lite tips innan beställning av vattenkylning

Permalänk

lite tips innan beställning av vattenkylning

Tjenare en kompis till mig har bestämt sig för att köpa vattenkylning till sin 1155 socket och har ett HAF 922 chassi.
Han har kommit fram detta paket men vill få lite tips innan beställning så det blir bra: Vattenkylningen
budget runt 1500-2000 kr helst billigare om det går.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Det är säkert ett helt ok startkit.
Största fördelen med dessa mot slutna system är ju möjligheten att komplettera, både med fler block och med radiatorer, allt efter att kraven förändras.

Vad jag hade beställt mer än det där är en t-koppling att sätta högt (eller lågt om man väljer att vända datorn upp och ner) som kan användas för att fylla systemet.
Väldigt besvärligt att fylla allt och få dit slangen utan att luft tar sig in annars.
En propp till denna behövs med.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Skrivet av SpaceMan:

Det är säkert ett helt ok startkit.
Största fördelen med dessa mot slutna system är ju möjligheten att komplettera, både med fler block och med radiatorer, allt efter att kraven förändras.

Vad jag hade beställt mer än det där är en t-koppling att sätta högt (eller lågt om man väljer att vända datorn upp och ner) som kan användas för att fylla systemet.
Väldigt besvärligt att fylla allt och få dit slangen utan att luft tar sig in annars.
En propp till denna behövs med.

Vad tror du man kan förvänta sig för temps med en 2600k?
Är det värt att satsa på 360 rad och modda dit den i fronten istället?

http://www.inet.se/produkt/5322045/ek-kit-h3o-360-ltx

mvh victor

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Möjligtvis billigare att köpa från Tyskland. Skulle aldrig köpte ett EK kit, värdelösa pumpar och inte lika anpassad som att sätta ihop själv. Bättre att spara ihop lite mer och köpa ordentliga komponenter.

Skrivet av kalsongen:

Vad tror du man kan förvänta sig för temps med en 2600k?
Är det värt att satsa på 360 rad och modda dit den i fronten istället?

Bara processorn på en 240 mm radiator är mer än nog, skulle antagligen vara nog för processor och grafikkort med helt okay temps.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceMan:

Vad jag hade beställt mer än det där är en t-koppling att sätta högt (eller lågt om man väljer att vända datorn upp och ner) som kan användas för att fylla systemet.
Väldigt besvärligt att fylla allt och få dit slangen utan att luft tar sig in annars.
En propp till denna behövs med.

Ingår reservoar i kitet så det är väl lite onödigt att klydda med T-koppling

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Ingår reservoar i kitet så det är väl lite onödigt att klydda med T-koppling

Den reservoaren sitter väl direkt på pumpen, dvs inte högst i systemet.
Men man kan ju som sagt välta runt datorn och på så sätt förändra högsta punkten, men nått jag lärt mig är att det är värt pengarna att göra det lätt att fylla och tömma systemet.

Om inte 5ghz-klubben hägrar duger 240 utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water