Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Finns det verkligen inte en enda bild på hela world wide web där man ser hur det ser ut när en Lumia med matt färg har blivit blank i hörnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Kör ni 4g abonnemang? Alltid kört telenor och kan få mobilen och pott med surf 449:- för 399:-
Får ringa för hela beloppet samt fria sms och surf i 3g ""upp till 32/mbit"".

Aldrig testat 4g, är det dumt att ta detta? Eller en bra deal?

Ja kör 4G abonnemang, 3G näten är relativt överbelastade i storstäderna så de fungerar sämre än de kunde göra, vilket gör 4G ännu bättre att ha.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

http://mynokiablog.com/2012/10/03/why-i-wont-be-buying-a-glossy-lumia-920-yellow-red-white/

Vet inte om du läst den. Repor kommer att synas mer på blanka utan tvekan medans matta säkert med nötning kommer få nyans skillnad. Glans behandlingen är ju trots allt som en slags klarlack. Precis som en metallic färgad bil dom är jättefina först men med tiden kommer repor och just pga av glansiga ytor reflekterar kommer man se repor då reflektionen inte längre än felfri. Men om man ska oroa sig för sånt förstår jag inte. Prylar ska användas när dom gjort sitt köper man nytt. Oavsett färgen är perfekt eller ej lär ju telefonen fungera än.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

I kommentarerna: "I went to the NYC event, and while I don’t know how scratch proof the plastic is, I specifically asked about the back plate. That scratching problem has been resolved and the new back plates use ceramic. The guy demoing scratched the back plate with keys and it came out fine."

Verkar som att Nokia har gjort hela telefonen rep-resistent runt om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

I kommentarerna: "I went to the NYC event, and while I don’t know how scratch proof the plastic is, I specifically asked about the back plate. That scratching problem has been resolved and the new back plates use ceramic. The guy demoing scratched the back plate with keys and it came out fine."

Verkar som att Nokia har gjort hela telefonen rep-resistent runt om.

Jupp, har sett ett flertal videor och 8-900:r IRL, luren ser i stort sett ny ut förutom just vid kromet runt kameran som de nu har sett över.

Hsh, jag bryr mig inte om det blir lite märken med tiden men det är en sak att vara rädd om luren och en helt annan att vara rädd för den, finns ju inget värre...
Den GN jag har nu har sina märken efter ca 6 månaders användning men är hel vilket är det viktigaste så denna vet jag att jag inte behöver vara rädd för, eller om.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Jag är jäkligt petig med mina grejor och vill helst att de ska se ut som nya efter flera år men en telefon är ju till för att användas. Det blir ju lite överdrivet när det inte får synas repor etc i telefonen överhuvudtaget. Jag menar hur mycket gör det om baksidan blir repig så att det syns om du håller mobilen i vinkel under en stark lampa? Nej det gör väl faktiskt inte så mycket, det kan ju tom vara lite trevligt!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Precis det ska användas . Jag hoppas ifixit och liknande kör hårdtester när den kommer. Skulle vara intressant att se fastän jag inte tänker köpa den. Men just materialet tycker jag är intressant. Plast som material med alla dess blandningar är fascinerande träffa en gång en kille som jobbade som konsult inom det. Sjukt välbetalt jobb om man är duktig .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Gul 920 beställd hos Telia, blir fint det här!

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa från Tele2 Mecenat men nu ser jag att den gula är slut

Permalänk

Kan man inte beställa enbart en olåst utan abonnemang på Mecenat? Bor i London i ett halvår till så har ingen direkt användning av ett abonnemang just nu. Annars får det nog bli NetOnnet, som har heta delbetalningsalternativ också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Kan man inte beställa enbart en olåst utan abonnemang på Mecenat? Bor i London i ett halvår till så har ingen direkt användning av ett abonnemang just nu. Annars får det nog bli NetOnnet, som har heta delbetalningsalternativ också!

Tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Beställde en svart 920 från Tele2 i lördags, hoppas att jag hann få laddningsplattan...misslyckat annars.

Permalänk
Medlem

Någon som har en s3 idag? Den sägs med vara i polycarbon så om den är repkänslig är nog lumia detsamma .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag har en S3:a med oskyddad baksida och har smårepor över hela plasten. Vad man skulle kunna göra om man är orolig är såklart att sätta på en plastfilm typ Copter bak. Tyvärr tappar det ju känslan av materialet, plus att det onekligen inte är riktigt lika snyggt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Ingår fortfarande laddplattan om man förbeställer lumian hos Telia?
Numera står det följande:
"Ladda utan att ansluta
Nu behöver du inte ansluta din Nokia Lumia 920 till ett eluttag för att ladda den. Lägg bara mobilen på den trådlösa laddaren och resten löser sig själv."

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonexx:

Ingår fortfarande laddplattan om man förbeställer lumian hos Telia?
Numera står det följande:
"Ladda utan att ansluta
Nu behöver du inte ansluta din Nokia Lumia 920 till ett eluttag för att ladda den. Lägg bara mobilen på den trådlösa laddaren och resten löser sig själv."

