Permalänk
Avstängd

Cougar Vortex CF-V14H vs Noctua NF-P14

Hej hej! Jag har då ett Fractal R4 och undrar då vilka av dom här fläktarna som är bättre när det gäller CFM, ljudnivå och så vidare. Jag kommer primärt använda dom som vanliga chassifläktar men om ni har bättre alternativ så är jag helt öppen för förslag.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att Cougar fläkten inte är en av dom tystaste på marknaden. Eftersom dom kommer vara chassi fläktar så är inte statiskt tryck något så pass viktigt. Skulle nog säga Noiseblocker, Be quiet!, Noctua eller Thermalright inom 140 mm fläktar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd

Jo just det, Noiseblocker ska ju tydligen vara riktigt bra!

Fungerar en Black Silent Pro PK3 bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jo just det, Noiseblocker ska ju tydligen vara riktigt bra!

Fungerar en Black Silent Pro PK3 bra?

Har aldrig använt Noiseblocker personligen, men aldrig hört något dåligt angående dem. Ska vara en av dom tystaste på marknaden enligt nästintill alla reviews på dom.

Har dock fyra Noiseblocker XL2 120 mm inkommande just nu, borde väl ha dom nästa vecka.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Har aldrig använt Noiseblocker personligen, men aldrig hört något dåligt angående dem. Ska vara en av dom tystaste på marknaden enligt nästintill alla reviews på dom.

Har dock fyra Noiseblocker XL2 120 mm inkommande just nu, borde väl ha dom nästa vecka.

Dom kostar dock lite mer än Cougar och Noctua fläktar men baserat på omdömen så tror jag nog att jag väljer dom. Tack!