Permalänk
Melding Plague

Bitfenix Ghost

Låg ljudnivå, goda expansionsmöjligheter och många finesser är några av ingredienserna i nya Bitfenix Ghost. Chassitestare extraordinaire Jonas Thörnqvist sätter nykomlingen på prov.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett köp av denna

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt chassi och recension, men vad har du gjort med håret Jonas?

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Höstskägget på!!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Avstängd

Hur mycket har CDON betalat för den hemska reklamen i början?

Permalänk

Bra recension som vanligt! Synd att chassit inte riktigt höll måttet för att kunna konkurrera med P280 och Define R4.

Permalänk
Medlem

Länken till Corsair Obsidian 550D pekar inte mot en webbadress =o

Nice med fler chassin att välja mellan. Mer att jämföra med.

Permalänk
Medlem

Jonas - The viking with swag.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

OoO! Its a ghost!
Men passande att den kom ut till halloween!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

mitt silverstone ft 02 verkar få bli kvar ett tag till o mitt silencio 550 lika så men lite snyggt var det

Permalänk
Medlem

Passande märke på tröja då loggorna är rätt lika
Som vanligt en enastående recension!

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Gillar traditionella Jonas-Chassi-Recensioner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Verkar som de bästa valet fortfarande är Define

Permalänk
Medlem

Nja det var væl ett helt ok chassie.

Bara jag som tycker att Bitfenix logan ær vældigt lik den från Fred perry?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gollawolla:

Hur mycket har CDON betalat för den hemska reklamen i början?

Reklam?! Fick ingen reklam, du måste ha fått den slumpmässigt (som de har börjat med på YouTube)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Bra recension som vanligt!
Gillade insidan, ser alltid stiligt ut med svart.

Men utsidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Reklam?! Fick ingen reklam, du måste ha fått den slumpmässigt (som de har börjat med på YouTube)

Skickades från m.sweclockers.com

Fått den 70% av alla gånger jag sett en SweC video.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Härligt skägg, Jonas. Så ska det se ut!

Permalänk
Medlem

@Jonas - Hur långa nätagg får man plats med och samtidigt kunna utnyttja 140mm fläkten i botten?

Permalänk
Avstängd

helt ok, men r4 är säkert minst dubbelt så bra

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaakaaN:

Fått den 70% av alla gånger jag sett en SweC video.

Fast det är fortfarande slumpat oavsett vilken video du tittar på, inte bundet till just Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Tycker att det är riktigt fult om jag ska va ärlig.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Fast det är fortfarande slumpat oavsett vilken video du tittar på, inte bundet till just Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Ehm, jo? Det dyker upp så fort man kollar på en video som är publicerad av sweclockers när man kollar på den från sweclockers hemsida.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem

Förstår heller inte riktigt varför de inte valde att skicka med något att täcka toppen med. Luckan är ju enkel att ta bort. Visst det kostar några kronor mer men det hade det varit värt. Hade jag varit jonas hade jag provat med att stoppa en tidning i hålet på toppen och då sett skillnaden, istället för att anta att det blir bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backsla5h:

Ehm, jo? Det dyker upp så fort man kollar på en video som är publicerad av sweclockers när man kollar på den från sweclockers hemsida.

Jag kollade på denna från deras hemsida och ingen reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Förstår heller inte riktigt varför de inte valde att skicka med något att täcka toppen med. Luckan är ju enkel att ta bort. Visst det kostar några kronor mer men det hade det varit värt. Hade jag varit jonas hade jag provat med att stoppa en tidning i hålet på toppen och då sett skillnaden, istället för att anta att det blir bättre.

Ett test och recension av saker går inte ut på att man ska hemmapula för att få saker och fungera som man vill, det går ut på att återge det faktum det är av en produkt, så hade du varit Jonas så hade du varit en förkastlig recensent

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Jag kollade på denna från deras hemsida och ingen reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Reklamen kanske inte dyker upp om man är inne på den mobilanpassade sidan? För mig är det ALLTID som jag beskrev iaf.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Förstår heller inte riktigt varför de inte valde att skicka med något att täcka toppen med. Luckan är ju enkel att ta bort. Visst det kostar några kronor mer men det hade det varit värt. Hade jag varit jonas hade jag provat med att stoppa en tidning i hålet på toppen och då sett skillnaden, istället för att anta att det blir bättre.

Ja eller en bit isolering.
Jag stannar på mina antika Antec 3700BQE http://www.silentpcreview.com/article116-page1.html
Lite JNC, Deltaco och Chieftec Dragon chassin:) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=78867

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle vilja se Jonas verkligen gräva ner sig i ett projekt där basen är något utanför det vanliga. Om det skulle vara ett kub-chassi eller något annat utöver det vanliga, spelar ingen större roll. Men var har andan om överklockning tagit vägen.. Eheim pumpar, vattenblock, feta radiatorer, 200cfm+ samt flera loopar och allt kring tagit vägen.. om Jonas vill illustrera om ett chassi är bra för vattenkylning då får vi oftast se H100 eller motsvarande.. snark..
En recension på något av ur Caselabs utbud skulle kunna vara till bas.. eller LianLi.. hade inte LianLi en fet kub i deras monter ganska nyligen?
Aja ett rejält projekt tycker jag skulle vara roligt att se!
..Antar jag är i fel sektion av forumet.. men idén kom medan man såg detta!

Permalänk
Medlem

Lite besviken på chassit, framförallt ljudnivån med hålet i taket känns ju väldigt dumt.

Nästan lite tråkigt att jag inte har något alternativ till Define R4 när jag tittar på chassin jag är intresserad av...