Permalänk
Medlem

Corsair H70 vattenkylning slutat fungera

Min Corsair H70 vattenkylda cpu-kylare har just lagt av. Vet inte vad som hände med den. Inget ljud eller annan varning förutom att cpu:n överhettades och pc:n stängdes av. Troode först att cpu:n brunnit upp av någon anledning. Bytte fläkt till den gamla Zalman-propellern och allt funkade som vanligt. Mysko! Tror att jag köpte H70 för något år sedan då den var ganska ny på marknaden. Lite kort hållbarhetstid va? Någon annan med samma problem?

Visa signatur

Intel Core i7 860 2,80GHz - ASUS P7P55D Deluxe - ATI Radeon HD 5770 - Eizo SX2462W - M-Audio Delta AP 192 - WD Velociraptor 150GB - Corsair 2 GB DDR3-1333 x 4 - Corsair 800D

Sony Vaio VPCF12M1E - VGP-BMS10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulie2:

Min Corsair H70 vattenkylda cpu-kylare har just lagt av. Vet inte vad som hände med den. Inget ljud eller annan varning förutom att cpu:n överhettades och pc:n stängdes av. Troode först att cpu:n brunnit upp av någon anledning. Bytte fläkt till den gamla Zalman-propellern och allt funkade som vanligt. Mysko! Tror att jag köpte H70 för något år sedan då den var ganska ny på marknaden. Lite kort hållbarhetstid va? Någon annan med samma problem?

Tur i oturen då...så den inte läckte vatten & förstörde mera.
Har du kvitto är det bara hämta en ny om den är paj, är ju 5 års garanti.
Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Tur i oturen då...så den inte läckte vatten & förstörde mera.
Har du kvitto är det bara hämta en ny om den är paj, är ju 5 års garanti.
Mvh

5 år? Va bra att du sa det! Ska slänga den på dom! Vill inte ha en ny. När den funkar så drar den möjligen ner temperaturen någon grad men fläktarna låter ju ofta mera än traditionella luftkylda. Men innan jag fattade vad det var för fel började jag ju kolla på nytt moderkort o cpu. Tusenlappar...

Fläkten var kall och verkade fungera som vanligt utifrån sett. Måste blivit något stopp i rören. Tur som sagt att vatten inte läcker ut vilket är för stor riska för att det ska löna sig med vattenkylt system.

Visa signatur

Intel Core i7 860 2,80GHz - ASUS P7P55D Deluxe - ATI Radeon HD 5770 - Eizo SX2462W - M-Audio Delta AP 192 - WD Velociraptor 150GB - Corsair 2 GB DDR3-1333 x 4 - Corsair 800D

Sony Vaio VPCF12M1E - VGP-BMS10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulie2:

5 år? Va bra att du sa det! Ska slänga den på dom! Vill inte ha en ny. När den funkar så drar den möjligen ner temperaturen någon grad men fläktarna låter ju ofta mera än traditionella luftkylda. Men innan jag fattade vad det var för fel började jag ju kolla på nytt moderkort o cpu. Tusenlappar...

Fläkten var kall och verkade fungera som vanligt utifrån sett. Måste blivit något stopp i rören. Tur som sagt att vatten inte läcker ut vilket är för stor riska för att det ska löna sig med vattenkylt system.

Jepp står att det är 5 års garanti om du kollar på diverse sidor där du kan köpa dom.
Det roligaste tycker jag är att det är garanti på kylaren men om den börjar läcka verkar dom inte stå för skadade komponenter, vad ska man med en ny kylare till utan komponenter?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Skrivet av EW200:

Jepp står att det är 5 års garanti om du kollar på diverse sidor där du kan köpa dom.
Det roligaste tycker jag är att det är garanti på kylaren men om den börjar läcka verkar dom inte stå för skadade komponenter, vad ska man med en ny kylare till utan komponenter?

Har för mig att de står för alla skador orsakade av kylaren på daatorn (har sett flera exempel som fått sin dator utbytt av corsair pga läcka)

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Har för mig att de står för alla skador orsakade av kylaren på daatorn (har sett flera exempel som fått sin dator utbytt av corsair pga läcka)

Åfan! Jag tycker jag sett att dom inte står för någonting.
Det kanske man ska kolla upp närmare...

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Det är säkert pumpen som har lagt av. Min gjorde samma men eftersom jag inte orkar RMA tjafs, jag hade delarna liggande och ville förbättra kylningsförmågan gjorde jag detta!

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humbuk:

Det är säkert pumpen som har lagt av. Min gjorde samma men eftersom jag inte orkar RMA tjafs, jag hade delarna liggande och ville förbättra kylningsförmågan gjorde jag detta!

Körde du med h70 pumpen aktiv eller passiv?
Den borde döda flödet hur som då dom inte har speciellt högt tryck eller flöde.
http://www.youtube.com/watch?v=CXZ3rhffQ_k

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Du menar att H70 pumpen vill bromsa vattenflödet?
Den gör inte det!
Mitt problem var att ibland gick inte pumpen igång; nu får den hjälp av Hydor L20 och jag kör alltså med två aktiva pumpar!
Jag kunde inaktivera och demontera impellern i H70 ,
men vitsen var att fixa CPU-kylningen så enkelt så möjligt med grejor jag redan hade.
Jag har stresstestat med Prime95, 12 tråder vid 4Ghz och tempen är alltid under 65°C så jag har ingen anledning att göra mera!

Visa signatur

CPU: Hexacore i7-980x ¤ KYLNING: moddad Corsair H70 ¤ MB: Asus Rampage 3 Extreme ¤ RAM: 12GB Corsair Dominator 1600MHz ¤ GPU: MSI GTX 760 ¤ PSU: EVGA SuperNOVA G2 1300W ¤ SSDer: Kingston HyperX Predator HHHL 240GB, Intel SSD 520 240GB, Intel SSD 330 120GB, Corsair Force GT SSD 120GB ¤ CHASSI: HAF 932 ¤ TANGB: Ducky Shine 2 MX Clear ¤ SKÄRMAR: Philips BDM4065 VA-LED 40" 3840x2160, QNIX 2710 LED E2 27" 2560x1440 PLS, Benq 24"

Permalänk
Medlem

Svar från Corsair på min fråga om dom ersätter komponenter vid eventuellt läckage.

"Dear Customer,

Thank you for contacting Corsair!

Corsair stands behind our products, and we do not expect leaks with the hydro series water cooler. In the event of a faulty unit, Corsair will evaluate each situation on a case-by-case basis.

If you have any questions, please let me know. Thank you!"

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

är detta ett vanligt förekommande fel med dessa små nätta slutna systemen? har nämligen funderat på att köpa ett sådant men blev lite avskräckt nu, min dator är på 24/7 och många av dom timmarna är jag inte närvarande då MÅSTE jag kunna lita på kylningen, kör nu en noctua 12u...någonting? och den kan jag lita på.
vill inte komma hem och se hela lägenheten utbränd, det täcker nog inte garantin...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

är detta ett vanligt förekommande fel med dessa små nätta slutna systemen? har nämligen funderat på att köpa ett sådant men blev lite avskräckt nu, min dator är på 24/7 och många av dom timmarna är jag inte närvarande då MÅSTE jag kunna lita på kylningen, kör nu en noctua 12u...någonting? och den kan jag lita på.
vill inte komma hem och se hela lägenheten utbränd, det täcker nog inte garantin...

Jag undrade oxå om det var flera som drabbats av fel på vattenkylare till datorn? Jag vågar då inte köpa ett nytt med tanke på vad som skulle kunna hända med läckage. Det jobbiga var ju att det inte verkar vara fel på kylningen då kylaren är kall och propellrarna snurrar. Ändå kokade cpu:n.

