Tror ni det kommer bli skilnad i temperaturer vad gäller H80 vs H80i ?

Permalänk

Tror ni det kommer bli skilnad i temperaturer vad gäller H80 vs H80i ?

Själv har jag ingen aning.
Men vad tror/vet ni ?
Lite kul med spekulationer en Torsdags kväll. Funderar på att köpa en men vill nog se en recension först.
Äger ju som sagt redan en H80. Tror ni det skulle vara värt att byta ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Själv har jag ingen aning.
Men vad tror/vet ni ?
Lite kul med spekulationer en Torsdags kväll. Funderar på att köpa en men vill nog se en recension först.
Äger ju som sagt redan en H80. Tror ni det skulle vara värt att byta ?

Nej, tror inte det kommer vara värt att byta, lär inte vara mer än ett fåtal grader skillnad om det ens.

Permalänk
Medlem

Ännu ett nej från mig. Någon grad upp och ner kanske, men det är inte riktigt värt att punga ut flertalet hundralappar för, imo.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen vara en mindre skillnad, men som max så snackar vi kanske om 0.5-2°C i load.

Alltså, nej, det är inte värt att byta.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Eftersom vi inte vet hur effektiv den ar sa finns det inget svar pa om det ar vart att byta eller inte.
Jag sager sahar, vanta pa en recension och avgor sedan. Jag tror dock det ror sig om +- ett par grader, fast ett tystare system.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

Köp nya fläktar istället isf?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Köp nya fläktar istället isf?

Till den jag har eller till den nya kylaren ?

Permalänk
Medlem

Om du tänkt byta fläktar, kolla anandtech.com.
De har gjort ett test i två delar på just det ämnet.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water