Permalänk
Medlem

Grafik hjälp tack

Har nvidia geforce 530 och tycker det är ganskaaa dåligt. Min data har 8gb ram , i7 processor med 3.4 - 3.9 GhZ ( vad nu det är för något ) , windows 7 , 2TB hårddisk. Skulle gärna vilja veta om/hur man skulle kunna uppgradera sig och hur mycket det skulle kosta ( jag är 14 så ganska billigt tack ) , jag vill bara att den ska kunna köra ganska bra spel bra utan lagg på medium inställningar. Kräver inget extremt.

jo, jag är ganska dålig på datorer o sånt så ta det simpelt tack.

Permalänk
Avstängd

Du måste iaf punga ut 1,500:- för att det ska vara värt mödan!

Permalänk

du har geforce 660 för typ 2000 kronor då kan du spela de flesta spelen på medium eller högre.
ifall det är för mycket pengar så kan du alltid kolla marknaden här på sweclockers för fynd.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Du snabbar upp den rejält med en ssd. Sen så kommer ett nytt grafikkort fräscha upp grafiken mycket. Det är tyvärr ganska dyrt.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFries:

Har nvidia geforce 530 och tycker det är ganskaaa dåligt. Min data har 8gb ram , i7 processor med 3.4 - 3.9 GhZ ( vad nu det är för något ) , windows 7 , 2TB hårddisk. Skulle gärna vilja veta om/hur man skulle kunna uppgradera sig och hur mycket det skulle kosta ( jag är 14 så ganska billigt tack ) , jag vill bara att den ska kunna köra ganska bra spel bra utan lagg på medium inställningar. Kräver inget extremt.

jo, jag är ganska dålig på datorer o sånt så ta det simpelt tack.

Verkar som om du har köpt en dator från någon av våra omtyckta IT-jättar... (Bra prolle, kass grafik, eller tvärt om)

Skulle tipsa om något ur AMD's 7800-serie alt. 7700-serie. Beroende på budget.

annars kan du ta ett Nvidia GTX 660 eller ett 650ti.

7770 ->http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1179664
7850 -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379710
7870 ->http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1161321

650ti -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1443604
660 -> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1408209

(Tog från lite olika prisklasser eftersom du inte sa någon budget...)

Alt. Kan du kolla i SweC marknad om du kan hitta något bra begagnat kort

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Allt är en uppgradering jämfört med det kort du har idag Så tex Radeon HD7750 eller ett Geforce GTX550 Ti kanske skulle vara en lagom uppdatering? Dessa finns för runt tusenlappen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Allt är en uppgradering jämfört med det kort du har idag Så tex Radeon HD7750 eller ett Geforce GTX550 Ti kanske skulle vara en lagom uppdatering? Dessa finns för runt tusenlappen.

Ska man uppgradera så borde man nog köpa lite bättre grejer.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SweFries:

Har nvidia geforce 530 och tycker det är ganskaaa dåligt. Min data har 8gb ram , i7 processor med 3.4 - 3.9 GhZ ( vad nu det är för något ) , windows 7 , 2TB hårddisk. Skulle gärna vilja veta om/hur man skulle kunna uppgradera sig och hur mycket det skulle kosta ( jag är 14 så ganska billigt tack ) , jag vill bara att den ska kunna köra ganska bra spel bra utan lagg på medium inställningar. Kräver inget extremt.

jo, jag är ganska dålig på datorer o sånt så ta det simpelt tack.

Skrivet av Borgen1998:

Ska man uppgradera så borde man nog köpa lite bättre grejer.

Det beror ju på vad han menar med detta uttalande som jag reagerade på.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Bra grafikkort är tyvärr dyra, vill du kunna köra bf3 på högsta inställningarna kostar det exempelvis runt 2000kr, men köper du begagnat så kan du få riktigt bra kort för under tusenlappen Jämfört med det du har nu är iofs även ett geforce 650 eller radeon 7770 en rejäl uppgradering för runt en tusenlapp

Såg att du bodde i Lund, kolla här för att se vilka begagnade grafikkort som finns i Skåne http://www.sweclockers.com/annonser?typ=1&kategori=4&lan=13&f.... Ett gtx 460 är till exempel en billig uppgradering och klarar att köra typ alla spel idag, kanske inte på högsta grafikinställningarna men säkert på medium

