Microsoft inviger Windows Phone 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

och Jessica Alba har *vad* att göra med en Windows-phone-lansering? Herregud MS, trodde ni hade kommit längre än till 80-talet..

Troligtvis för att få fler viewers :-] Skulle dock inte gå så långt att jämställa det med samsungs marknadsföring att ha 10 heta random brudar åmar sig över produkten.

Windows Phone 8 apparna lär väl vara .net baserade, så det där 'gigantiska utbudet' är jag nog lite tveksam på.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Man blir ju sugen pa att salja sin HTC One X och kopa en Lumia 920 bara for att Nokia ar sa underbara

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ativ S = bara plast, ingen aluminium. Tyvärr.

Du har rätt där. Efter lite funderande så insåg jag att så mycket aluminium skulle försämra 3G mottagningen.
Det är dock bra att Samsung i alla fall försöker få Ativ S att inte se så plastig ut.

Skrivet av zeagan:

Windows Phone 8 apparna lär väl vara .net baserade, så det där 'gigantiska utbudet' är jag nog lite tveksam på.

Det skulle finnas 120 000 appar om jag minns rätt. Dessutom har Windows Phone 8 stöd för både .NET och native C++ appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Du har rätt där. Efter lite funderande så insåg jag att så mycket aluminium skulle försämra 3G mottagningen.
Det är dock bra att Samsung i alla fall försöker få Ativ S att inte se så plastig ut.

Det skulle finnas 120 000 appar om jag minns rätt. Dessutom har Windows Phone 8 stöd för både .NET och native C++ appar.

Sweet, ja nu verkade ju store ha kommit igång. För nån vecka sedan fanns det i runda slänga 25 appar för windows 8

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så hur du än vrider och vänder på det så vill du ha ikoner, så vad är problemet?!

Skickades från m.sweclockers.com

Läs om det jag skriver. Jag vill INTE ha en massa ikoner som enbart har som funktion att starta ett program som det är i iOS.
Jag vill INTE ha det röriga och estetiskt fula system som WP har.

Jag vill ha det som HTC Sense är på dom nyare telefonerna. Där jag själv kan välja exakt vad jag vill ska synas.
Tex en stor klocka och en stor genomgång över min agenda flera dagar framåt.
Ett snabbt svep åt tex höger så får jag en ny skärm där jag valt att se det JAG vill.

Det är otroligt smidigt och lättöverskådligt med HTC Sense. För jag väljer det jag vill ska synas.

På iOS så ser man en hög ikoner... Thats all!
Nu har jag allt för lite erfarenhet, ingen alls faktiskt, av WP. Men det jag sett på filmsekvenser så tycket jag det ser väldigt rörigt ut. Sedan är det allt för fyrkantigt för min smak. MEN det är kanske lika förändligt som tex HTC Sense, så att jag kan få ett system som verkligen jag skulle gilla.

Så jag dömer ut WP allt för tidigt, det kan jag erkänna. Den dag jag får chansen att testa en så kanske jag ändrar min åsikt.
Jag är INTE den som är låst i en åsikt. Ser jag att WP är superbra så kommer jag så klart tycka det.

Det jag menar med att ha en iPhone med HTC Sense som GUI är att just på iPhone fungerar allt så j.....a bra hela tiden.
Förutom massa just GUI relaterade saker som gör att man går i taket!!!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Sweet, ja nu verkade ju store ha kommit igång. För nån vecka sedan fanns det i runda slänga 25 appar för windows 8

det kommer ju explodera snart ändå, jag tror verkligen på windows phone 8, otroligt härligt OS

Jag kommer defintivt byta UPP mig från min ifån4s, haft iphone sen 2G tiden men är less nu... "inget nytt längre"

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Läs om det jag skriver. Jag vill INTE ha en massa ikoner som enbart har som funktion att starta ett program som det är i iOS.
Jag vill INTE ha det röriga och estetiskt fula system som WP har.

Jag vill ha det som HTC Sense är på dom nyare telefonerna. Där jag själv kan välja exakt vad jag vill ska synas.
Tex en stor klocka och en stor genomgång över min agenda flera dagar framåt.
Ett snabbt svep åt tex höger så får jag en ny skärm där jag valt att se det JAG vill.

Det är otroligt smidigt och lättöverskådligt med HTC Sense. För jag väljer det jag vill ska synas.

