Ouya uppdateras till Android "Jelly Bean"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Jasså? Kolla på alla mobiler med 256-512MB spel flyter på hur bra som helst.
Sen som sagt ska väl Ouya vara lite som PC att du kan uppgradera så ram är inget problem överhuvudtaget.

Detta är inte sant. Hur hade du tänkt att uppgradera? Det är inte precis en PC.

Ouya är hackable, not upgradeable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Detta är inte sant. Hur hade du tänkt att uppgradera? Det är inte precis en PC.

Ouya är hackable, not upgradeable.

Varför har dom sagt det i så fall? Eller har dom ändrat på sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför har dom sagt det i så fall? Eller har dom ändrat på sig?

Var har dom sagt det ens? Hur har du tänkt att uppgraderingen ska gå till? Tycker att allt ser fastlött ut, en DDR2sticka är ju nästan större än hela moderkortet!

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Var har dom sagt det ens? Hur har du tänkt att uppgraderingen ska gå till? Tycker att allt ser fastlött ut, en DDR2sticka är ju nästan större än hela moderkortet!
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/11/01/Coke_ouya.png...

Konstigt, stod ju det på deras hemsida, men det var iofs längesedan, innan dom ens börjat med projektet

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag ångra att jag inte beställde en. Kul koncept... Hur mycket dyrare kommer den bli efter lansering för oss som inte förbokat, några uppgifter om det än?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför har dom sagt det i så fall? Eller har dom ändrat på sig?

De har inte sagt det, som jag förstår har de sagt att Ouya är "hackable", med andra ord att man kan ändra om Ouya hur man vill men inte hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Nån som vet hur den kommer klara filmer, MKV 1080p-rippar t ex? Det skulle kunna bli en väldigt billig och smidig HTPC om den klarar HD-filmer också.

Den klarar mkv 1080p lätt. Det är ju det som är grejen med denna pryl. Mediaspelare och android = surf, youtube, netflix etc och dessutom konsoll för enkla spel för bara $99. Öppen för användare att hacka och trixa hur mycket de vill. Så stöd för olika saker kommer att finnas. Har man ingen htpc är denna klockren.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.