Problem med m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problem med m.sweclockers.com

Tjena!

Har lite strul med er mobilanpassade version av Siten. Problemet ligger i att jag bevakar flera trådar här på Sweclockers Forum. När jag får ett mail så klickar jag på länken i mailet. Den pekar då till www.sweclockers.com så klart. Då frågar er site mig snällt om jag vill gå till mobilversionen, vilket jag så klart vill när jag nu använder min mobil.

Allt frid och fröjd.. Tills jag ska kolla nästa mail! Då klickar jag på länken men siten frågar mig nu inte längre och istället besöker jag www.sweclockers.com istället. Problemet här är att man kan inte bara byta ut www.sweclockers.com till ett inledande "m.swe..." för sökvägen är inte samma. Inte heller finns det någon knapp på den normala sidan där man kan få sidan att ändra till mobilversion. Åtminstone inte av vad jag har sett.

Jag fattar hur de hela hänger i hop lite. Jag jobbar själv som webbutvecklare och fattar att servern kommer ihåg att den redan har frågat mig. Fast felet som jag tycker er programmerare har gjort är att han inte lagrar vad användaren svarade sist. Utan istället bara visar den sidan som användaren begär. Då kanske man kan resonera men vad ska hända i fall man kommer ifrån sin dator istället? Lätt, servern kollar ju vad för USER AGENT användaren har. Är det samma USER AGENT och inom en viss tid, så frågas inte frågan igen och istället visas den layout som användaren har aktivt valt. Kort gott, jag skulle uppskatta om den håller en kvar på mobilsidan. Normalt sett så löser man ovan problem med en Cookie som lagras i mobiltelefonen och sedan så frågar inte servern längre vilken version man vill ha. Tänk om ni kunde lösa de på samma sätt! De hade varit drömmen. Speciellt störigt är det då man kollar in ert nyhetsflöde ifrån Pulse News Reader på IOS / Android. Den laddar artiklarna via RSS-feeden. Första artikeln frågar er server men inte efter det. Då blir det sjukt omständligt istället.

Hoppas jag lyckats beskriva problemet tydligt. Hade uppskattat om ni åtminstone kan undersöka saken. Skulle spara mig mycket frustration.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Legendarisk

Förstår vad du menar. Ursprungligen fungerade det precis som du beskriver, men det var något med det beteendet som ställde till problem för vissa användare så vi har avaktiverat redirecten för nya requests även om man valde ja. Minns inte vad problemet var just nu, men jag ska se om jag kan hitta det i arkiven.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Förstår vad du menar. Ursprungligen fungerade det precis som du beskriver, men det var något med det beteendet som ställde till problem för vissa användare så vi har avaktiverat redirecten för nya requests även om man valde ja. Minns inte vad problemet var just nu, men jag ska se om jag kan hitta det i arkiven.

Hej igen Biberu,

Skulle va riktigt skönt om du kunde få detta att funka igen. En lösning hade ju varit om de fanns en länk på sidan så man kan ta sig till en mobilvy av sidan. Vill ni inte den ska synas för vanliga besökare så kan ni ju scanna efter User_agent = Iphone/Ipad/Android å bara visa den knappen vid dessa tillfällen. Eller vad som helst. Allt är ju bättre än som de är just nu.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Förstår vad du menar. Ursprungligen fungerade det precis som du beskriver, men det var något med det beteendet som ställde till problem för vissa användare så vi har avaktiverat redirecten för nya requests även om man valde ja. Minns inte vad problemet var just nu, men jag ska se om jag kan hitta det i arkiven.

Vill inte verka tjatig men de hade varit riktigt nice om du kunde skriva några rader om du har hunnit titta på de

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Förstår vad du menar. Ursprungligen fungerade det precis som du beskriver, men det var något med det beteendet som ställde till problem för vissa användare så vi har avaktiverat redirecten för nya requests även om man valde ja. Minns inte vad problemet var just nu, men jag ska se om jag kan hitta det i arkiven.

Hur går det Biberu?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av radx:

Hur går det Biberu?

Vi måste lägga tillbaks ett val för kunna sluta redirecta till mobilsidan (så att länken för att gå till fullversion för att nå de delar som saknas från m. fungerar) så är det inga problem sedan, men jag har tyvärr inte hunnit med det, fokus ligger helt på ett annat större projekt än. Ber om ursäkt för att jag glömde återkomma tidigare.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vi måste lägga tillbaks ett val för kunna sluta redirecta till mobilsidan (så att länken för att gå till fullversion för att nå de delar som saknas från m. fungerar) så är det inga problem sedan, men jag har tyvärr inte hunnit med det, fokus ligger helt på ett annat större projekt än. Ber om ursäkt för att jag glömde återkomma tidigare.

Oki, sweet! Hoppas detta kommer någon gång framöver i alla fall. De hade varit riktigt skönt. Lycka till med ditt andra projekt.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum