Descent återuppstår i Unreal Engine 3

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat vanliga Descent (endast Descent freespace, jävligt kul spel det bara) och typ "kopian" Forsaken till n64 även den askul..

Skulle vara kul om någon sådan typ av spel kom tillbaka till oss, i en typ av retrorevulotion av fpsspel.

Permalänk
Medlem

Herregud vad jag brukade tappa bort mig i alla olika korridorer...

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Inaktiv

Kör inte med Flash, så jag ber er nu därför att byta webbplugin för streaming!

Permalänk

Tungt nostalgiskt! Fast som flera andra här så var jag mer insatt i Forsaken när det dök upp lite senare, då jag fick det spelet gratis på en mässa till skillnad från Descent-spelen som jag lånade av en polare.

Hoppas att genren återupplivas Väldigt oförlåtande spel dessutom vill jag minnas, så det är alltid kul med något man inte bara klickar sig igenom som med allt annat nuförtiden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Instämmer, hade AWE32 jag med. Descent hade grymt soundtrack

Före detta AWE32 (och GUS) ägare även här!

Även Descent 2 soundtracken var grym. Den hade CD-spår där vissa var samarbeten med fd medlemmar i Skinny puppy och allt vad det nu var:
Exempel här:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Snurrigt

Descent är troligen ett av de snurrigaste spelen. Spelade tills jag nästan spydde. Den här versionen verkar dock inte lika farlig.

Permalänk
Medlem

Hah coolt! Lirade Descent 2 en del, fet träning för hjärnan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Det här var så sjukt grymt när det kom.... och musiken med ett AWE32 ljudkort var smått fantastiskt!

För er som inte vet vad AWE32 var för ljudkort så sök på det. Det var en revolution för spelmusiken. Ungefär som 3D kort blev för grafiken. Släpptes 1994...

Jag hade bara soundblaster 16 har jag för mig. På min AST 586:a (ja det var ingen riktig pentium) 8MB ram var man nästan tvungen att ha för att spela spelet. Vi brukade använda Descent som benchmark. Kunde man spela det så var datorn FET! Och jag kunde det utan att behöva dra ner storleken på bilden (som man även gjorde med Doom) okey FPS:en var väl ingen höjdare.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Nu blir man nostalgist. Minns när jag satt och spelade ettan på min 486a

Håller med det var tider!!

Permalänk
Medlem

Sweet! Ett av mina favoritspel ever..

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

jävligt nice, checka in miner wars också det kommer släppas om nån månad eller nåt tror jag
xaHOy28zXg0

Senast information var från första november då de skrev att det släpps om en månad dvs 1 december eller runt där så snart så.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

<3 this!

Det här och Terminal Velocity... Those were the days.

Permalänk
Medlem

Cool klassiker, men jag minns hur grymt åksjuk jag blev. Bland det värsta jag upplevt i "nära spy"-läge genom spel faktiskt.

Permalänk
Medlem

Descent + Logitech Wingman Extreme på LAN = Win. Har spelat vansinnigt många timmar Descent med mina kompisar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Nu involverar videon kanske inte allt, men det ser otroligt tråkigt ut :/

Permalänk

Blir åksjuk av bara namnet....men spännande låter det

Permalänk
Medlem

Ah, det var tider det! En mörk källare som sakta värmdes av ett 10-tal nätagg och 19"-CRT skärmar i 2-3 dygn i sträck, en polare som lyfter blicken och vinkar med ögonbrynen;
"Bye-bye ZAIZAI, här kommer farbror röd!" och så vart man död...*suck!* sicka minnen!!!

När folk började 3-C:a tröttnade jag på descent, hade inte råd med en 3-axlad joystick.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli lite väl mycket nyheter om spel och mobiltelefoner. Snart finns det ingen mening med att vara medlem på Sweclockers då sidor som Swedroid täcker mobilnyheterna och FZ eller liknande täcker spelnyheterna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

jävligt nice, checka in miner wars också det kommer släppas om nån månad eller nåt tror jag
xaHOy28zXg0

haha bästa rösten!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem

Jag brukar lira Descent 1 och Descent 2 lite då och då med source porten DXX-Rebirth. En fantastisk source port som lämnar spelet helt orört i princip.
Tragiskt att spelserien dog då jag aldrig har sett något liknande efteråt.
Jag kommer dock ihåg hur mycket problem jag hade med bossen på nivå 7 när jag var liten. Den som teleporterade sig och sköt smartmissiler :).

Permalänk

doc själva banan i filmen känns också väldigt tagen ifrån första "Unreal Tournament"

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

<3 this!

Det här och Terminal Velocity... Those were the days.

Lite fakta om de som gjorde de spelen;

Studion som gjorde Descent delades upp och den ena halvan finns kvar, det är Volition Inc (Saints Row-spelen). De som gjorde Terminal Velocity finns kvar som Terminal Reality, sista större spelen de gjort är Ghost Busters och Kinect Star Wars.

Permalänk
Medlem

Descent 1 o 2 was teh shit!!

Köpte det i våras på Good old Games och lirade igenom 1:an, kom en bit in i 2:an också.
Så jävla bra 3D-känsla, man verkligen använder alla dimensioner och eftersom det ska vara i månar och asteroider så är verkligen gångar och rum byggda i vilken vinkel som helst.

Har inte hittat nåt spel som skapar samma känsla sen dess!

Ska bli kul o se vad moddarna får ihop, om det blir färdigt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

uj, det var länge sen man spelade det spelet på en kusins dator. Han jobbade med att göra korta 3d filmer till olika företag så hade en monsterdator vill jag minnas.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Oj! Nostalgikänslor!

Ja, Descent 1 och 2 har jag lirat många timmar, dagar och veckor totalt sett. Ett av de bästa spelen någonsin, för oss som upplevde mer än bara Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Satt och tänkte, hm jag känner igen namnet men minns inte riktigt.

Tryckte in mig på spelet hos Wikipedia, ser denna bild

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f3/Descent.png

*Flashback*

http://geeksofdoom.com/GoD/img/2011/03/2011-03-06-skyrim-150x...

Ojoj lirade demot när det begav sig, kan ha varit 94. Jag och brossan lirade det på morsans nyinköpta 486:a utan ljud haha. Det var tider det. Spelet var ju mindblowing!

Permalänk
Medlem

Åhh, vilken nostalgishock!, Instämmer med övriga Decent var grymt och saknar spel med denna typ av speldynamik idag!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

haha bästa rösten!

haha, näe inte direkt.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

åh jäklar nostalgi tripp med Terminal Velocity och Descent 1.
Jösses terminal... var coolt att man körde i dimman och lyssna efter fienden.
Men descent hehehe de där med att köra tangentbordet var ju häftigt men krångligt... nostalgi var det iaf

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

98 och 99 släpptes uppföljarna Freespace, Descent3 och Freespace2 men Descent 1 och 2 var helt enkelt lysande.
Off Topic,
The Descent med bla svenskan MyAnna Buring är bland det bästa som går att se i rysarväg. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Descent

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift