Måste man använda 6-Pin kontakten när man kör Crossfire med MSI Z77 Mpower ?

Permalänk

Måste man använda 6-Pin kontakten när man kör Crossfire med MSI Z77 Mpower ?

Ja det är det jag undrar.
Eller går det att köra utan den där extra 6-pin kontakten som finns på moderkortet om man väljer att köra CF eller SLI ?
Hittar inget info direkt så antar att man bör veta sånt, hmm.

Permalänk
Medlem

Nej det ska du inte behöva Det är mest en säkerhetsgrej för de som ska överklocka osv.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Ja det är det jag undrar.
Eller går det att köra utan den där extra 6-pin kontakten som finns på moderkortet om man väljer att köra CF eller SLI ?
Hittar inget info direkt så antar att man bör veta sånt, hmm.

"Another little thing that will be useful to users with multiple GPUs is the PCIe power plug, there to add more power to the PCIe lanes."
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/Z77_MPower/5.html
Låter som om den skulle vara "bra" om du kör flera kort.
Kolla i manualen för moderkortet.

Om du har brist på 6-pinnars kan du köra en adapter från molex
http://www.inet.se/produkt/8906179/adapter-2x4-pins-12v-till-...

Permalänk
Medlem

Om du har fler lediga 6-pin på nätagget så skadar det inte använda den. Dock måste man ju inte.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Så det går alldeles utmärkt att skippa denna om man inte har en över då så att seja.
Crossfire kommer funka som det ska iaf ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av punchline82:

Så det går alldeles utmärkt att skippa denna om man inte har en över då så att seja.
Crossfire kommer funka som det ska iaf ?

Vad är det? Funkar datorn inte eller? Du har två CF-kopplade kort som inte funkar? Ännu en tråd om frågor som du redan borde veta/tagit reda på själv.
Visst frågar man inte får man inga svar men lite tester borde ju göras innan man skriver inlägg eller hur?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vad är det? Funkar datorn inte eller? Du har två CF-kopplade kort som inte funkar? Ännu en tråd om frågor som du redan borde veta/tagit reda på själv.
Visst frågar man inte får man inga svar men lite tester borde ju göras innan man skriver inlägg eller hur?

.

EDIT: Ber om ursäkt för jag överreagerade.
Sorry, klart du ska få ha en åsikt. Jag som är lite dum ibland.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Off Topic raderat. Misstänker man regelfel / andra konstigheter, så anmäl det, så tittar vi på det!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.