Hur låter era Playstation 3 slim ljudmässigt när den läser skivor?

Permalänk
Medlem

Hur låter era Playstation 3 slim ljudmässigt när den läser skivor?

Hej!

Har tänkt att skaffa en ps3 slim nu innan de fasas ut helt på grund av de nya "super slim" systemen och undrar hur de låter då jag läst många som klagat på att blu-ray läsaren låter konstant i spel och tänkte om det rör sig om några speciella modelnummer. Den jag tänkt köpa är CECH-3004B. Så jag skulle uppskatta om ni som har ett ps3 slim berättar hur era låter!

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig stört mig på ljudet från min, inte för att jag kan säga att jag ens tänkt på hur den låter... Kollar aldrig blueray på den utan endast spel nån gång ibland och då kanske det inte är lika farligt? Ljudet är inget jag stört mig på någon gång iallafall

Permalänk
Medlem

Fläktarna låter som en hårtork. Stör mig inte på det när jag spelar, men att kolla på film är inte jättekul. Blir ganska störande i tysta partier av filmen. Inköpt någon gång 09, ingen aning om vad jag har för serienummer.

Permalänk
Medlem

Okej, jo vad jag hört så ska den vara tyst när den spelar blu-ray filmer men låta mycket när den läser spel.

Permalänk
Medlem

Maskinen är verkligen inte tyst, inte bara läsandet men också den där jävla fläkten.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Slim modellen kom väl någon gång under 2010 så du måste ha den första modellen...

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Slim modellen kom väl någon gång under 2010 så du måste ha den första modellen...

Wrong, Slim modellen släpptes 1:a September 2009

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag tycker min är någorlunda tyst, men den står bakom tv:n så det dämpar väll ljudet en hel del.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Tycker att min är ganska tyst, tystare än min kompis 360 slim iaf:-P när man kollar på film tycker jag inte låter mkt alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Tycker att min är ganska tyst, tystare än min kompis 360 slim iaf:-P när man kollar på film tycker jag inte låter mkt alls

Då borde den väll vara jätte tyst:) Jag hör knappt mitt 360 slim dock så har jag installerat alla spel på hårddisken så man slipper höra skivläsaren, det går inte att installera ps3 spel på hårddisken som man kan med 360?

Permalänk

Min är ganska tyst (och då är jag hyfsat känslig för ljud), inte helt ljudlös men det var inte så att man störde sig på det direkt. Ganska chill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej!

Har tänkt att skaffa en ps3 slim nu innan de fasas ut helt på grund av de nya "super slim" systemen och undrar hur de låter då jag läst många som klagat på att blu-ray läsaren låter konstant i spel och tänkte om det rör sig om några speciella modelnummer. Den jag tänkt köpa är CECH-3004B. Så jag skulle uppskatta om ni som har ett ps3 slim berättar hur era låter!

Mvh

Min lät bra innan jag skickade in min på garanti hos webhallen. Sen hade den repor på hela sidan så det såg ut som om man dragit den i gruset. Och den lät som en helikopter när man la in skivorna. Nu idag när den är lite inkörd så låter den inte lika mycket nåmer. Men helt klart låter den mer än innan jag skickade in den på garanti.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Mitt xbox slim är den tystaste maskinen jag någonsin använt xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Mitt xbox slim är den tystaste maskinen jag någonsin använt xD

Mitt låter då som ett reaplan, riktigt störande då man kikar på film.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Kommer din PS3a stå öppet så kommer du inte höra så mycket av den, vist läsaren kan låta en del men inget speciellt högt inte som Xbox 360 DVD läsare som faktiskt låter rejält.

Har du din PS3a mer stående instängt så kan den låta ganska rejält.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Kommer din PS3a stå öppet så kommer du inte höra så mycket av den, vist läsaren kan låta en del men inget speciellt högt inte som Xbox 360 DVD läsare som faktiskt låter rejält.

Har du din PS3a mer stående instängt så kan den låta ganska rejält.

Den kommer stå i en tv bänk som inte har några dörrar så det borde inte bli några problem.

