Asus lanserar Designo MX – två nya IPS-skärmar med ljud från Bang & Olufsen

Permalänk

Nej men sluta klaga, det är ju "Full HD"!

Permalänk
Medlem

wow! väckte direkt habegär, grymt snygga, B&O samt IPS...sen såg jag specifikationen 16:9 och 1080p, där sket det sig. Bättre lycka nästa gång! Efter en uppdatering av nämnda punkter så kan det vara ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Bara att bojkotta att köpa tills det kommer något bättre. Måste ju ändå haft 1080p tillräckligt länge för att vara värda bättre upplösning nu.....

Köper inget innan minst 1440p.

Skrivet av tobbe_x90:

Nej men sluta klaga, det är ju "Full HD"!

WOW!!! Det är det på min TV också men ser ändå skit ut när man surfar.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shogun-r:

Bara att bojkotta att köpa tills det kommer något bättre. Måste ju ändå haft 1080p tillräckligt länge för att vara värda bättre upplösning nu.....

Köper inget innan minst 1440p.

WOW!!! Det är det på min TV också men ser ändå skit ut när man surfar.

Tror det fanns en liten uns av ironi i tobbe_x90s inlägg...

Anledningen till att många producenter släpper dessa lågupplåsta skärmar är ju för att det säljer. Hur många i din och min umgängeskrets skulle reagera negativt på 1920x1080 på en 27"? Stor skärm och IPS (som en del halvintresserade har hört talas om) = WIN
Ta tex mobiltelefoner. Hur många vet faktiskt om vad 1280x720 betyder? Dom allra flesta (skulle gissa på 95%) tror det har nåt med kameran att göra.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tror det fanns en liten uns av ironi i tobbe_x90s inlägg...

Anledningen till att många producenter släpper dessa lågupplåsta skärmar är ju för att det säljer. Hur många i din och min umgängeskrets skulle reagera negativt på 1920x1080 på en 27"? Stor skärm och IPS (som en del halvintresserade har hört talas om) = WIN
Ta tex mobiltelefoner. Hur många vet faktiskt om vad 1280x720 betyder? Dom allra flesta (skulle gissa på 95%) tror det har nåt med kameran att göra.

Jo du har nog rätt. Men borde inte majoriteten sitta på HD-skärmar hemma, eller hur ser det ut i stugorna.

Mest störigt är att sweclockers hade en artikel i slutet av sommaren då dom skrev att 2013 blir startskottet för skärmar med högre upplösning. Men det går trögt.

Ingen panik än men ca mitten av nästa år behöver jag en skärm med högre upplösning till vettigt pris

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Jo du har nog rätt. Men borde inte majoriteten sitta på HD-skärmar hemma, eller hur ser det ut i stugorna.

Mest störigt är att sweclockers hade en artikel i slutet av sommaren då dom skrev att 2013 blir startskottet för skärmar med högre upplösning. Men det går trögt.

Ingen panik än men ca mitten av nästa år behöver jag en skärm med högre upplösning till vettigt pris

Lite roligt är att du ska dessutom ha ett grafikkort som pallar att driva din högupplösta skärm. För dom flesta duger 1920x1080 utmärkt!
Lite som att jämföra folk som köper ett ljudsystem för 80.000. Tror man klarar sig med ett för 2000 utan att gå under.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A