tips på GPU kylare till gtx 660ti

Permalänk

tips på GPU kylare till gtx 660ti

Hej!

Som titeln säger så letar jag efter en gpu kylare till mitt evga geforce 660ti då jag börjar tröttna på ljudet från den.
Finns det någon tyst och bra gpu kylare till 660ti? ska även vara någorlunda lätt att montera

Har kortet i ett nzxt h2 om det har någon betydelse.

Permalänk
Medlem

Har denna på mitt GTX 580 och är jätte nöjd, hör inte grafikkortet längre när jag spelar.

Lite bilder från mitt galleri på monteringen. Det är inte svårt att montera, bara pilligt och tar några timmar att montera.

Det är en ganska lång kylare, fick precis plats i mitt FD R3 chassi.

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Har denna på mitt GTX 580 och är jätte nöjd, hör inte grafikkortet längre när jag spelar.

Lite bilder från mitt galleri på monteringen. Det är inte svårt att montera, bara pilligt och tar några timmar att montera.

Det är en ganska lång kylare, fick precis plats i mitt FD R3 chassi.

Tack, har kollat på den faktiskt. Har även kollat på Accelero Hybrid och Accelero Twin Turbo ll men då jag inte har testat någon av dem så har jag ingen aning om ljudnivån och kylningskapaciteten på dem.

Dock vet jag inte om den du har passar i mitt chassi då burarna på h2:an är vända åt andra hållet om man jämnför med R3:an "/ men får ta och öppna upp burken och mäta så får vi se

Edit: mätte utrymmet mellan hdd burarna och kortet och jag skulle säga att kylaren som högst får vara 27 cm och den du har är på 28.8 cm

Edit2: Kom på att den nog får plats då jag inte har några hdd i burarna framför kortet, hittade även swec recension av Accelero Hybrid och den ser ju lovande ut förutom priset (300kr dyrare än Arctic Accelero Xtreme III) och att den ska vara väldigt krånglig att montera, är det någon som har denna och kan säga om den är krånglig att montera eller ej? Sen även hur stor skillnad det är mellan de båda så skulle det uppskattas!