Problem med Xbox med Telias Thompson router

Permalänk
Medlem

Problem med Xbox med Telias Thompson router

Tjenare!

För ett tag sen så fixade mina föräldrar sånt här med TV, bredband och telefoni från Telia, vilket gjorde att vi fick en ny router. Hade problem direkt när jag skulle spela BF3 på datorn så fick öppna lite portar och det har funkat jättebra. Men så igår när jag skulle börja lira det nya Forza Horizon på mitt xbox så funkade inte multiplayer läget. När jag ska joina en lobby så står det att jag har motstridiga NAT inställningar. Har testat allt möjligt, gjort exakt som sidan Portforward visat, kollat på massa olika forum men även om jag gör som det står så funkar det inte ändå.
Är det något som vet hur man ska kunna lösa detta? Telia sa att de inte kunde göra något eftersom det var utanför deras arbetsområde elller nått sånt trams.
Så om det är någon vänlig själ som vet hur jag ska kunna lösa det så är jag väldigt tacksam för svar!
Routern i fråga är en Thompson TG789vn.

MVH

Permalänk
Medlem

Har haft tg585v7 med samma problem alltså att jag får strict. Det löste sig dock att dra ut strömsladden till routern och vänta 30 sekunder och stäng av xboxet också. Sen startar du routern och xboxet och på xboxet går du till internetinställningar och testar att connecta till xbox live i det där testet.

Jag fick oftast starta om routern flera gånger innan jag fick open.Thompsons rotutrar har även en tendens att bli strict igen efter ett tag och då måste man starta om routern ett x antal gånger igen. Om du inte får det att funka eller blir less på skiten så rekommenderar jag att att brygga den med en annan router jag bryggade min med Asus RT-N16 och det har aldrig krånglat sedan dess.

Permalänk
Medlem

I vilket xbox live test menar du? eller hur får man fram det? ^^

Permalänk

Hade samma problem. Ringde Telias kundtjänst (90200 tror jag det är) och bad där att de skulle uppdatera routern med den senaste mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Gör ett connection test på ditt xbox