Påstår Telia att den trådlösa laddaren följer med då? För det gör ju ärligt talat inte den texten du citerar, annat än att man kan ladda mobilen trådlöst via en trådlös laddare

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Påstår Telia att den trådlösa laddaren följer med då? För det gör ju ärligt talat inte den texten du citerar, annat än att man kan ladda mobilen trådlöst via en trådlös laddare

Numera gör texten inte det men tidigare stod det "...lägg bara mobilen på den trådlösa laddaren som ingår och resten löser sig själv."

Därav min fråga

Permalänk
Medlem

Elgiganten säger förväntat datum i lager 12/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Jag har en S3:a med oskyddad baksida och har smårepor över hela plasten. Vad man skulle kunna göra om man är orolig är såklart att sätta på en plastfilm typ Copter bak. Tyvärr tappar det ju känslan av materialet, plus att det onekligen inte är riktigt lika snyggt.

Ja att sätta på skydd på mobilen är som att äta kola med papper på.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Någon som har en s3 idag? Den sägs med vara i polycarbon så om den är repkänslig är nog lumia detsamma .

S3:ans skal är helt makalöst repkänslig.
Min fars S3 var utan skal i några dagar bara så blev baksidan repig, det räcker typ att lägga ner den på bordet en gång så är den repig, man undrar hur det ens är fysiskt möjligt, verkar som att Samsung har ansträngt sig VÄLDIGT hårt för att göra den så repkänslig som möjligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Däremot så är det ju fruktansvärt enkelt o byta skal på S3an, så kvittar ju iofs Värre med Iphånen.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

S3:ans skal är helt makalöst repkänslig.
Min fars S3 var utan skal i några dagar bara så blev baksidan repig, det räcker typ att lägga ner den på bordet en gång så är den repig, man undrar hur det ens är fysiskt möjligt, verkar som att Samsung har ansträngt sig VÄLDIGT hårt för att göra den så repkänslig som möjligt.

Polycarbons negativa effekt är just att den repas samt missförgas medans det är hårt och mindre känsligt för att spricka. Cd/dvd skivor är av polycarbon med .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Polycarbons negativa effekt är just att den repas samt missförgas medans det är hårt och mindre känsligt för att spricka. Cd/dvd skivor är av polycarbon med .

Om telefonen nu kommer vara gjort för att vara reptålig, så blir det väl nån slags ytbehandling som får ta hand om det, och knappast en uppgift som läggs på chassits huvudmaterial?

Det finns ju flertalet applikationer för skyddsglas som är av polykarbonat, men dom har väl andra material just vid ytan?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Appropå repkänslighet för matt vs blank. Här är en som testar och jämför:
http://m.youtube.com/watch?v=71Iy3zaD4yk

Permalänk
Medlem

Jag skrev till Telia på facebook och frågade om det ingår en "laddplatta" vid beställning av Lumia 920 eller inte och jag fick följande svar:

Telia Sverige: Hej!
Det ingår inte en trådlös laddare hos oss. Tyvärr hade tryckfelsnisse varit i farten och det har vi nu rättat till. Ber om ursäkt för detta. / Karin

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Om telefonen nu kommer vara gjort för att vara reptålig, så blir det väl nån slags ytbehandling som får ta hand om det, och knappast en uppgift som läggs på chassits huvudmaterial?

Det finns ju flertalet applikationer för skyddsglas som är av polykarbonat, men dom har väl andra material just vid ytan?

Det är fullt möjligt att blandningen innehåller något mer som dom inte listat än. Det finns nästintill oändliga möjligheter just när det kommer till plast tillblandning för att nå diverse resultat. Frågan är bara vad. Med tanke på dagens hysteri med miljö och hälsotänk faller säkert mycket bort pga av risk för emittering med mera. Sen kan ju man ifrågasätta definition reptålig djupa repor kan vara mindre sannolika medans nätt och jämt ytligt synbara är fullt möjligt. Djupa repor känner vi och ser medans små små ytliga ser man bara i visst ljus. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Polycarbonate lite om materialet i ren form. Som jag nämnt vid tidigare tillfälle används just detta i kravall sköldar med mera då det är extremt tåligt i rätt tjocklek.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Ser nice ut Bara att de ska ge oss dödliga mobilen också.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk

Jag tycker det har blivit lite hajpat med skal och grejor samt repor på sin mobil. För ett par år sedan hade inte en enda skal sedan kom iphone och då fyllde ju skalet en funktion eftersom telefonen sprack så lätt ifall man tappade den, nu ska man ha skal för att telefonen inte ska få repor. Tänk sedan när ni måste ha ett skal på skalet för att inte det första skalet ska bli repat. Nej efter mitt resonerande här så tror jag att jag låter telefonen ligga kvar i lådan och använder min gamla SE-mobil istället. Så kan jag ju plocka fram och titta på den när jag vill se nåt fint.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560