Permalänk
Medlem

Fästa pci-e kablar

Hej

Är en nybörjare som försöker byta grafikkort, sätta fast kortet var inga problem men förstår inte var man ska fästa pci-e kablarna? Vart de ska sitta på kortet är inga problem men sen då? Mitt gamla kort hade inga sådana kablar.

Permalänk
Medlem

hmm, lite mer info hade vairit bra. men kortet har väll ha allt ifrån 1st 4pins upp till 2st 6pins om jag inte är helt fel ute, har du inga sladdar från nätagget så får du köra med sladdar som gör om molex till pci-e. är det ett kraftigt kort å du inte har några pci-e kablar så kan det vara dax att kolla på ett nytt, men som sakt mer info.

Permalänk
Medlem

Kortet är ett Geforce gtx 650 ti, har fått med pci-e kablar med kortet och det var som sagt inga problem med att fästa dem i kortet. Innan hade jag ett radeon 6570.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolli:

Kortet är ett Geforce gtx 650 ti, har fått med pci-e kablar med kortet och det var som sagt inga problem med att fästa dem i kortet. Innan hade jag ett radeon 6570.

Det du fick med grafikkortet är adaptrar från molex till pci-e-ström. Vad har du för nätaggregat? Om du har pci-e-strömkontakter på nätaggregatet så koppla dem i grafikkortet. Annars koppla molex i adaptrarna.