På iOS så ser man en hög ikoner... Thats all!
Nu har jag allt för lite erfarenhet, ingen alls faktiskt, av WP. Men det jag sett på filmsekvenser så tycket jag det ser väldigt rörigt ut. Sedan är det allt för fyrkantigt för min smak. MEN det är kanske lika förändligt som tex HTC Sense, så att jag kan få ett system som verkligen jag skulle gilla.

Så jag dömer ut WP allt för tidigt, det kan jag erkänna. Den dag jag får chansen att testa en så kanske jag ändrar min åsikt.
Jag är INTE den som är låst i en åsikt. Ser jag att WP är superbra så kommer jag så klart tycka det.

Det jag menar med att ha en iPhone med HTC Sense som GUI är att just på iPhone fungerar allt så j.....a bra hela tiden.
Förutom massa just GUI relaterade saker som gör att man går i taket!!!

Om du inte vill att ikoner ska starta program, vad vill då då att de ska göra? Bara finnas? Det är väl ändå meningslöst...klart du måste ha ikoner ifall du vill starta något.
Upplägget i WP är inte så rörigt, jag tycker däremot Android är rörigt, men allt är en smaksak varken du eller jag bestämmer vad som är bäst för vilken, så jag förstår fortfarande inte varför man går in och gnäller om en sak på ett forum när man ändå inte tänkt köpa och använda det...eller en ge det en chans, att titta på en sak utan att känna på den och bilda en uppfattning är bara totalt meningslöst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Inte heller helt förtjust i Modern UI (även om den är bättre anpassad för telefoner och plattor), och precis som nån sade så verkar de hämtat insperation ifrån AOL's gränssnitt för barn.

Vissa grejer tycker jag de fått till bra, t.ex. Gestures i Windows RT för multitasking är riktigt smidigt, eller dela skärmen mellan 2 apps.
(Utöver det så gillar jag deras tangentbords cover/build quality, synd att resten av hårdvaran är en generation bakom)

Allting är en remix, eller hur var det?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Och iOS ser ut som vägskyltar sett ut i sverige i över 100 år, sicket skämt... So what?

http://cdn.publishme.se/cdn/3/1139281/images/2009/untitled-1_...

Skulle det där vara likt iOS?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Har gått och tänkt länge på Nokia Lumia 920, men börjar tveka rejält nu när jag ser app utbudet. Verkar som t.ex. Youtube bara tar dig till www.youtube.com i webbläsaren. Rent allmänt om man läser kommentarer på apparna så är det riktigt mycket strul och saker som inte fungerar. Har det att göra med att kommentarerna är från i början av månaden och wp8 släpptes igår ? ^^ Någon som kan utala sig om apparna för wp8? Just nu är det extremt begränsat utbud av appar för wp8.
Kolla kommentarerna här t.ex.:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/facebook/82a23635...

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Inte tycker jag att alla Androidlurar ser lika ut när man lägger dem bredvid varandra, som han säger i videon. Om man tittar i en tråd som t.ex. http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42

där ser man att det inte riktigt ser likadant ut hos alla. Windows Phone däremot ser ju väldigt lika ut på håll. Tycker ändå det ser riktigt bra ut, skulle vara kul att testa något nytt.

Detta gjorde mig upprörd också när de smutskastade Androidtelefonerna på detta vis. Jag har en xperia S med bland annat HD Ocean och HD widgets.
När jag visar min telefon åt andra så ser man direkt hur imponerade de blir.

Tycker själv att man kan få en Androidtelefon att se ut precis hur man vill. Windows Tales ser fula opraktiska och jobbiga ut efter en stund.
Blir ingen W8 telefon för min del, inte ens om jag får en gratis. Skulle kännas som ett straff att använda wp8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Har gått och tänkt länge på Nokia Lumia 920, men börjar tveka rejält nu när jag ser app utbudet. Verkar som t.ex. Youtube bara tar dig till www.youtube.com i webbläsaren. Rent allmänt om man läser kommentarer på apparna så är det riktigt mycket strul och saker som inte fungerar. Har det att göra med att kommentarerna är från i början av månaden och wp8 släpptes igår ? ^^ Någon som kan utala sig om apparna för wp8? Just nu är det extremt begränsat utbud av appar för wp8.
Kolla kommentarerna här t.ex.:
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/facebook/82a23635...

