Permalänk
Medlem

Ehm, asfult chassi.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Muhaha "Bitfenix Goatst"

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

Om jag nån gång är ute efter ett plastigt chassi, med halvdan kvalitet, till ett pris som inte är konkurrenskraftigt och inte är tyst när det marknadsför som det, så blir det det här.

Permalänk

Kommer nog ha kvar mitt Define R3 ett tag till. Det har inte kommit ut något chassi jag tycker kan mäta sig med det (förutom R4). Blivit besviken på alla de senaste chassin som släppts faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som har problem med att playknappen till videon inte kommer upp?, dvs det bara är en grå ruta i "skärmen" där videon ska vara. Kör på firefox

Permalänk
Medlem

Vem söker jobb som Jultomte i år?

Permalänk
Entusiast

Fel typ av distanser.

Distanserna i chassit har en risk att orsaka kortslutning med vissa moderkort.
En del moderkort har genomgående lödpunkter som sitter relativt nära skruvhålen, och utformningen av chassits moderkorts-distanser gör att risken för kortslutning ökar.

Jag kan inte annat än att avråda från chassin som använder den här billiga typen av distanser.
Spelar ingen roll hur ljudlöst eller billigt ett chassi är, om den agerar rökmaskin vid första uppstart.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacontree:

Om jag nån gång är ute efter ett plastigt chassi, med halvdan kvalitet, till ett pris som inte är konkurrenskraftigt och inte är tyst när det marknadsför som det, så blir det det här.

...eller ett Fractal Design

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Intressant

Kanske förbud att länka till NH.se men de gjorde en round up med midtowers som fokuserar det man får mellan 800-1100 SEK.

R4 vann, 2:à kom 550D men 3:a kom uppstickaren Nanoxia med Deep Silence 1. Framför en rad etablerade producenter.

http://www.nordichardware.se/testlabb/22-cases/46457-stort-te...

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk

Det verkar vara något av ett budgetchassi, där det snålats in på många punkter.
Med en lägre prislapp vore det säkert ett helt okej alternativ, men att lägga sig i samma prisklass som mer påkostade chassin känns inte som en bra taktik.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är fortfarande slumpat oavsett vilken video du tittar på, inte bundet till just Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Händer bara här. Direkt på youtube är det andra reklamer.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

värdelöst test av ett värdelöst chassi, imo är 300r bättre byggt och till hälften av priset...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Förstår inte när man recenserar ett chassi och går på om att det är öppet i toppen men ALDRIG visar hur tjockt det ljuddämpande materialet är eller av vilken typ det är utav.

Stort minus!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: TACKA GOOGLE OCH FOLK SOM GÖR ORDENTLIGA RECENSIONER!

Citat:

The image below and right is of the interior of the door which as you can see is covered in a layer of Serenitek sound absorbing material.

Dold text
Permalänk
Medlem

Foppa frilla?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

denna eller r4?

Permalänk
Skrivet av PalmiNio:

Intressant

Kanske förbud att länka till NH.se men de gjorde en round up med midtowers som fokuserar det man får mellan 800-1100 SEK.

R4 vann, 2:à kom 550D men 3:a kom uppstickaren Nanoxia med Deep Silence 1. Framför en rad etablerade producenter.

http://www.nordichardware.se/testlabb/22-cases/46457-stort-te...

Om det är förbud mot att länka till andra hårdvaru siter så har denna sidan tappat allt mitt förtroende (nu tror ja ju verkligen inte att det är så). Men det skulle vara som att säga att du får gärna prova tröjan men du får fan inte kolla på trycket för det e trademarkat...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Bitfenix tycker jag har bland de fulaste chassina på marknaden. Den enda som ser bra ut imo är Prodigy. Deras chassin är antingen väldigt fula utvändigt eller invändigt (lämnar ett billigt intryck). Jag tackar även nej till detta chassi också. Men detta är min åsikt och alla tycker olika. Jag rullar på med mitt Fractal Design R4 som jag själv tycker är nästintill perfekt i mina ögon (hade varit nice med aluminium- eller stålfront).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag kollade på denna från deras hemsida och ingen reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Kör du med AdBlock eller Ghostery? Då försvinner alla Ads inkl. på videos. Utan dessa extensions för Chrome så är det reklam från CDON 100% av gångerna på Sweclockersklipp (via hemsidan).

