Microsoft kan skrota MSN Messenger – satsar på Skype

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kan skrota MSN Messenger – satsar på Skype

Nya uppgifter gör gällande att Microsoft planerar att pensionera MSN Live Messenger, till förmån för det numera helägda telefoniprogrammet Skype.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

fint det

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

jag sitter fortfarande kvar på MSN 8.5! fungerar bäst

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli väldigt bra

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag ICQ...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ja, det va väl på tiden. Man behöver inte ha båda. Har fortfarande kvar MSN men har nog inte lagt till en ny kontakt där på flera flera år. Det är skype och Facebook som gäller, även om jag på allvar funderar på att stänga mitt konto på det sistnämnda.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

bilden måste vara väldigt gammal? vem är den lilla pojken ?
Ont, det är väl lika bra att dom gör så här då jag har dagliga problem med msn...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

äntligen MSN har man ju inte varit inloggad på i över ett år

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Älskar bilden.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Har ändå slutat använda MSN, och alla jag känner har också slutat använda det till förmån för andra sätt att chatta. Enda anledning jag loggar in ibland är för mina föräldrar fortfarande använder det, får nog ta och visa dem Skype eller Jitsi.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Jag känner ingen som använder WLM som primär IM idag.

Permalänk

Hur gör man för att få upp fler än 1 konversation åt gången på skype? Blir ett j***a klickande i kontaktlistan när man pratar med flera st sammtidigt.
Det är ända anledningen till att jag fortfarande har kvar och föredrar msn.. annars är väl skype bättre på alla sätt^^

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

jag sitter fortfarande kvar på MSN 8.5! fungerar bäst

Och du kör förstås på XP med då

Messenger är väl väldigt många som använder men jag tror Facebook uppfyller nästa samma funktioner och lite till kanske.

Bra nyhet.

Permalänk
Medlem

Skype är bra men det finns flera funktioner som jag saknar i det. De borde kolla lite på Mumble, Ventrilo och Team Speak. Vad jag har sett så hittar jag då inte hur man mutar 1 person i en gruppkonversation. Kanske bara jag som inte hittar det?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Moderator
Moderator

Tycker personligen detta kan bli lite segt, är inte såld på MSN Messenger men avskyr verkligen Skype. :<

Skrivet av Jazz 1-up:

Älskar bilden.

Verkligen, jag undrar hur gammal den är!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

har aldrig tyckt om skype >_<

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Har nog inte använt Messenger sen typ 2007-2008

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Daemon:

Tycker personligen detta kan bli lite segt, är inte såld på MSN Messenger men avskyr verkligen Skype. :<

Verkligen, jag undrar hur gammal den är!

Cirka 1,5 år.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Helt rätt. Jag känner ingen som använder WLM som primär IM idag.

Jag känner flera och jag är själv en av dessa. Det finns många som inte gillar Facebook alls och använder MSN som fungerar riktigt bra om man har version 2009 eller äldre.
Bara de inte gör någon skit som msg 2011 med skiten så kan det bli bra.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Hur gör man för att få upp fler än 1 konversation åt gången på skype? Blir ett j***a klickande i kontaktlistan när man pratar med flera st sammtidigt.
Det är ända anledningen till att jag fortfarande har kvar och föredrar msn.. annars är väl skype bättre på alla sätt^^

Ändra till Compact View

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Medlem

Personligen bytte jag ut msn för skype redan flera år sedan så det var väll lite väntat att dom skrotar det där gamla möglet till chatt klient.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Man får väl hålla tummarna att dom inte gör om Skype till den reklampopup-in-your-face klient som MSN Commercial messenger numera är.

Om man ser till historiken är det är ju ganska fantastiskt att MSN lyckades vinna över ICQ.
Undra vad som gick fel där egentligen, MSN var/är ju sämre på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Vem använder MSN Messenger nu för tiden?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är det inte lite ironiskt ändå att Microsoft köper upp en konkurrent och sedan lägger ner sitt egna program? Säger en hel del tycker jag. Hade varit fantastiskt om de gjorde likadant med Linux och lade ner sitt egna OS. Nej, nu var jag elak. Förlåt

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Microsoft har utvecklat MSN åt fel hål. Infört massa onödiga grejer som ingen ville ha och tvingat folk att uppdatera.
Gick över till Google Talk för ett bra tag sedan...Enkelt och smidigt, utan reklam eller onödigt innehåll. Perfekt för att chatta dock minus att man inte kan skicka bilder genom det.

Permalänk
Inaktiv

Så ska det låta, två plattformar går ihop till en, eller åtminstone mina kontakter! Efter att ha installerat Windows 8 så adderades alla mina MSN kontakter rakt in i Skype per automatik, vilket uppskattas!

Permalänk
Medlem

Kan förstå att folk flyttat till andra IM's med tanke på hur många korkade idéer Microsoft lade in i de senaste versionerna av live messenger. Youtube länkar justerar om chattfönstret och spelas upp i det och bilder visas i någon förbannad viewer??? Vi får alla onekligen hoppas att de här korkade idéerna inte tar sig till skype också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vilket versionsnummer som var "the shit", men det var någon gång vid 7-8 har jag för mig som det gick utför för MSN. Blev mer och mer bloatat, reklam och skit överallt samt en installation som tog 30minuter med massa annat skit inbakat, som massa idiotiska bildvisare osv. Givetvis körde man "a-patch" för att plocka bort det mesta men blev mest "meh" med tiden. Skönt att skiten går i graven kanske är lite väl grovt att säga, men saknar dock när det var mer basic och ogillar att alla mina vänner numera endast använder facebookchatten

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

In innan alla börjar smutskasta Skype för deras egna fel.

Att ditt samtal laggar beror på att Skype inte hostar samtalet utan det gör ledaren för samtalet.

Hoppas att Microsoft håller sina smutsiga fingrarna och inte förstör Skype.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skype är en påse med "avokado", det är gjort för video chatt och samtal, jag väljer MSN chatten över Skype alla dar i veckan, tvi på skype, hatar skräpet.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240