SweClockers besöker Gamex 2012

Permalänk
Skrivet av znarkus-o:

Åh, Farmer 2013. Sjukt sugen på det efter denna trailer http://www.youtube.com/watch?v=gEJHrmliVQw

Nemas problemas

Permalänk
Skrivet av bazookan:

Vem var den söta tjejen i Nintendos Wii U monter, som Jonas flörtade med?

Åh, Company of Heroes 2, du är så på, och vi alla längtar så!

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo hade en person per Wii-U enhet (plus några till) så det var ganska många att prata med, både tjejer och killar. Som alltid är det lite olika kunskapsnivå mellan olika personer, men de försökte hjälpatill att hitta svaren.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Älskar killen i början som trycker ut skivsläden på en dator, känner på den och skjutsar in den igen!

Haha tänkte PRECIIIS skriva exakt samma sak!
Det e ju viktigt att optiska enheter inte flexar för mkt såklart!

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Nintendo hade en person per Wii-U enhet (plus några till) så det var ganska många att prata med, både tjejer och killar. Som alltid är det lite olika kunskapsnivå mellan olika personer, men de försökte hjälpatill att hitta svaren.

Hehe oki, jo jag vet

Skrivet av Loubar:

Jag kan eventuellt vara skyldig till låten i bakgrunden :). Låten du länkade är ett litet experiment, inget jag brukar göra. Tycker den blev ganska fet dock. Kul att du gillar den! Det kanske blir fler i den stilen. Håll utkik på Soundcloud, jag har ett gäng låtar till i pipen.

Trevlig musik i videon btw

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loubar:

Jag kan eventuellt vara skyldig till låten i bakgrunden :). Låten du länkade är ett litet experiment, inget jag brukar göra. Tycker den blev ganska fet dock. Kul att du gillar den! Det kanske blir fler i den stilen. Håll utkik på Soundcloud, jag har ett gäng låtar till i pipen.

Rikitigt skön låt! Ge oss mera på Soundcloud nu bara:)

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Låten heter "Lemur" och finns på Soundcloud. Det är en vän till mig som gjort, han brukar komponera lite musikstycken åt oss när det behövs.

Det råkar inte vara han som gjort introt till podcasten också? Skulle vara trevligt att lyssna lite på ibland, haha. Tycker ni överlag har rätt mysig musik på era inslag här på sajten!

Permalänk

Trevlans med lite Gamex i Sverige! Wii U verkar så coolt!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Kan bara hålla med Jonas om att Wii U var en positiv överraskning.
Den andra stora behållningen för mig var Asus monter, även om den inte var uppställd så fanns det en PadFone2 som man kunde få en liten titt på. Ni ser mig testa den vid ungefär 5:44 (och en minut tidigare i videon så var jag smygfilmad i ungefär samma vinkel när jag testade Wii U; trodde att det fanns en stalker-lag i sverige )

Gött skägg. Är det en LoL tröja?

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Älskar killen i början som trycker ut skivsläden på en dator, känner på den och skjutsar in den igen!

Han hade verkligen ett uttryck av "Vad fan är det här?".

Permalänk
Medlem

Hmm kanske drar över dit, ligger 5 min härifrån

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Roligt att se Nintendo-SM listan, det är typ samma namn från förra gången då det var SM Synd att man inte kunde vara med i år.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Men ni testade inte secrets of grindea? Fy skam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Auo:

Kan man köpa biljetter på plats eller måste man köpa online?

Går bra att köpa på plats, står på deras hemsida.

Permalänk

Inte för att jag är särskilt intresserad, men satan vilken fördröjning det såg ut att vara på rörelse-sensorn på nya Wii Fast det är väl egentligen konsoller i ett nötskal. Söta tjejer hade dom iaf!

Kul iaf med ett video-besök på en spelmässa. Synd att det inte är mer PC-inriktat dock, och att man inte får filma de få intressanta titlar som fanns. Lagom sarkasm över GTA Bonde Börjar bli ett gäng sådana udda "simulatorer" på marknaden nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vart faktist lite besviken på årets gamex, jag vet inte om det var pga det var sämre eller om jag helt enkelt har tappat intresset.. Jag saknade i alla fall gaia entertainment som var där dom förra åren.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Gött skägg. Är det en LoL tröja?

Nej det är inte en LoL t-shirt. Det är en Cheap Monday.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

GTA bonde

Permalänk
Skrivet av Auo:

Kan man köpa biljetter på plats eller måste man köpa online?

Båda funkar

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Bra reportage. Gillade särskilt att man fick en bra överblick över mässlivet genom att ni gick runt och filmade och sedan ljudsatte detta med bra musik som en musikvideo. Detta att filma runt och inte bara visa montrar tycker jag är nått ni missat att göra när ni varit utomlands på tex CES. Hoppas ni fortsätter med detta på framtida mässor.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Meh, kände suget att gästa mässan, men så jobbar jag istället denna helgen. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk

Var där idag, första gången jag var på Gamex och det kommer jag garanterat besöka nästa år också!

Permalänk

Mycket kids, blir nog fort jobbigt tyvärr.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bazookan:

Trevlig musik i videon btw

Skrivet av agressor:

Rikitigt skön låt! Ge oss mera på Soundcloud nu bara:)

Skrivet av crownofthorns:

Det råkar inte vara han som gjort introt till podcasten också? Skulle vara trevligt att lyssna lite på ibland, haha. Tycker ni överlag har rätt mysig musik på era inslag här på sajten!

Kul att det uppskattas!
Jo det stämmer bra, jag har även gjort introt till podcasten. Introt är specialkomponerat just som intro, kanske blir konstigt att lyssna på som låt när den är 20 sek lång . Men man kanske skulle prova att göra en hel låt av det, hmm.

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk

"Det finns faktiskt upp till 42 traktorer att välja mellan, just denhär modellen eh, är röd"
Haha!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Han hade verkligen ett uttryck av "Vad fan är det här?".

Skrivet av Willhelm:

Älskar killen i början som trycker ut skivsläden på en dator, känner på den och skjutsar in den igen!

Nej usch, såg mer ut som om han kollade om det fanns ett spel i släden som han tänkte sno....

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)