Köpt nytt GTX 660 TI ingen bild när jag monterade det!

Permalänk
Avstängd

Köpt nytt GTX 660 TI ingen bild när jag monterade det!

Tjena, satt i mitt nya GTX 660 TI i mitt GA-970A-UD3 moderkort men jag får ingen bild..

Satt i två pci-e kablar som jag fick med från OCZ när jag köpte mitt 500W nätagg, 2 st. som det ska sitta, men det funkar inte!

Vad ska jag ta mig till? Har tryckt i det tillräckligt hårt och det sitter korrekt.. vad ska jag göra?

EDIT: Fläktarna på grafikkortet fungerar, men jag får ingen bild? Snälla hjälp mig någon!

Permalänk
Avstängd

Kabeln sitter i grafikkortet och inte moderkortet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ivybridge:

Kabeln sitter i grafikkortet och inte moderkortet?

Vad menar du? Vilken kabel?

Om du menar pci-express kablarna från nätagget så satt jag de i grafikkortet ja..

Permalänk
Medlem

Avinstallera de gamla drivers först, uppdatera bios om det behövs, sätt i den nya kortet, gå in i bios, stäng av integrated graphic card om du har intel, sätt in kabeln i grafik pcie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hasteone:

Ingen som kan hjälpa mig?

Inlägg utan ny information enbart menade att höja upp en tråd, så kallad bump, är inte tillåtet hos Sweclockers. Se §4 i reglerna.

Alla trådar ska ha samma chans att synas, därför finns regeln. En rättvisefråga.

Du har redan tidigare blivit ombedd att läsa reglerna. Jag föreslår att du gör det igen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har du valt rätt inkommande källa på skärmens inställningar? Kört med VGA- eller DVI-anslutning tidigare och nu bytt till HDMI?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | i7 12700K |Noctua NH-D15S | G.Skill 32GB DDR5 5600MHz CL36 Trident Z5 | ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2 | Corsair RM1000X 1000W | WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 1TB (systemdisk) | Windows 11 64-bit | ASUS PB279Q | Phanteks Enthoo Evolv X |Sennheiser GSP 500 | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Apex Pro TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Vad menar du? Vilken kabel?

Om du menar pci-express kablarna från nätagget så satt jag de i grafikkortet ja..

Han menar kabeln som sitter mellan "Datorn" och skärmen.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trikkster:

Har du valt rätt inkommande källa på skärmens inställningar? Kört med VGA- eller DVI-anslutning tidigare och nu bytt till HDMI?

Kör VGA, och använder Adapter som omvandlar VGA till DVI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Kör VGA, och använder Adapter som omvandlar VGA till DVI.

Men grafikkortet har ju DVI utgång, varför inte använda den?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johan_Carlsson71:

Men grafikkortet har ju DVI utgång, varför inte använda den?

För min display kabel är VGA.

Hur som helst så ska jag skicka in varan, antingen får jag pengar tbx eller ett nytt grafikkort, för det startar iaf inte.. fläktarna funkar men jag får ingen bild..

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på en DVI kabel istället, bättre med digital överföring!!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att reseta bios/cmos/UEFI?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Testat att reseta bios/cmos/UEFI?

Nej, hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Tjena, satt i mitt nya GTX 660 TI i mitt GA-970A-UD3 moderkort men jag får ingen bild..

Satt i två pci-e kablar som jag fick med från OCZ när jag köpte mitt 500W nätagg, 2 st. som det ska sitta, men det funkar inte!

Vad ska jag ta mig till? Har tryckt i det tillräckligt hårt och det sitter korrekt.. vad ska jag göra?

EDIT: Fläktarna på grafikkortet fungerar, men jag får ingen bild? Snälla hjälp mig någon!

Har samma nätagg och kort och det funkar perfekt för mig

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Avstängd

Har ett GA-970A-UD3, hur resettar jag BIOS/CMOS/UEFI

Och tror ni det hjälper mig att få bild på mitt nya GTX 660 TI, har 2.0 slot men det ska funka med 3.0 kort i 2.0 slot.

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sigge002:

Har samma nätagg och kort och det funkar perfekt för mig

Vad har du haft för kort innan? Vilken BIOS version har du?

Permalänk
Medlem

Antar att du testat båda DVI portarna? Högt upp på RMA-avdelningars hatlista är när man får in kort för att dom är trasiga och så visar det sig att personen kört analog kabel i fel DVI-kontakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gublo:

Antar att du testat båda DVI portarna? Högt upp på RMA-avdelningars hatlista är när man får in kort för att dom är trasiga och så visar det sig att personen kört analog kabel i fel DVI-kontakt.

Nä, det är rätt, den ena passsar ej.

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Nä, det är rätt, den ena passsar ej.

Det där får du nog utveckla, ska passa i båda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Det där får du nog utveckla, ska passa i båda.

Det är typ fyra pins runt den längst ut vid kanten på min adapter, och i den andra DVI porten så finns det inga såna pins, df passar det inte.

Permalänk

Har du provat med en annan skärm? Känns som att du kopplat något fel eller nån knas med dvi-vga omvandlare. Testa en annan skärm eller kortet i en annan dag. DOA förekommer men tror chansen är större att det är något annat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Det är typ fyra pins runt den längst ut vid kanten på min adapter, och i den andra DVI porten så finns det inga såna pins, df passar det inte.

Tyckte först det lät lustigt då jag aldrig sett något sådant tidigare så kollade mina nya 670-kort som jag inte ens tagit av skydden på. Och ta mig tusan så stämmer det. Har dock aldrig sett varkens en adapter eller kabel utan de 4 pinsen så verkar vara en skum idé från tillverkarna.

Permalänk
Medlem

http://m.tomshardware.com/reviews/pc-interfaces-101,1177-8.ht...
Om du är osäker på vad som är vad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasteone:

Vad har du haft för kort innan? Vilken BIOS version har du?

innan mitt 660ti så hade jag hd 6670 och mitt moderkort är ASUS M5A78L med senaste bios verison tror jag uppdaterade den för 2 månader sedan.

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Avstängd

Kan jag köra ett GTX 660 TI på ett 400W? Isf. kan jag testa en grej..
Men har bara 400W nätagg i datorn jag ska testa.
Jag sätter i grafikkortet i den burken, sedan går jag in via itegrated graphic eller vad det heter i moderkortet, kan koppla in DVI där tror jag.
Sen testar jag om jag kan se grafikkortet i enhetshanteraren, då fläktarna startar på grafikkortet så antar jag att jag måste kunna se grafikkortet på enhetshanteraren, annars är det nog fel på kortet!
Alla andra kort funkar ju utmärkt på båda datorerna

/Hasteone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gublo:

Antar att du testat båda DVI portarna? Högt upp på RMA-avdelningars hatlista är när man får in kort för att dom är trasiga och så visar det sig att personen kört analog kabel i fel DVI-kontakt.

Funkar i min andra dator hos farsan, det kan va ena DVI porten, testade den andra här då jag har "Vanlig" DVI och ingen adapter.. Men testade den andra och antar att det är df. det funkar!

Permalänk
Avstängd

Men jag lär skaffa mig 700W'et jag ska köpa av min polare så fort som möjligt för jag har 400W här haha!