Permalänk
Medlem

Good? AMD Phenom II X4 965 3.4

Är den bra ? eller finns det bättre?

Permalänk

Finns bättre men den presterar helt okej i spel

Permalänk

För priset ca: 800 kr så presterar den väldigt bra. Jag har den själv med en klock på 4 Ghz och det går utmärkt i spel

Permalänk
Medlem

den kom en 3 år sen. nått har de väll kommit på under den tiden

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Hahah, vilken fråga...
Jodå, finns bättre, intel släppte ju precis i7 3970x t.ex. kolla gärna in den.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Hahah, vilken fråga...
Jodå, finns bättre, intel släppte ju precis i7 3970x t.ex. kolla gärna in den.

Nu menar jag i AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Nu menar jag i AMD.

Det finns bättre http://www.sweclockers.com/recension/15973-amd-fx-8350-visher.... Googla lite och kolla på recensioner innan du postar nästa gång

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Finns det bättre? Ja.
Finns det bättre för priset? Tror inte det...

Permalänk
Medlem

Ja det finns bättre, men den duger för spel.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Finns det bättre? Ja.
Finns det bättre för priset? Tror inte det...

Precis, i detta fallet får du mycket för den pengen. Jag gick nyss (tidigt förra året) från en sådan till en Intel i7 2600k som jag nu har överklockat rejält, och det var en gigantisk skillnad på vissa spela jag körde då, och nu idag. En annan skillnad är ju också såklart priset.

Idag är det främst mitt grafikkort som drar mig tillbaka lite från att spela max på nyare spel.

Visa signatur

21:9

Permalänk

Har en sådan som ja inhandlade för cirka 2 veckor sen funkar otroligt bra för mejj när ja spelar crysis eller bara surfar

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Det är en helt okey processor som duger allt idag

Visst den driver kanske inte 4 stycken Överklockade GTX 680 4GB Men jag tror att har man råd med dom korten så har man nog råd till en bättre CPU

965an hänger på rätt bra överklockad till 4GHz Med ett 7950 t.ex

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Krävs rätt häftig kylning om man vill köra 4.0 ghz

Just nu ligger jag på 3.8 med 1.325 volt stabilt. med lite exprimenterade fick jag upp den till 3.9 med höjd bus och lägre ratio.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

Krävs rätt häftig kylning om man vill köra 4.0 ghz

Just nu ligger jag på 3.8 med 1.325 volt stabilt. med lite exprimenterade fick jag upp den till 3.9 med höjd bus och lägre ratio.

Jag kör med en Hyper TX3 som inhandlades för ca 300 kr och min max temp är 64 grader C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mylifestyle95:

Jag kör med en Hyper TX3 som inhandlades för ca 300 kr och min max temp är 64 grader C

Max rekommenderad temp är 62 grader. Så du ska nog ta det lugnt med temps över det.

Hälsningar

Permalänk
Skrivet av atnek:

Max rekommenderad temp är 62 grader. Så du ska nog ta det lugnt med temps över det.

Hälsningar

Jo jag vet, men detta är uppmätt med (Vad fan heter programmet som kommer till maxtemp?) Det når aldrig denna temp vid normal användning/spelande

Permalänk
Administrativ avgift
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFMImD:

Det är en helt okey processor som duger allt idag

Visst den driver kanske inte 4 stycken Överklockade GTX 680 4GB Men jag tror att har man råd med dom korten så har man nog råd till en bättre CPU

965an hänger på rätt bra överklockad till 4GHz Med ett 7950 t.ex

ja min athlon II x3 hänger med bra med upplåst kärna på 3.5 ghz med mitt hd 6870 ^^
kör just nu på 3.7 ghz men som 3 kärnig dock då inga spel jag kör använder så många kärnor Tf2 och trackmania nations forever

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

^ den där är sjukt prisvärd

Bör prestera som en Bulldozer 8120 och drar lite mindre ström!

Skrivet av mini-z1994:

ja min athlon II x3 hänger med bra med upplåst kärna på 3.5 ghz med mitt hd 6870 ^^
kör just nu på 3.7 ghz men som 3 kärnig dock då inga spel jag kör använder så många kärnor Tf2 och trackmania nations forever

Jag hade en 955a innan och ända anledningen jag byta den till 1366 sedan 1155 och sist 2011 är pga den prylbög som man är

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

Krävs rätt häftig kylning om man vill köra 4.0 ghz

Just nu ligger jag på 3.8 med 1.325 volt stabilt. med lite exprimenterade fick jag upp den till 3.9 med höjd bus och lägre ratio.