Jag stör mig inte eftersom det bara är några sekunder och jag vill att Swec ska fortsätta leva så länge som möjligt och de får betalt via reklam.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av #enbom:

Kör du med AdBlock eller Ghostery? Då försvinner alla Ads inkl. på videos. Utan dessa extensions för Chrome så är det reklam från CDON 100% av gångerna på Sweclockersklipp (via hemsidan).

Jag stör mig inte eftersom det bara är några sekunder och jag vill att Swec ska fortsätta leva så länge som möjligt och de får betalt via reklam.

Kör från mobilen (står längst ner under kommentarer)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ett test och recension av saker går inte ut på att man ska hemmapula för att få saker och fungera som man vill, det går ut på att återge det faktum det är av en produkt, så hade du varit Jonas så hade du varit en förkastlig recensent

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade mer att varför anta att en sluten topp-panel hade gjort susen för ljudnivån. När det är så enkelt att prova. Ser heller inget fel att påvisa enkla modifikationer som förhöjer produkten, men det ska ju inte påverka betyget.

Skrivet av linxz:

Ja eller en bit isolering.

Fast det har de nog inte i testlabbet och finns säkert inte hos majoriteten av swecklockarna heller.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad snygg Jonas är, enda anledningen till att jag kollar på dessa recensioner <3333 DÖÖÖÖÖÖR.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Fyfan vad snygg Jonas är, enda anledningen till att jag kollar på dessa recensioner <3333 DÖÖÖÖÖÖR.

Snyggare utan skägget skulle jag säga, jag satt och funderade hela tiden om skägget påminde mest av en gammal farbror eller en uteliggare. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig

Permalänk
Medlem

Åh, smällen.. http://youtu.be/2ubGTV2laf8?t=14m3s

Fick mig att vakna till lite.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Snyggare utan skägget skulle jag säga, jag satt och funderade hela tiden om skägget påminde mest av en gammal farbror eller en uteliggare. Jag har ännu inte riktigt bestämt mig

Oroa dig inte. En dag kommer (förhoppningsvis) även du få skäggväxt och då är du välkommen att revidera din åsikt.

Mvh
En gammal farbror

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Oroa dig inte. En dag kommer (förhoppningsvis) även du få skäggväxt och då är du välkommen att revidera din åsikt.

Mvh
En gammal farbror

Tack för ditt påhopp. Och förövrigt så lär det dröja då mitt blonda skägg är inte så fantastiskt. Jag har inget emot människor med skägg, jag tycker det kan se riktigt bra ut. Men det passade ändå inte Jonas, iaf inte med den frillan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamed:

denna eller r4?

Köp du en R4.

Jag har nyligen byggt ny dator med detta chassi och det är lite av en besvikelse, ganska plastig känsla och hålet i taket läcker ganska mycket ljud. Köpte det för att det på bild och recensioner ser lite roligare ut en R4an men i verkliga livet så är det inte lika hett och den låter en hel del tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Har ni blivigt sponsrade av bitfenix. Tänkte på din tröja?

Edit:
Såg fel. Men vist är loggan på tröjan och bittfenx logga liknande varandra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Känns som den kan behöva nån revision till innan den kommer upp i samma klass som R4.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Har ni blivigt sponsrade av bitfenix. Tänkte på din tröja?

Edit:
Såg fel. Men vist är loggan på tröjan och bittfenx logga liknande varandra.

Vid första anblick ser dem lika ut, men tröjan är Fred Perry.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Minnen: Vengeance LPX DDR4 3200MHz | Grafikkort: Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming
Nätaggregat: EVGA GQ 650W Hybrid | Processor: Intel Core i7-8700K
Kylare: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Shinobi däremot är mycket chassi för pengarna. Men detta var bara skräp, är väldigt nöjd med mitt Define R4 och blev väl ännu mer nöjd när jag såg recensionen av denna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB