Ifixit skruvar isär Microsoft Surface RT

Permalänk
Melding Plague

Ifixit skruvar isär Microsoft Surface RT

Microsoft nya surfplatta Surface RT får ett bryskt mottagande av hemmafixarna på Ifixit, som dissekerar nykomlingen och visar upp innandömet för omvärlden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gissar att fast limningen av displayen delvis är för att göra den mer spill säker.

Permalänk
Medlem

härligt vill ha en Surface

Permalänk

Snacka om kompakt:P

Permalänk
Medlem

När släpps den i Sverige?

Förövrigt känns det som ett självklart köp! =D

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skäggig legend

Jag vill verkligen klämma på den! Jag kommer vara kvar i Apple systemet men vill gärna testa den då jag inte gillar Android plattorna =/

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nä men vad konstigt att Nexus'en är lättare att reparera, skärmen ramlar ju för fn ut av sig själv och det får Ifixit till något positivt

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Jag vill verkligen klämma på den! Jag kommer vara kvar i Apple systemet men vill gärna testa den då jag inte gillar Android plattorna =/

Samma här, fast jag kan tänka mig en Surface eller någon annan Win8-platta istället för iPad.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Samma här, fast jag kan tänka mig en Surface eller någon annan Win8-platta istället för iPad.

varför inte ta båda stegen och satsa på en Andoidplatta direkt - jag menar onödigt att gå ner ännu ett steg innan man går upp ur gropen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

varför inte ta båda stegen och satsa på en Andoidplatta direkt - jag menar onödigt att gå ner ännu ett steg innan man går upp ur gropen....

Kanske för att det troligen blir mycket lättare att ta med sitt jobb från en Windows dator till en Windows platta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

varför inte ta båda stegen och satsa på en Andoidplatta direkt - jag menar onödigt att gå ner ännu ett steg innan man går upp ur gropen....

För att han inte gillade Android plattorna? Precis som så många andra av oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

varför inte ta båda stegen och satsa på en Andoidplatta direkt - jag menar onödigt att gå ner ännu ett steg innan man går upp ur gropen....

För att vissa kanske tycker att Android-plattor är det som är att gräva ner sig ytterligare

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Magnesiumskal? Fattar den lätt eld då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Magnesiumskal? Fattar den lätt eld då?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja magnesium fattar lätt eld men bara när den är i samma storlekar som dampartiklar. I kompakt form tål den höga temperaturer. ( tex moderna motorblock till bilar osv. är gjorda utan magnesium.)

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oobah45:

Magnesiumskal? Fattar den lätt eld då?

Magnesium självantänder inte direkt, men det är mycket lätt och tåligt så för att vara en sak man ska bära med sig är det jättebra för att minska vikten, lättare än aluminium

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCWin:

Ja magnesium fattar lätt eld men bara när den är i samma storlekar som dampartiklar. I kompakt form tål den höga temperaturer. ( tex moderna motorblock till bilar osv. är gjorda utan magnesium.)

Det var dock ingen hit när det var ett företag som presenterade en störtbåge för rallybilar av magnesium, tanken var god för att minska vikten och det är ju som sagt starkt och slittåligt, men de klarade inte brandtesterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Fin tablet men tvivlar på att windows 8 RT är något att hänga i julgranen, skulle vara intressant om det gick att installera linux dist eller android på den.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bengt-re
varför inte ta båda stegen och satsa på en Andoidplatta direkt - jag menar onödigt att gå ner ännu ett steg innan man går upp ur gropen....
Kanske för att det troligen blir mycket lättare att ta med sitt jobb från en Windows dator till en Windows platta?

Räkna inte med att det ska bli lättare när det gäller arm och windows RT, du kommer inte kunna köra program för x86

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av bud986:

Räkna inte med att det ska bli lättare när det gäller arm och windows RT, du kommer inte kunna köra program för x86

office funkar

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Ang bilmotorer motorblock är förmodligen AlMg legering inte ren mg

Permalänk

Bra moderkortsstorlek i Surface RT.
Hoppas det dyker upp lite såna där moderkortsstorlekar med x86 för stationära datorer (10 watt Ivy Bridge/Haswell)

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmomento:

Ang bilmotorer motorblock är förmodligen AlMg legering inte ren mg

Precis, det är garanterat någon form av legering även i plattans skal, det är ytterst sällsynt med ren metall i någon konsumentprodukt överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com