Permalänk
Medlem

Nytt GTX 660 problem

Har skaffat ett nytt GTX 660 men när jag stoppade in det i datorn och startade så fick jag inte upp någon bild. Något tips på vad felet kan vara?
Hade ett Radeon HD 5770 tidigare och nu fungerar det inte med det kortet heller.

Övriga specs:
Processor: AMD Phenom II x4 965 Black Edition
Moderkort: ASUS M4A785TD-V EVO
Nätagg: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem

Du har säkert inte lagt i den helt, du ska trycka in lite så det hörs lite klick eller något liknande, sätt också in 6 pin connector och den ska sitta i ett 2.0 16x PCIE.

Permalänk
Medlem

Har satt i 6 pin connector, hörde dock inget klickande när jag satte i kortet

Permalänk
Skrivet av AMDBoy:

Du har säkert inte lagt i den helt, du ska trycka in lite så det hörs lite klick eller något liknande, sätt också in 6 pin connector och den ska sitta i ett 2.0 16x PCIE.

Skrivet av Saltad:

Har satt i 6 pin connector, hörde dock inget klickande när jag satte i kortet

Är inte alltid det klickar. Se till så koppar pinnarna sitter helt i dom ska knappt synas då är det helt i och ska lätt kunna skruva fast plåten i chassit.

Ska se ut så här när det är monterat.

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har sett till så att sitter i ordentligt men fungerar ändå inte :/ Kan det vara fel på PCI-E kontakten?

Permalänk

Är det referensmodell på kortet? Har du senaste bios uppdateringen?

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om jag har senaste uppdatering på BIOS.
Har försökt flytta över min hårddisk till en annan dator för att ta bort de gamla drivrutinerna men då ville den göra en startreparation som den inte kunde slutföra :/

Permalänk

Om du uppdaterar bios så tror jag att det ordnar sig. Bios lagras inte på hårddisken. Instruktioner på engelska: http://www.youtube.com/watch?v=S33N8bd7z7U&t=3m50

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/M4A785TDV_EVO/#downlo...

Permalänk
Avstängd

Har exakt samma problem med mitt nya GTX 660 TI fast jag har ett GA-970A-UD3 moderkort med BIOS version: F4.

Vad fan ska jag ta mig till?
Skicakr nog tillbaks grafikkortet imorgon men om ni inte tror att det är grafikkortet så säg till

EDIT: alla mina kort har funkat på moderkortet tidigare, funkar nu när jag böt tbx. till mitt GTX 550 TI..

Permalänk
Medlem

Han skrev att han hade tidigare ett HD 5770 som inte funkar hellar, det måste vara något som har hänt med moderkortet vid installationen. De inget fel på kortet, och bios uppdateringar behövs inte oftast, det låter mer som om din moderkort har dött för nån andledning, kanske även nättag/hårddisk.

Vilken märke har du på 660 är det Asus versionen? Eftersom hos Asus så har dessa gpu bios i de och hört att deras firmware inte funkar och så, är inte säkert.

Testa även med VGA istället för DVI/HDMI brukar också ibland vara kabel problem, använder du INTEL eller AMD?, har du möjligthet att gå in i bios? om du kan så ändra så att datorn använder grafikkortet istället för integrated.

Permalänk
Medlem

Efter närmare 6h så lyckades jag lösa problemet.
Jag bytte i samma veva ut mina ramminnen och fick höra av en bekant att om det är något fel på ramminnena så kan alla delar se ut rent fysiskt att fungera fast man inte får någon bild och ingenting fungerar. Det jag gjorde var helt enkelt att flytta mitt nya ramminne till en plats som inte har använts tidigare på moderkortet och när jag då startade fick jag bild.
Prövade efter installation av drivrutinerna att starta mitt BF3 och fick otroligt bra resultat Är sjukt nöjd med kortet.
När jag ändå är igång så kan jag fråga om någon har ett bra sätt att avinstallera AMD cataclyst control center eller vad det heter. Hittar nämligen inget avinstallations program i mappen eller något i kontrollpanelen under Avinstallera Program