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFries:

Har nvidia geforce 530 och tycker det är ganskaaa dåligt. Min data har 8gb ram , i7 processor med 3.4 - 3.9 GhZ ( vad nu det är för något ) , windows 7 , 2TB hårddisk. Skulle gärna vilja veta om/hur man skulle kunna uppgradera sig och hur mycket det skulle kosta ( jag är 14 så ganska billigt tack ) , jag vill bara att den ska kunna köra ganska bra spel bra utan lagg på medium inställningar. Kräver inget extremt.

jo, jag är ganska dålig på datorer o sånt så ta det simpelt tack.

kolla på sewcmarknaden eller på blocket! Om du känner någon i din omgivning som kan datorer är det bara att fråga!
Men när du monterar grafikkortet så måste du ha ett esd armband: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/installationsmateriel/esd-antistat/esd-armband-p38324

Kolla också på youtube. där finns det många guider!

Permalänk
Medlem

Ett begagnat 560TI borde du kunna hitta för ett bra pris, det kortet ska räcka till för det du vill utan problem.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Bra grafikkort är tyvärr dyra, vill du kunna köra bf3 på högsta inställningarna kostar det exempelvis runt 2000kr, men köper du begagnat så kan du få riktigt bra kort för under tusenlappen Jämfört med det du har nu är iofs även ett geforce 650 eller radeon 7770 en rejäl uppgradering för runt en tusenlapp

Såg att du bodde i Lund, kolla här för att se vilka begagnade grafikkort som finns i Skåne http://www.sweclockers.com/annonser?typ=1&kategori=4&lan=13&f.... Ett gtx 460 är till exempel en billig uppgradering och klarar att köra typ alla spel idag, kanske inte på högsta grafikinställningarna men säkert på medium

Kan lova dig att du INTE kör BF3 på de högsta inställningarna för 2000kr, inte med en framerate som går att leva med iaf.

Visa signatur

NZXT Phantom White / i7 2600K @ 4.6GHz (Corsair H80i) / ASUS Sabertooth P67 / EVGA GTX680 FTW 4GB (Arctic Accelero Hybrid) / Intel 520 Series 120GB / WD Black Edition 1.5TB / Corsair Vengeance 16GB 1600mhz CL9 (Corsair Airflow Fan) / Corsair AX850 (White sleeved cables) / BenQ XL2420T 120hz / Razer BlackWidow / SteelSeries Sensei + Razer Goaliatus Speed Edition / SteelSeries Siberia V2 Black & Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hukkie:

Kan lova dig att du INTE kör BF3 på de högsta inställningarna för 2000kr, inte med en framerate som går att leva med iaf.

Ok, MINST 2000kr då? Sen beror det ju på hur kräsen du är med fps, och om du kör multi- eller singelplayer Ett gtx 660 kostar 2000kr och presterar som ett gtx 580, ett kort som i de tester jag läst snittar 50-55 fps på caspian border på ultra i 1080p. Om 50 fps inte går att leva med är upp till var och en, men du kan ju helt klart dra runt spelet i de inställningarna

Men jag känner att du betonar fel sak i mitt inlägg, min poäng var ju för sjutton att man får mycket mer för pengarna på begagnatmarknaden så länge det inte är max prestanda som behövs

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Bra grafikkort är tyvärr dyra, vill du kunna köra bf3 på högsta inställningarna kostar det exempelvis runt 2000kr, men köper du begagnat så kan du få riktigt bra kort för under tusenlappen Jämfört med det du har nu är iofs även ett geforce 650 eller radeon 7770 en rejäl uppgradering för runt en tusenlapp

Såg att du bodde i Lund, kolla här för att se vilka begagnade grafikkort som finns i Skåne http://www.sweclockers.com/annonser?typ=1&kategori=4&lan=13&f.... Ett gtx 460 är till exempel en billig uppgradering och klarar att köra typ alla spel idag, kanske inte på högsta grafikinställningarna men säkert på medium

Tack , bra kommentar och jag letar runt lite både på sweclockers och blocket. Som sagt har jag inte så stora krav. Alla spel idag på medium låter bra , ska kolla på ett sånt gtx 460.