Permalänk
Medlem

Det jag mest är intresserad av att veta är om det kommer låta så här https://www.youtube.com/watch?v=EBZHlHH7KeA för det känns som det blir irriterande att spela till det ljudet :/

Permalänk
Skrivet av HOLM814:

Fläktarna låter som en hårtork. Stör mig inte på det när jag spelar, men att kolla på film är inte jättekul. Blir ganska störande i tysta partier av filmen. Inköpt någon gång 09, ingen aning om vad jag har för serienummer.

blås rent Cpu-kylaren ?? så borde den bli tystare brukar bli rätt mycket damm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Det jag mest är intresserad av att veta är om det kommer låta så här https://www.youtube.com/watch?v=EBZHlHH7KeA för det känns som det blir irriterande att spela till det ljudet :/

låter lite som min granne hör hur sängen skrapar mot väggen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Det jag mest är intresserad av att veta är om det kommer låta så här https://www.youtube.com/watch?v=EBZHlHH7KeA för det känns som det blir irriterande att spela till det ljudet :/

MM så låter spelaren när den läser som mest och om du är ~1 meter från konsolen, dvs något du troligtvis inte är. Sitter själv ca 3 meter ifrån min.

Skrivet av Alfsvåg:

Den kommer stå i en tv bänk som inte har några dörrar så det borde inte bli några problem.

Med andra ord är den instängd, så fläktarna kommer låta en del mer än om den står öppet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Mitt ps3 låter ganska högt man kan höra hårdisken även om man sitter typ 3 meter iifrån.

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

Wrong, Slim modellen släpptes 1:a September 2009

Och nu har ännu en Super-Slim kommit ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Det jag mest är intresserad av att veta är om det kommer låta så här https://www.youtube.com/watch?v=EBZHlHH7KeA för det känns som det blir irriterande att spela till det ljudet :/

Mitt PS3 Slim låter precis som i klippet du länkade, otroligt irriterande.

Permalänk
Medlem

Själv låter inte min något nämnvärt medan man spelar. Men efter man har stängt av den så kan man ibland höra den "smälla". Köpte den på release dagen och det har alltid varit så. Har aldrig känts bra men har aldrig varit något problem heller inte än iaf.. men så klart är man lite orolig.

Som i klippet här:

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Min PS3:a inköpt 2007 låter numera knappt något efter en rengöring. Hade problem med att den började låta som ett reaplan endast belastad med DVD tittande. Tog sonika isär konsolen och rengjorde flänsarna samt fläktsystem, sen dess är den knäpptyst. Kan rekkomenderas, finns firmor som utför arbetet för en mindre kostnad. Lätt värt det. Ang ljudet i ovanstående youtube klipp är väl det ett normalt ljud från läsaren medans den läser in skivor, kan väl knappats anses som störande. Inte som min 360 inköpt slutet av 2006, den låter verkligen illa medans den läser skivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Okej, jo vad jag hört så ska den vara tyst när den spelar blu-ray filmer men låta mycket när den läser spel.

Är ungefär som jag upplevt det. Ganska tyst vid Blu Ray och DVD filmer när den läser konstant. Låter mer vid spel när den måste hoppa mer mellan olika ställen på skivan.
Fast låta mycket gör den väl inte direkt vid spel heller. Man hör den, men inte så störande om du inte har ljudet avstängt i ett övrigt tyst rum.

Skrivet av Alfsvåg:

Då borde den väll vara jätte tyst:) Jag hör knappt mitt 360 slim dock så har jag installerat alla spel på hårddisken så man slipper höra skivläsaren, det går inte att installera ps3 spel på hårddisken som man kan med 360?

Har en 360 slim också och på den har jag nästan velat kasta ut nätagget några gånger.
Sitter en fläkt i det externa nätagget till Xboxen. Låter mer än PS3:an. Oavsett om man tittar på film eller spelar på PS3:an så låter den mindre än vad Xboxens nätagg låter när Xboxen är igång, även om man inte gör något på den.

Permalänk

Den låter knappast något överdrivet, min är dessutom 3 år och har inte börjat låta illa. Har du sedan ljud på så hör du inte konsolen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Är ungefär som jag upplevt det. Ganska tyst vid Blu Ray och DVD filmer när den läser konstant. Låter mer vid spel när den måste hoppa mer mellan olika ställen på skivan.
Fast låta mycket gör den väl inte direkt vid spel heller. Man hör den, men inte så störande om du inte har ljudet avstängt i ett övrigt tyst rum.

Har en 360 slim också och på den har jag nästan velat kasta ut nätagget några gånger.
Sitter en fläkt i det externa nätagget till Xboxen. Låter mer än PS3:an. Oavsett om man tittar på film eller spelar på PS3:an så låter den mindre än vad Xboxens nätagg låter när Xboxen är igång, även om man inte gör något på den.

Nu låter inte mitt nätagg mycket men om det är stötande för dig kan du ju köpa ett gammat nätagg för de tjocka 360na och köpa en adapter så det nätagget passar i ditt Slim.

Skickades från m.sweclockers.com