk har slutat jobbet.

Sen på din viktigaste fråga så har vi tänkte och köra en restart mellen var 4-8 timme så vi håller servern fräsh. Men om du tycker de är för ofta är för sällan så kan vi nog göra en ändring ska du se.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Skrivet av azezl:

hur många är inne och spelar regelbundet? Söker en priv server med PW för är Så satans leds på alla hackers! Men vill inte börja spela på en server som inte har nå players.. spelar ingen roll så länge det iaf är några online! Alltid roligt att va tvungen att va extra försiktig då banditer lurkar bland buskarna! (och jag med ibland!)

Edit : Och viktigaste av allt, hur ofta resettar servern?

När du säger reset, menar du då server restart eller fullständig reset där alla bilar osv försvinner och spawnar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Servern är ju ganska ny så det är väll runt 2-9 stycken inne på kvällarna efter folk har slutat jobbet.

Sen på din viktigaste fråga så har vi tänkte och köra en restart mellen var 4-8 timme så vi håller servern fräsh. Men om du tycker de är för ofta är för sällan så kan vi nog göra en ändring ska du se.

Ahh, det låter perfekt! Kanske kikar in ikväll
Och tycker ni bör restarta om var 4e timma.. Spelat på lite 8 timmar servers och där mot slutet brukar det va allt för laggigt så sätt in restarten var 4e timma..

Skrivet av huskeyninja:

När du säger reset, menar du då server restart eller fullständig reset där alla bilar osv försvinner och spawnar om?

Jo allt omplaceras på mappen vid en restart förutom items man har sparat. Så om du hittar en bil, sätter upp ett tält så måste man kolla på den, scrolla och välja "Save (item name)" Man bör med vänta några sekunder efter man interaggerat med föremålet så att servern hinner registrera ändringen med.. 15-20 sekunder för att vara på den säkra sidan

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Jag söker efter servern men kan inte hitta den i Commander, några hints?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sök bara på Stolt och testa.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Sök bara på Stolt och testa.

sökte själv på "Stolt Maba - Svenskarnas Paradis" och hitta den dirr! Är inne nu och folk verkar trevliga Bara lite banditfritt men dom kommer väll med tiden

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Var inne och spelade en stund nu, körde ned till kusten och gav Marcus lite blod. Verkar vara trevligt folk där inne.

Dock så tycker jag att du ska ta bort lösenordet från första inlägget, så kan man PMa er och få det, nu kan ju även icke-svenskspråkiga hackare googla sig fram till server och lösenord.

Hörde att ni tänker ta bort nametags, det gillas skarpt. Vad gäller för kartan? Kan andra spelare dyka upp där?
Glömde kolla, men det vore fint om andra spelare INTE dök upp på ens karta.

Trevlig server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Var inne och spelade en stund nu, körde ned till kusten och gav Marcus lite blod. Verkar vara trevligt folk där inne.

Dock så tycker jag att du ska ta bort lösenordet från första inlägget, så kan man PMa er och få det, nu kan ju även icke-svenskspråkiga hackare googla sig fram till server och lösenord.

Hörde att ni tänker ta bort nametags, det gillas skarpt. Vad gäller för kartan? Kan andra spelare dyka upp där?
Glömde kolla, men det vore fint om andra spelare INTE dök upp på ens karta.

Trevlig server!

Vi ska ta bort nametags och vi själva kan inte se andra på kartan med spelare har sagt att dom kan se andra spelare så vi ska forska vidare och ta bort det. Men vi tycker fortfarande att man ska kunna se sig själv men inte andra spelare.

Sen diskuterar vi om AS50 verkligen ska få finnas kvar eftersom den one shootar en helikopter.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag, Murta och Nano har spelat i 2dagar på servern nu, grymt stabil är den.
Hoppas bara det kommer mer folk
Synd vi inte fick rätsida på din ATV Jory ^^

Visa signatur

Jahadu jag vet inte de nå.

Permalänk
Skrivet av Ac3R:

Vi ska ta bort nametags och vi själva kan inte se andra på kartan med spelare har sagt att dom kan se andra spelare så vi ska forska vidare och ta bort det. Men vi tycker fortfarande att man ska kunna se sig själv men inte andra spelare.

Sen diskuterar vi om AS50 verkligen ska få finnas kvar eftersom den one shootar en helikopter.

gött att bli av med nametags!

men vad ska jag jag döda er med om jag inte får använda min as50

Permalänk
Medlem

Såg trevligt ut..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Sen diskuterar vi om AS50 verkligen ska få finnas kvar eftersom den one shootar en helikopter.

Ta bort den, finns inget behov av den egentligen, de som har mest nytta av den är de som vill förstöra för the lulz..
Glöm inte att ta bort dess ammo med.

Men ni är säkra på att helis spawnar in? Inte hört om någon som sett en ännu.

Skrivet av Mateoo:

Synd vi inte fick rätsida på din ATV Jory ^^

Haha, det var lite synd då den var full med gear, men tack för hjälpen iaf. Har en ny atv nu

Permalänk
Medlem

Tycker att ASen ska få vara kvar, Den är ju trotts allt grymt rare. Sen måste det ju vara lite spänning när man flyger heli med!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Ta bort den, finns inget behov av den egentligen, de som har mest nytta av den är de som vill förstöra för the lulz..
Glöm inte att ta bort dess ammo med.

Men ni är säkra på att helis spawnar in? Inte hört om någon som sett en ännu.

Haha, det var lite synd då den var full med gear, men tack för hjälpen iaf. Har en ny atv nu

Vi har problem med våra helis för stunden men det kommer ordnas de lovar jag så vänta ett litet tag till så ska du få se

Jag tittar inte ens åt samma håll som en ATV längre. Förstört 3 stycken under två dagar. En i hamnen som fucka ur totalt och sen klassikern över en bro i 5 km/h. Sen den sista välta jag och var enbart klantig.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Sen måste det ju vara lite spänning när man flyger heli med!

Två skott med en M107 tar väl ned helin? Spännande nog.

Skrivet av Ac3R:

En i hamnen som fucka ur totalt och sen klassikern över en bro i 5 km/h

Då var det nog den i hamnen som Marcus hittade, jag skulle hjälpa honom att resa den genom att knuffa med min bil, den buggade ut på samma sätt som min ATV hade gjort, flög 100+ meter rakt upp och sprängdes.. Suck.

Permalänk
Medlem

Vi får göra lite röstningar om configen på servern. Hoppas de blir ett gäng ikväll som är inne och lirar!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag röstar för inga nametags, även om jag inte är inne idag

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Röstar också för inga nametags

Permalänk
Medlem

inga nametags och inga m107/AS50, droppade till och med as50n jag hittade idag för att jag tycker skiten är op.

Permalänk
Medlem

awesome server btw ;>