Corsair släpper Hydro H80i och H100i

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper Hydro H80i och H100i

Det blir två nya slutna vätskekylningssystem när Corsair släpper Hydro H80i och H100i, med nyheter som omgjorda block och styrsystemet Link.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggaste kompakta vattenkylningarna helt klart! >: )

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att skrota Mini-USB till fördel för Micro-USB snart?

Roligt att de satsar på styrningen!

Permalänk
Skäggig legend

Förbaskat snygg må jag säga!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Kylig nyhet

Men synd att man inte har plats för vattenkylning i sitt nya chassi dock

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

JAA!

Fast nej, nu är ju min H80 utdaterad :/

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Återigen samma fråga. Låter pumparna fortf lika mkt lr går de att reglera?
Men snart så blir det att byta ut mot vatten.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Det vore kul med ett test och jämförelse med de gamla H80 och H100!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Det vore kul med ett test och jämförelse med de gamla H80 och H100!

Det kan jag aldrig tänka mig att det kommer..

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Me want H100i

Har en Antec Kűhler 920 just nu dock ;P

Jäkligt nice nyhet btw!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Återigen samma fråga. Låter pumparna fortf lika mkt lr går de att reglera?
Men snart så blir det att byta ut mot vatten.

Citat:

Till detta hör nya tjockare slangar av gummi samt ett nytt block med integrerad pump, som både ska ge tystare gång och högre kylprestanda.

...dessutom en inbyggd kontrolldel för Corsair Link med förmågan att styra och övervaka kylsystemet samt tillkopplade enheter. Det hela ansluts till USB och styrs med hjälp av den medföljande mjukvaran Corsair Link Dashboard.

Jag vet att det går snabbast att bara scrolla genom bilderna, men det finns information i texten också.

Permalänk
Medlem

bara jag som regerar på den runda porten på blocket till h80i ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag H100 när det gäller utseendet H100i var riktigt ful

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Bra med bättre kylare, och framför allt en bea medföljande fläkt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför inte 140 eller 280 radd? Whyyyyy???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

" I paketet ingår två fläktar (Corsair Air SP120L) avsedda att användas i "push/pull"-konfiguration."

Betyder det att det är någon specialvariant av fläktarna eller vad betyder L bakom fläktnamnet?

Permalänk
Medlem

Är corsair loggan på blocket "dimmad" på något sätt i photoshop eller ser jag i syne på morgonen? Jämför loggan på fläktarna så ser ni vad jag menar. also: få se dB specs på pumparna o fläktarna/kylningsförbättring mot min heederliga 4 år gamla kylare så kanske jag köper om det inte är löjligt pris, vilket det lär vara at first.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

bara jag som regerar på den runda porten på blocket till h80i ?

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/11/06/Corsair_hydro...

Den finns påH80 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

" I paketet ingår två fläktar (Corsair Air SP120L) avsedda att användas i "push/pull"-konfiguration."

Betyder det att det är någon specialvariant av fläktarna eller vad betyder L bakom fläktnamnet?

kanske står för "light" då de inte verkar ha utbytbara ringar som de utan L har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Ooh men vad fasen är det för något då ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

kanske står för "light" då de inte verkar ha utbytbara ringar som de utan L har.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara en omgjord modell, hittade detta "Both the H100i and H80i use new SP120L High Performance fans based on Corsair's static pressure optimized Air Series SP120 fans. The SP120L utilizes wide-body, low-pitch fan blades designed for outstanding static pressure at a lower noise level, and a motor that has been specially tuned for high torque, ensuring consistently high performance when used in high resistance environments such as on a liquid cooling radiator. With the new SP120L fans, noise levels have been reduced significantly."

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ooh men vad fasen är det för något då ?

Dom häller i vätskan där under tillverkningen. Det är en "fillport"

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Det kan jag aldrig tänka mig att det kommer..

Ironi?

Sweclockers testar inte allt så skulle inte bli förvånad om det inte dök upp

Permalänk
Medlem

"I specifikationerna framgår ett maximalt varvtal på 2 700 rpm"

2 700 rpm? Det vart då orkanstyrka på dessa fläktar.

Hoppas den där fläktkontrollern gör ett bra jobb

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Ironi?

Sweclockers testar inte allt så skulle inte bli förvånad om det inte dök upp

Jag håller med. Skulle vara roligt med en liten round up av de nya systemen som presenterats:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd

Min kompis brorsa hade en sån här, och så börja den läcka och hela hans dator gick sönder!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Min kompis brorsa hade en sån här, och så börja den läcka och hela hans dator gick sönder!

Nej han har inte en sån där...

Tråkigt dock för din kompis bror att hans H80/H100 av den äldre modellen gick sönder...

Permalänk

Använder de inte Aseteks nya system?
http://www.sweclockers.com/nyhet/16085-asetek-introducerar-fj...

Eller använder dessa vätskekylare fortfarande stenålders Asetek teknik?

Permalänk

Har börjat kolla på en sluten vattenkylning igen så kanske ska pröva H80i.
Men har Corsair haft något strul med pumpar som låter som ett tickande ljud, som en trasig hårddisk som läser?
För fick en sådan variant när jag prövade för mer än ett år sedan, För den bytes tillslut mot luftkylning efter fått en likadan efter byte.

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk

Någon som vet ett datum när dom kommer i butik på tex Inet eller Webhallen ?
Ser sjukt mycket fram imot dessa !