Problem med senaste NVIDIA drivrutin?

Permalänk
Medlem

Problem med senaste NVIDIA drivrutin?

Hej, efter uppdatering av 306.97 samt 306.23 så får jag nu i vissa spel att drivrutinen har återställt.. Någon annan som erfarar detta?

det kan ju tilläggas att jag har ett EVGA GeForce GTX 660 2048MB Superclocked och testkörde i Uniginheaven nu med allt på högsta och fick lite artifarkts typ, och det hängde sig en gång också, är detta fel på kortet då eller drivrutin?? allt i dx11

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

ska vara ett vanligt problem med nya kort tydligen du får prova nedgradera drivrutinen till nån lite äldre

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

vilken för 660?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har ett 660Ti här och har inte märkt av några problem med drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Dra ner senaste MSI Afterburner.

* Sätt Power Limit på högsta (I mitt fall 114)

* Sätt -40 på Core Clock

* Tryck på ''apply''. Låt programmet vara igång och kör några vändor med DX11 och Unigine Heaven och något spel. Funkar det för dig? Hör av dig när du har testat.

OBS, funkar det, tryck på profile 1 > save > kryssa i den lilla rutan ''apply overclocking at system startup''.
Gå också in i inställningar och gör så att MSI afterburner startas automatiskt när du loggar in i windows, så slipper du gå in och ändra varje gång och starta programmet manuellt.

I inställningar sätter du även på ''force constant voltage'' vilket förhindrar kortet från att gå in i viloläge när du spelar.

Jag har ett MSI GTX670 Power Edition i min LAN-burk, det enda som fungerade var lösningen ovan, och jag hade EXAKT samma problem som du. DX9 funkade fint men inte DX11, då fick jag stup i kvarten Nvidia windows kernel driver 306.97 har slutat fungera men har återställts, men nu funkar det finemang

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Dra ner senaste MSI Afterburner.

* Sätt Power Limit på högsta (I mitt fall 114)

* Sätt -40 på Core Clock

* Tryck på ''apply''. Låt programmet vara igång och kör några vändor med DX11 och Unigine Heaven och något spel. Funkar det för dig? Hör av dig när du har testat.

OBS, funkar det, tryck på profile 1 > save > kryssa i den lilla rutan ''apply overclocking at system startup''.
Gå också in i inställningar och gör så att MSI afterburner startas automatiskt när du loggar in i windows, så slipper du gå in och ändra varje gång och starta programmet manuellt.

I inställningar sätter du även på ''force constant voltage'' vilket förhindrar kortet från att gå in i viloläge när du spelar.

Jag har ett MSI GTX670 Power Edition i min LAN-burk, det enda som fungerade var lösningen ovan, och jag hade EXAKT samma problem som du. DX9 funkade fint men inte DX11, då fick jag stup i kvarten Nvidia windows kernel driver 306.97 har slutat fungera men har återställts, men nu funkar det finemang

La in en äldre drivrutin som fungerade! men i unigine heaven så får jag ju artifarkts, dels det flimmrar rött och något blå ruta ibland typ.. är detta fel på kortet eler är det fabriksöverklockningen som är för hög?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Får fortfarande att den hänger sig både i DX11 och 10

Kolla klippet: http://www.youtube.com/watch?v=6rXCHpxA4rM&feature=youtu.be

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Får fortfarande att den hänger sig både i DX11 och 10

Kolla klippet: http://www.youtube.com/watch?v=6rXCHpxA4rM&feature=youtu.be

Det ser ut som ditt kort har stabilitetsproblem vilket det inte borde ha om du inte överklockat. Hur är det i andra testprogram? Om det fortsätter skulle iaf jag hört av mig till försäljaren och be om RMA (granatibyte).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det ser ut som ditt kort har stabilitetsproblem vilket det inte borde ha om du inte överklockat. Hur är det i andra testprogram? Om det fortsätter skulle iaf jag hört av mig till försäljaren och be om RMA (granatibyte).

Vilka andra testprogram? det blir så i spelen också

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Vilka andra testprogram? det blir så i spelen också

Typ Kombustor och 3dmark 11. Men har du dessa problem i spel med olika drivisar så skicka kortet till försäljaren.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Får göra det, ska testa det i en annan dator innan bara!

Visa signatur

Citera för svar.