Nu är det ju olika från person till person. Men just youtube är ju ett ypperligt exempel där webbsidan är "bättre" än appen. (?) Nu är jag dock ingen avancerad användare av varken you tube eller fb. Facebook kollar man till största delen direkt i telefonen och resten via m.facebook

Annars ska du testa metrotube om du inte gjort det och du promt vill använda en app..

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Skulle det där vara likt iOS?

Jag tycker att ikonerna och upplägget är ungefär lika likt som windows 8 och AOL. Om du inte förstod det så var det ju ett löjligt svar på ett löjligt påstående.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

För att det finns folk som använder sina telefoner till annat än angrybirds ?
Skämt och sido. Själv funderar jag på att byta alla firmans Androider, Iphones mot just WP8 nallar. Kommer underläta massor i administreringen samt Officedokument kanske äntligen kan fungera någerlunda smärtfritt

Största fördelen på ett företag är ju att Exchange/outlook-integreringen är superb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Största fördelen på ett företag är ju att Exchange/outlook-integreringen är superb.

Den fungerar iofsig redan mycket bra tycker jag.
Det vi har mest problem med är kompatibilitet med Office. Dvs dokument kalkylblad fungerar inte optimalt att öppna, skriva och ändra i telefoner/pads. Syncning där imellan kan man säkert få bättre än det vi kör med men även den borde bli enklare.

Permalänk
Skrivet av Cove:

Inte heller helt förtjust i Modern UI (även om den är bättre anpassad för telefoner och plattor), och precis som nån sade så verkar de hämtat insperation ifrån AOL's gränssnitt för barn.

Vissa grejer tycker jag de fått till bra, t.ex. Gestures i Windows RT för multitasking är riktigt smidigt, eller dela skärmen mellan 2 apps.
(Utöver det så gillar jag deras tangentbords cover/build quality, synd att resten av hårdvaran är en generation bakom)

Allting är en remix, eller hur var det?

http://p.twimg.com/AtmAVCnCQAA5nLs.jpg:large

Och den som gjort den bilden lyckas på något vis inte tänka på vad Windows 7 liknar, och vilket årtal det har i namnet...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Animationerna kan man tyvärr inte stänga av, men tja, efter lite personliga inställningar har man inte mycket rörligt kvar, på gott och ont.

Okey, trodde det var samma som på Windows 8... skulle förståss ha kolalt det, men men...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Inte heller helt förtjust i Modern UI (även om den är bättre anpassad för telefoner och plattor), och precis som nån sade så verkar de hämtat insperation ifrån AOL's gränssnitt för barn.

Vissa grejer tycker jag de fått till bra, t.ex. Gestures i Windows RT för multitasking är riktigt smidigt, eller dela skärmen mellan 2 apps.
(Utöver det så gillar jag deras tangentbords cover/build quality, synd att resten av hårdvaran är en generation bakom)

Allting är en remix, eller hur var det?

http://p.twimg.com/AtmAVCnCQAA5nLs.jpg:large

Ptja men windows 7 ser ju ut som windows 95 more or less (dvs design från 1995)

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Okey, trodde det var samma som på Windows 8... skulle förståss ha kolalt det, men men...

Hm, vad kan man stänga av på W8?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Aldrig sett en hel iPhone nu överdriver du rätt fett så vidare du inte omringas med folk som alla har någon slags sjukdom som gör dom oförmögna att hålla i saker. Visst har många iPhones gått sönder men allt är relativt om det finns mycket av nåt så är ju chansen även större att fler drabbats för nåt. Jag känner fler som haft söndriga Samsung telefoner än iPhones men det betyder inte att alla Samsung lurar går sönder. Tillverkarna gör produkter skörare än förr av en enda anledning och det är ökad mängd köp.

Eftersom du totalt feltolkar vad jag menade antar jag att du är en Apple-fanboy. Att överdriva saker är ett vanligt sätt att få fram sin poäng, jag avskyr folk som tar allt bokstavligt. Anledningen att jag valde just iPhone är att många har en sådan. På samma sätt som många hade Nokia 3310. Skillnaden är att jag aldrig någonsin sett någon med en trasig 3310 (Jag var ung och trött på min, så jag kastade den 30 meter rakt i ribban på ett fotbollsmål. Ingenting hände). Jag menade precis det du sa i din sista mening, mobiltelefoner håller inte samma kvalitet som förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vichle:

Eftersom du totalt feltolkar vad jag menade antar jag att du är en Apple-fanboy. Att överdriva saker är ett vanligt sätt att få fram sin poäng, jag avskyr folk som tar allt bokstavligt. Anledningen att jag valde just iPhone är att många har en sådan. På samma sätt som många hade Nokia 3310. Skillnaden är att jag aldrig någonsin sett någon med en trasig 3310 (Jag var ung och trött på min, så jag kastade den 30 meter rakt i ribban på ett fotbollsmål. Ingenting hände). Jag menade precis det du sa i din sista mening, mobiltelefoner håller inte samma kvalitet som förr.

Fanboy light i så fall om vi absolut måste använda dom termerna i den mening att jag är fullt medveten om att det finns bättre produkter många ggr när man jämför vissa detaljer/funktioner. Jag kan inte annat än att hålla med dig om att telefoner förr höll bättre. Minns en gammal samsung tror jag det var som jag hade tappa den från nocken på ett tre våningshus rätt ner i betongen utan att den pajade . Slutligen när jag köpte min första var det bara min far som hade en iphone av alla jag känner. Nu har dock typ 75% av alla jag känner en.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vichle:

Eftersom du totalt feltolkar vad jag menade antar jag att du är en Apple-fanboy. Att överdriva saker är ett vanligt sätt att få fram sin poäng, jag avskyr folk som tar allt bokstavligt. Anledningen att jag valde just iPhone är att många har en sådan. På samma sätt som många hade Nokia 3310. Skillnaden är att jag aldrig någonsin sett någon med en trasig 3310 (Jag var ung och trött på min, så jag kastade den 30 meter rakt i ribban på ett fotbollsmål. Ingenting hände). Jag menade precis det du sa i din sista mening, mobiltelefoner håller inte samma kvalitet som förr.

Aggresions hantering kanske skulle vara något för dig istället då mobiler är gjorda för att prata i och inte kastas runt med, så de kvittar hur hållbara de är bara för att man har ett idiotiskt beteende

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Jag tycker att ikonerna och upplägget är ungefär lika likt som windows 8 och AOL. Om du inte förstod det så var det ju ett löjligt svar på ett löjligt påstående.

Okej. Jag tycker Windows 8 och AOL är mycket mer lika än iOS och vägskyltarna.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av vichle:

Med den logiken så är alla mobiler otåliga? Jag tror inte jag någonsin har sett en hel iPhone. Tappar man telefonen får man räkna med att den pajar, det är inte som på 3310-tiden längre. Idag har man en dator i fickan. Tappar man en dator så går den oftast sönder. Det var annat när mobiler var närmare relaterade till miniräknare/walkie-talkies

tycker ändå att nokia lumia 920 klarade det här testet jävligt bra
http://www.youtube.com/watch?v=E3c8il_Q6SU&feature=g-all-u

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

WINDOWS 8 (i caps)

Skulle uppskata svar och kritik på detta inlägg. Dock inget med apple att göra (eftersom jag aldrig använd "ägt" någon produkt av dom och är ej intresserad).

Min synpunkt är....

Jag har nyligen införskaffat min Sonys senaste VAIO S15 från deras sida (inget negativt emot S15).

Ser mig själv som datorkunnig, jag är 34 år och kan inte mäta mig med alla Er dator proffs (den som frågar efter "källa" kan googla upp den själv), men jag har tyvärr upplevt problem med det nya Windows 8.

Första och det minsta problemet var när jag var tvungen att googla hur man stänger av datorn... hehe... tycker själv att det är ganska roligt... off the topic... lilrar wow och det borde finnas en achivment för detta....

Men så "råkade" jag koppla ifrån mitt TRÅDLÖSA NÄTVERK....

Pröva det.... och snälla berätta hur ni kopplade upp er igen....

Jag har precis löst det. Att jag först var tvungen att googla hur man stänger av sin dator (tar fett mycket på mitt självförtroende) men hur jag äntligen lyckades koppla upp mig på mitt eget nätverk var droppen :/

Måttligt irriterad men jag är öppen för synpunkter...

PS: Genom att lägga "skrivbord-appen" högst uppe bland apparna, kan du endast trycka på ENTER för att skippa detta horibla gränssnitt och komma direkt till skrivbordet.... appar... min laptop har ingen touch... och det s u g e r... DS.