Dom senaste revisionerna kör nästan 4Ghz på stock volten!! De har ju fått finlira tillverkningen på Phenom coresen i tre år xD 980 x4 klockar ju upp till 4,8Ghz!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFMImD:

^ den där är sjukt prisvärd

Bör prestera som en Bulldozer 8120 och drar lite mindre ström!

Jag hade en 955a innan och ända anledningen jag byta den till 1366 sedan 1155 och sist 2011 är pga den prylbög som man är

offtopic
samma här egentligen fast med lite allt möjligt inte bara det nyaste inom datorer utan även äldre grejer ligger tre datorchassin under sängen med lite varierande hårdvara. ett tomt dock om jag minns rätt.
och det står två st vid min dörr ena är en gammal compaq ala 1998 Pentium II på 266 mhz som jag har vid skrivbordet just nu brevid musmattan resten vet jag inte och farsans gamla tomma chassie där som agerar dörstopp

sedan en som funkar i andra sidan rummet pentium 3 med 512 mb ram ^^
och min fasters netbook med trasig skärm i mitt rum just nu
men det är tur man inte har så stor plånbok då man betalar internet på 400 kr varje månad (bor tillsammans med farsan just nu) ska dock ansöka efter en större summa via csn så man kan göra lite saker så som att köpa en ny mobil då min nokia sport ska pensioneras den har hålt ihop i 6 år dock
(tredje mobilen jag någonsin haft under mina 10 år av mobilanvändande kör fortfarande på samma simkort dessutom telia kontant FTW )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Hur mycket skulle man kunna skrämma up den där i med typ, H60 kylning ?. runt 4ghz utan större problem är min gissning, kanske inhandla en för testa

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

offtopic
samma här egentligen fast med lite allt möjligt inte bara det nyaste inom datorer utan även äldre grejer ligger tre datorchassin under sängen med lite varierande hårdvara. ett tomt dock om jag minns rätt.
och det står två st vid min dörr ena är en gammal compaq ala 1998 Pentium II på 266 mhz som jag har vid skrivbordet just nu brevid musmattan resten vet jag inte och farsans gamla tomma chassie där som agerar dörstopp

sedan en som funkar i andra sidan rummet pentium 3 med 512 mb ram ^^
och min fasters netbook med trasig skärm i mitt rum just nu
men det är tur man inte har så stor plånbok då man betalar internet på 400 kr varje månad (bor tillsammans med farsan just nu) ska dock ansöka efter en större summa via csn så man kan göra lite saker så som att köpa en ny mobil då min nokia sport ska pensioneras den har hålt ihop i 6 år dock
(tredje mobilen jag någonsin haft under mina 10 år av mobilanvändande kör fortfarande på samma simkort dessutom telia kontant FTW )

Haha, jag själv har haft en himla massa probelm med CSN nyligen vilket medfört att jag inte fått några pengar på ett halv år(desutom fått betala lite)
Jag hade en del datorer liggande men pga de ekonomiska problemen, så fick jag sälja av alla och beslutade mig för att behålla den bästa då jag inte planerar att byta på ett bra tag! (ekonomin tillåter ju inte)

dom två jag har kvar är min laptop(sudier, Pentium dualcore t2080, 2GB ram och inte GMA 950) samt den jag har i sign

Skrivet av Dussan89:

Hur mycket skulle man kunna skrämma up den där i med typ, H60 kylning ?. runt 4ghz utan större problem är min gissning, kanske inhandla en för testa

Multin är rätt låg på den så man måste isf ha ett moderkort av bra rang och revision för att få upp den i 4GHz! runt 3.4GHz lär inte vara några större problem med 90% av alla moderkorten(ingen vetenskaplig slutsats utan lite grovt )

Tror dock att H60in pallar värme trycket utan problem! Men en nordbryggs torn kylare är ett måste! ink en fläkt om man skall köra på luft med sjysta temperaturer. ifall man vill köra 4GHz så måste man köra upp HTn väldigt högt! 300MHz FSB vilket bör ge en frekvens på 4050MHz

Minnena måste också palla den typen av klock! 50% högre klock är en hel del!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD