Permalänk
Medlem

Grafikkort

Hej jag fundera på om jag ska köpa de här kortet MSI GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA

ELLER!

EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA. Vilket är bäst när de gäller kylning o ljudnivå även bäst på grafik ? ?

Permalänk

Vore bra om du länkade så man fick se båda modelnamnen, båda tillverkarna har varianter med egna kylare och referenskylare.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Hej jag fundera på om jag ska köpa de här kortet MSI GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA

ELLER!

EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA. Vilket är bäst när de gäller kylning o ljudnivå även bäst på grafik ? ?

MSI Kortet lär gå tystare en EVGA kortet då det är deras egen kylare och inte referens kylare påt. Prestanda mesigt tror jag att MSI kortet presterar lite bättre och med sin kylare är den finare å klocka samtidigt som du håller nere ljudnivån!

Men EVGA Kortet är kvalité rakt igenom och får du för dig att byta till t.ex vattenkylning eller liknande så försvinner aldrig garantin!

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem

Tack så jätte mycket tobbsen5 , nu sitter de ett gtx 460 kort . Jag kommer väl höja mig en del i prestanda?

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Detta är EVGA med deras custom kylare, ska prestera väldigt likt MSI kortet dock så klarar twin frozer kylaren överklockning bättre.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=766191

De andra EVGA kortet kommer låta högt då det är referenskylaren som sitter på dessa.

Skulle helt klart välja MSI kortet då det är en bättre kylare på. Hur korten presterar grafikmässigt ställt mot varandra ska inte vara någon skillnad så länge det inte körs någon överklockning från referens.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delux_84:

Tack så jätte mycket tobbsen5 , nu sitter de ett gtx 460 kort . Jag kommer väl höja mig en del i prestanda?

Jodå! Ja gick från ett 460 till 2st 460 å från 2 460 till ett 680! Bästa köpet jag har gjort! Har inte jätte stor kännedom om 660 men när man läser om dom verkar dom väldigt jämnlika med 670 och det presterar inte dåligt det häller!

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem

Vad har du för 680 kort tobbsen5?

Permalänk
Medlem

Jag undrar om man ska köpa Asus Radeon R9290X-4GD5 4GB eller gtx titan ?? vad tycker ni ?