Permalänk
Medlem

GTX 690 sli bottleneck

Är i5 2500k en bottleneck för två GTX 690? Utan överklockning på processorn.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Definitivt.

EDIT: Även om du överklockar den en del kommer det vara bottleneck, för att få ut max av de korten behöver du nått roligare, som en av de kraftigare Ivy Bridge-CPU'erna med hyfsad överklock.

Visa signatur

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hukkie:

Definitivt.

EDIT: Även om du överklockar den en del kommer det vara bottleneck, för att få ut max av de korten behöver du nått roligare, som en av de kraftigare Ivy Bridge-CPU'erna med hyfsad överklock.

Men jag bryr mig inte om FPS över 60, kommer det vara bottleneck även i 60 FPS?

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men jag bryr mig inte om FPS över 60, kommer det vara bottleneck även i 60 FPS?

Det beror på belastningen. Skall du spela i 3D på Nvidia Surround (3skärmar) Kan nog belastningen vara tillräcklig även i 60FPS.

Dessutom kan det ju komma mer krävande framtida spel som är så krävande att du inte ens kommer up i 60 FPS med alla inställningar max... Då blir ju CPU flaskhals också. Eller så kan det komma indviduella spel som är väldigt CPU krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men jag bryr mig inte om FPS över 60, kommer det vara bottleneck även i 60 FPS?

Kommer en 100000L tank räcka till en bil? Ja, men beror på vart du ska.

Det är olika ifrån applikation till applikation, det bästa du kan göra är att kolla tester

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Men jag bryr mig inte om FPS över 60, kommer det vara bottleneck även i 60 FPS?

Verkligen inte, men det behöver du fan inte ens 1 x 690 till oavsett vilket spel du kör, ifall du inte kör 3 skärmar och nvidia 3dvision.

Visa signatur

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold