Gainward 670, drivers smäller av

Permalänk
Medlem

Gainward 670, drivers smäller av

Oh orakel,

Jag har ett Gigabyte 670 och köpte nyligen ett gainward 670 som ersättare till ett 580 som hade gått sönder.
Kortet sitter i datorn på arbetsplatsen (ja, jag spelar när jag har tid över, egenföretagare ftw) - och hemma sitter Gigabytekortet.

I måndags när jag kom till jobbet så krashade drivrutinen för nvidia såfort jag bootade upp. Testade tre gånger, startade med integrerade grafiken och avinstallerade nvidiadrivisarna och provade att göra om allting från början. Tröck i skärmkabeln till grafikkortet igen och bootade upp.. same shit.
Windows startar, alla auto-start program drar igång och sedan krashar nvidia kernel driver yada yada.

Tar hem kortet för att prova i hemdatorn. Drar ur mitt gigabytekort hemma och provar med gainwardkortet - och samma sak händer.
Provar det även i sambons dator, samma historia..
Sätter i Gigabytekortet - allting rullar hur fint som helst.

Vad fasen är fel? Jag fick kortet för knappt en månad sedan och nu efter helgen så bara vägrar det fungera, fast på ett ytterst märkligt sätt.
Varför krashar drivrutiner med ett kort i men inte ett annat, vad är fel då?

Jag köpte det på cdon under septembers 15% drive så kortet är ju fan nytt..

Permalänk
Medlem

testa med en annan drivrutin då

Permalänk
Medlem

Så varför slutade det fungera? Varför skulle en gammal drivrutin fungera, och varför skulle jag vara nöjd med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen:

Så varför slutade det fungera? Varför skulle en gammal drivrutin fungera, och varför skulle jag vara nöjd med det?

Varför kan inte vi svara på tyvärr, du får testa att gå tillbaka en drivrutin helt enkelt, det gjorde jag när min fuckade upp allt och då funkade det igen.

Permalänk
Medlem

Hoppade tillbaka till 306.23 - samma problem.

Permalänk

Kortet är väl trasigt? Det kan ju inte vara annat än hårdvaran när det blir samma i tre olika datorer, det är bara att reklamera tyvärr

Visa signatur

Simlärare