Visa signatur

Intel Core i7 860 2,80GHz - ASUS P7P55D Deluxe - ATI Radeon HD 5770 - Eizo SX2462W - M-Audio Delta AP 192 - WD Velociraptor 150GB - Corsair 2 GB DDR3-1333 x 4 - Corsair 800D

Sony Vaio VPCF12M1E - VGP-BMS10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulie2:

Jag undrade oxå om det var flera som drabbats av fel på vattenkylare till datorn? Jag vågar då inte köpa ett nytt med tanke på vad som skulle kunna hända med läckage. Det jobbiga var ju att det inte verkar vara fel på kylningen då kylaren är kall och propellrarna snurrar. Ändå kokade cpu:n.

skulle tro att det är motorn i pumpen som gav upp när datorn överhettades men det är ju garanti på grejerna så dem kan ju ersätta grejerna som pajade som en del sagt här redan jag skulle själv kunna tänka mig vattenkylning men då behövs en annan cpu för mig då jag inte kan klocka så mkt utan att den blir instabil i spel (100% i prime funkar fint i ca 4 timmar utan roblem och jag har låg temperatur men när jag spelar eller slösurfar eller för över filer så kan den frysa med kernelfel.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

är detta ett vanligt förekommande fel med dessa små nätta slutna systemen? har nämligen funderat på att köpa ett sådant men blev lite avskräckt nu, min dator är på 24/7 och många av dom timmarna är jag inte närvarande då MÅSTE jag kunna lita på kylningen, kör nu en noctua 12u...någonting? och den kan jag lita på.
vill inte komma hem och se hela lägenheten utbränd, det täcker nog inte garantin...

Jag har kört min Corsair H50 i drygt två år nu - inga missljud, inga läckage - funkar perfekt! Skall mycket till innan jag går tillbaka till ren luftkylning.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har kört min Corsair H50 i drygt två år nu - inga missljud, inga läckage - funkar perfekt! Skall mycket till innan jag går tillbaka till ren luftkylning.

Samma här, köpte min 2010 och nu har min gått i två år. Inga missljud eller läckage och ändå har datorn stått på varje natt och dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har kört min Corsair H50 i drygt två år nu - inga missljud, inga läckage - funkar perfekt! Skall mycket till innan jag går tillbaka till ren luftkylning.

Kan bara instämma. Har också bra erfarenhet av samma kylare. Även 2år gammal nu.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

kanske är H50 en väldigt bra och stabil vatten kylare? beprövad om inte annat.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

är detta ett vanligt förekommande fel med dessa små nätta slutna systemen? har nämligen funderat på att köpa ett sådant men blev lite avskräckt nu, min dator är på 24/7 och många av dom timmarna är jag inte närvarande då MÅSTE jag kunna lita på kylningen, kör nu en noctua 12u...någonting? och den kan jag lita på.
vill inte komma hem och se hela lägenheten utbränd, det täcker nog inte garantin...

En av mina hemmaservrar (för experimenterade) har en uptime på cirka 14 månader nu, och har haft H70 sen dag 1, utan problem, så generellt är det en pålitlig produkt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Jag stånkade iväg med fläkten till Webhallen och fick en helt ny! Bravo Corsair! Bravo Webhallen! Sagan slutade lyckligt alltså. Tjejen i kassan sa att av 500 sålda H70 hade 8 felanmälts.

Visa signatur

Intel Core i7 860 2,80GHz - ASUS P7P55D Deluxe - ATI Radeon HD 5770 - Eizo SX2462W - M-Audio Delta AP 192 - WD Velociraptor 150GB - Corsair 2 GB DDR3-1333 x 4 - Corsair 800D

Sony Vaio VPCF12M1E - VGP-BMS10

Permalänk
Medlem

jag har problem med ett "knaster" från min h70, är det RMA som gäller eller ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade en H70 Core från Inet igår, men visade sig att den för ett jäkla liv den med, exempel inspelat med hjälp av iPhone liggandes på toppen av chassit: http://www.andreas-skoglund.se/dump/h70.m4a

Jag har kontaktat Inet om den, så skall nog ordna sig alldeles förträffligt Dock inte alls sugen på vattenkylning längre, efter att ha googlat runt på lösningar och snubblat över skräckhistorier från andra.

Permalänk
Medlem

Problemet med Corsair ( om butiken du handlade fran ber dig kontakta Corsair direkt ) ar att du kommer att fa sta for frakten dit.
Daremot ar deras RMA-center i Holland hur snabba som helst!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic