War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det diskuterade ju hur stor mappen var, och att det tar en timme att springa den sträckan stämmer helt enkelt inte, om man smyger runt, och tar omvägar, så visst, men inte om man springer raka vägen

Har träffat på några som fuskat, en snubbe som kom flygande genom taket och svävade ungefär 1 meter ovanför mig, då jag slog ihjäl honom med hammaren Sen är det ju många osynliga, och folk som använder hacket så att alla objekt försvinner och de kan skjuta igenom dem

Tråkigt me fusk:/ Och nu blev Clan patchen flyttad en vecka pga att de ska börja storfokusera på alla fuskare:( Gud vad man hatar fuskare..förstör allt..

EDIT: Ny patch och anti cheat systemet är uppe! Nice inte stött på en enda fuskare än!

Permalänk
Avstängd

spännande LIR !
riktigt sugen då jag tyckte DayZ verkar för hardcore för mig.
då till den stora frågan hur illa kommer spelet fungera på en gammel core 2 duo 3.2ghz samt 4gb ram och hd6950 2gb?
upplösing 1680 1050

// joshoa

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

spännande LIR !
riktigt sugen då jag tyckte DayZ verkar för hardcore för mig.
då till den stora frågan hur illa kommer spelet fungera på en gammel core 2 duo 3.2ghz samt 4gb ram och hd6950 2gb?
upplösing 1680 1050

// joshoa

Kommer funka hur bra somhelst!

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem

Inte en aning om det är tillåtet, men är intresserad av att byta Dota2 gift/planetside 2 gift för ett guest pass eller vad de heter på War Z. Pma om intresse finns

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag eller är träden ENORMA?
De är sjukt onaturligt stora, de liksom, platsar inte in, lite som att spelarna är minatyrer, likaså husen.

HAHAHA När man hoppar XD Så sjukt stelt!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Redwood träd ; P säger vi iallafall...

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Avstängd

Kanske en dum fråga, men kan man förköpa det o få spela alphan redan ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Kanske en dum fråga, men kan man förköpa det o få spela alphan redan ?

Du är en månad efter. Betan är ute för en vecka sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Du är en månad efter. Betan är ute för en vecka sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte beta än. Datumet blev framflyttat, dock så fungerar "betanycklarna" ändå. Om du inte tror mig kolla officiella forumet..

För övrigt så älskar jag spelet. Det är inte klart och långt ifrån perfekt. Men ack så mycket potential!

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Du är en månad efter. Betan är ute för en vecka sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Var kan jag ladda ner betan? är den gratis ? eller är det som det var med gw2 man fick beta testa om man förköpte spelet ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Var kan jag ladda ner betan? är den gratis ? eller är det som det var med gw2 man fick beta testa om man förköpte spelet ?

http://thewarz.com/download.html <--- Här laddar du ner!

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag fick ett helt annat intryck när jag läste första sidan med inlägg, någon saxade information om spelet och dess "casual/hardcore" upplägg. Något i stil med: "det du har på dig förlorar du inte om du dör", fast jag kanske tolkade det fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns 2 olika gamemodes som (vad jag förstår) spelar på olika servrar. Ett game mode där man förlorar allt man har på sig när man dör och ett där man behåller det.

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Du är en månad efter. Betan är ute för en vecka sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl alphan som är ute nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krythorian:

Det finns 2 olika gamemodes som (vad jag förstår) spelar på olika servrar. Ett game mode där man förlorar allt man har på sig när man dör och ett där man behåller det.

Aha, det förklarar ju allt - tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och lirat War Z ett par timmar nu med ett par polare. Jag skulle vilja sammanfatta spelet med ett ord: 'Uttrycksfullt'.

Att sitta och spela själv detta survival-spel skulle nog vara ganska uttråkande i längden. Men att sitta och ha en hel plan hur man ska ta sig framåt i spelet, med ett par polare, är hur kul, spännade, uttrycksfullt samt verklighetstroget som helst.

En situation: "Jag och Olle ligger uppe i ett berg och håller utkik över byn. De två andra bestämmer sig för att röra sig in via den västra sidan och ta sig in inuti kyrkan som ligger närmast stängslet. De tar ut de närmsta döda med melee vapen vilket inte möjliggör deras position. De rör sig in inuti kyrkan och lootar det som hittas.
Jag får syn på en människa och vrålar rätt ut att är en kille klockan 2 från deras vinkel, 200m bort. Jag börjar beskjuta honom från toppen utav berget. Han börjar springa.."

Sådana situationer återkommer hela tiden, man får verkligen den där 'kicken' utav dessa situationer. Speciellt när man är t.ex. i staden och man hör skott - Alla blir triggade och börjar positionera sig själv efter vart ljudet kom ifrån. En håller ryggen och tre lägger om vapen framåt. Rör sig sakta och försöker verkligen överleva, man tar detta spel på en oerhört hög nivå.

--

SCAM? Nej.
Ni säger att spelet War Z är en scam, kan hålla igen tills ni har bevis på saken. Jag tror personligen att detta är en myt påhittad utav Day Z's spelare på grund utav dessa avundsjuka att War Z var ut först med stand-alone, som första Zombie Survival Spelet.

--

Jag anser att War Z har en otrolig framtid framför sig, det kan bli stort. Med stort menar jag verkligen STORT. Dess funktion är helt otrolig, upplevelsen är grym. Oavsett om spelet är i Alpha och kan inte ens starta ett fordon ännu - Vilket de planerar att lägga in. Bilar, helikoptrar, båtar. Detta kommer bli stort. Ett ord: POTENTIAL!

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De roliga är att de mest av alla WarZ hatare hatar spelet för att de köpt Arma2 vilket är urkasst för en MOD, DayZ som är OK...
Sen ljuger de för sig själva o säger att WarZ är skit för att känna sig trygga med Arma2 köpet.

WarZ är ett lovande spel. Vapen, loot, område, grafik, det har ett perfekt sammankoppling.
DayZ är bra, men en mod. Vilket snart blir ett Solo spel som är baserad på Arma motorn. Jag gillar DayZ, men hatar de livlösa rörelserna. De enda som är bra med DayZ är grafiken, kanske. Hatar att saker o ting ska spawna på bestämda platser som oftast är överbemannade. I WarZ hittar du mat t.ex. vid hus och affärer. Vapen vid polisstationer/bondgårdar kanske. Alltså mer bestämda o fina spawns. WarZ har vart i alpha i snart 2 veckor. Och jag erkänner att de kommit väldigt långt då jag spelar sen dag ett.

Du förlorar även allt i WarZ när du dör, som i DayZ. Stats du behåller är hur många zombies du dödat/spelare saksamma. Inte direkt att någon ser dina stats.
Men DayZ har inte lika bra zombie/miljö ljud. De har inte lika bra animationer. Seriöst, Arma 2 motorn, Soldater springer som om de försöker fånga äpplen med armarna.

Saken är den att man kan klättra på stegen i DayZ, inte än i WarZ. Men de är inte DayZ som får spelet o kunna göra de utan motorn.
Även är blir DayZ begränsad, då man inte kan lägga in något motorn inte kan hantera.

WarZ kommer snart med klättring, simmande, o allt annat.
Claner/Stronghold/friendlist/En ny del av kartan och massa annat släpps nu på fredag. Spelet patchas även dagligen.
Spelet har vart ute i exakt 16 dagar nu och de har kommit bra mycket längre än vad DayZ gjorde i sina första 20 dar i alpha.
Ja har båda spelet, och jag kanske låter som en WarZ fanboy, men jag "tror" att WarZ har mycket mer potential än DayZ.

Så sluta med era hat bara för ni slösa 250 spänn på ett spel för en mod. Och Jag förstår inte varför man ens tar upp DayZ i en WarZ tråd.

Du lyser ju fanboy. Vad får dej att tro att folk inte gillar WarZ bara för de köpt armaII? Finns för fan massor med folk som spelat armaII före dayz kom ut med. Sluta med dina onödiga påhopp till folk som inte gillar WarZ, alla kan inte tycka om samma sak.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

En situation: "Jag och Olle ligger uppe i ett berg och håller utkik över byn. De två andra bestämmer sig för att röra sig in via den västra sidan och ta sig in inuti kyrkan som ligger närmast stängslet. De tar ut de närmsta döda med melee vapen vilket inte möjliggör deras position. De rör sig in inuti kyrkan och lootar det som hittas.
Jag får syn på en människa och vrålar rätt ut att är en kille klockan 2 från deras vinkel, 200m bort. Jag börjar beskjuta honom från toppen utav berget. Han börjar springa.."

Sådana situationer återkommer hela tiden, man får verkligen den där 'kicken' utav dessa situationer. Speciellt när man är t.ex. i staden och man hör skott - Alla blir triggade och börjar positionera sig själv efter vart ljudet kom ifrån. En håller ryggen och tre lägger om vapen framåt. Rör sig sakta och försöker verkligen överleva, man tar detta spel på en oerhört hög nivå.

Många som spelar så i DayZ också?
sniper overwatch så att säga
Tex i airfield, en springer och lootar, en ligger vid södra barracken och hör ifall nån kommer in dit och en ligger mitt emot den norra barracken och spanar, samma gäller i tex stary osv också
Även berezino är rätt bra att ligga overwatch på

Permalänk
Medlem

Någon mer som får timeout när ni ansluter till en server? Detta händer mig och min bror typ 99% utav gångerna och kan seriöst ta 1-2h att komma in i spelet, ibland går det dock direkt... Väl inne så brukar det fungera som det ska men skulle man dö så är det ju denna eviga väntan igen...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt testa War Z, samtidigt som jag misstänker att det är ett spel som inte kommer att tilltala mig på samma sätt som DayZ med all sannolikhet kommer att göra.

Blir War Z precis så casual som många tycks antyda faller jag in i ledet att tycka att det bästa med spelet är att spelarbasen till DayZ antagligen blir så mycket bättre...

Edit: Btw, installationen till War Z försökte installera Bing-bar... En sådan sak får mig att överväga att inte ens testa skiten...

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Skrivet av svinpepp:

DayZ har väl runt 800k unika spelare vad jag har sett, men hur som helst är det jävligt många.
Ja, det är bara vad jag tror, att de vill förenkla spelet en smula men den som lever får se helt enkelt.

Det låter skitbra, kommer också testa om det verkar lovande vid release eller om man kommer över en beta.
Hoppas att det blir bra.

citerar från dayz hemsidan: 1669162 unika spelare

Permalänk

Jag köpte DayZ och spelade det i några dagar. Blev besviken på hur dåligt, i mitt tyckte, spelet var.
Satt och hoppades att det skulle komma ett liknande, bättre (i mitt tyckte) spel.

WarZ kom och det är ett tiotal gånger bättre än DayZ. DayZ känns som en knackig ful simulator från '98. WarZ känns som ett underhållande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Du lyser ju fanboy. Vad får dej att tro att folk inte gillar WarZ bara för de köpt armaII? Finns för fan massor med folk som spelat armaII före dayz kom ut med. Sluta med dina onödiga påhopp till folk som inte gillar WarZ, alla kan inte tycka om samma sak.

Ja lyser inte fanboy...Jag avskyr bara folk som sitter o hackar på ett spel bara för de köpt ett annat innan...De finns ett flertal folk som gjort så.
"Jag köpte rpecis arma 2 för 250 spänn..och nu finns WarZ för 150, och de suger, jag vet att de suger. " sen får personen beta nyckel, och wow va de suger, för den personen inte ens försöker gilla det. Tro mig de finns sånt folk.
Jag äger både WarZ och DayZ, alltså Arma2...
Jag tkr båda är bra på sina egna sätt.
Men jag tykcer WarZ har mer potential än en MOD.
Jag kommer förmodligen skaffa DayZ standalone också..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefan94:

Att sitta och spela själv detta survival-spel skulle nog vara ganska uttråkande i längden. Men att sitta och ha en hel plan hur man ska ta sig framåt i spelet, med ett par polare, är hur kul, spännade, uttrycksfullt samt verklighetstroget som helst.

En situation: "Jag och Olle ligger uppe i ett berg och håller utkik över byn. De två andra bestämmer sig för att röra sig in via den västra sidan och ta sig in inuti kyrkan som ligger närmast stängslet. De tar ut de närmsta döda med melee vapen vilket inte möjliggör deras position. De rör sig in inuti kyrkan och lootar det som hittas.
Jag får syn på en människa och vrålar rätt ut att är en kille klockan 2 från deras vinkel, 200m bort. Jag börjar beskjuta honom från toppen utav berget. Han börjar springa.."

Sådana situationer återkommer hela tiden, man får verkligen den där 'kicken' utav dessa situationer. Speciellt när man är t.ex. i staden och man hör skott - Alla blir triggade och börjar positionera sig själv efter vart ljudet kom ifrån. En håller ryggen och tre lägger om vapen framåt. Rör sig sakta och försöker verkligen överleva, man tar detta spel på en oerhört hög nivå.

--

SCAM? Nej.
Ni säger att spelet War Z är en scam, kan hålla igen tills ni har bevis på saken. Jag tror personligen att detta är en myt påhittad utav Day Z's spelare på grund utav dessa avundsjuka att War Z var ut först med stand-alone, som första Zombie Survival Spelet.

--

Jag anser att War Z har en otrolig framtid framför sig, det kan bli stort. Med stort menar jag verkligen STORT. Dess funktion är helt otrolig, upplevelsen är grym. Oavsett om spelet är i Alpha och kan inte ens starta ett fordon ännu - Vilket de planerar att lägga in. Bilar, helikoptrar, båtar. Detta kommer bli stort. Ett ord: POTENTIAL!

Ang Scam.
Vad i helvete menar folk?
Att det är en kopia? Lurendrejeri?
Sidan är ju skapad 2012, och de säger att den var skapad för 3 år sedan samt att SPELET varit i utveckling i 3 år... 3 år och de har fått igång ett spel som använder assets, modeller, animations och annat från War Inc! och det är otroligt glitchat, buggigt och grafiken påminner ibland om sen playstation 2-era spel. Samtidigt är inte ens banan färdig, dafuq.
Texturer är sjukt lågupplösta och grötiga.
Träden är ju sjukt stora, större än vissa "skyskrapor" och det är galet låg densitet på träden vilket gör att det känns som man går runt i ödemark med ett träd här och där för det mesta. Knappt några outposts eller något kul att hitta.
Just nu är spelet baserat på att loothoarda, dvs glitcha så mycket som möjligt upp på tak och annat, döda spelare, loota skiten ur dom, byt server gå till safezone och lämna in prylarna och repetera.
Spelet verkar ha rätt tattig prestanda också trots war inc motorn, 30-40fps i de "större" (som är sjukt små egentligen) städerna.

DayZ kan man spela ensam hur mycket man vill och ändå ha kul, warz verkar inte alls vara så då man stöter på spelare så gott som hela tiden. Varför? Kartan är för liten för antalet spelare.

Oj wow, du får dayz situationer i Warz, vem kunde ana?!

WarZ kommer endast bli stort om de tar bort allt casual skit och gör någonting vettigt samt tar bort real money market och global inventory samt att man kan spawna i närheten av där man dog..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Edit: Btw, installationen till War Z försökte installera Bing-bar... En sådan sak får mig att överväga att inte ens testa skiten...

Om du kollar igen, så är det directx installationen som vill installera Bing-bar. Inte WarZ installationen.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Jag köpte DayZ och spelade det i några dagar. Blev besviken på hur dåligt, i mitt tyckte, spelet var.
Satt och hoppades att det skulle komma ett liknande, bättre (i mitt tyckte) spel.

WarZ kom och det är ett tiotal gånger bättre än DayZ. DayZ känns som en knackig ful simulator från '98. WarZ känns som ett underhållande spel.

Det är nog bara så att du inte tycker om sandbox spel där DU får hitta på allt med egen fantasi. Du kanske favoriserar linjära arkad spel?
Testa DayZero som min kompis Tansien hostar, det är en egen mod han programmerat själv som gör att det finns fler fordon, du kan hoppa och massa grejer

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av topfuel:

Det är nog bara så att du inte tycker om sandbox spel där DU får hitta på allt med egen fantasi. Du kanske favoriserar linjära arkad spel?
Testa DayZero som min kompis Tansien hostar, det är en egen mod han programmerat själv som gör att det finns fler fordon, du kan hoppa och massa grejer

Han "Köpte" dayz, som är gratis.

Bara det får en att tänka lite!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av topfuel:

Det är nog bara så att du inte tycker om sandbox spel där DU får hitta på allt med egen fantasi. Du kanske favoriserar linjära arkad spel?
Testa DayZero som min kompis Tansien hostar, det är en egen mod han programmerat själv som gör att det finns fler fordon, du kan hoppa och massa grejer

Tycker WarZ är precis lika öppet som DayZ. Var är WarZ linjärt?

Sen menar jag såklart att jag köpte ArmaII och Operation Anchorage (??) för att kunna spela DayZ.

@Dwightschrute
Sluta spela apa, du vet mycket väl vad jag menade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niklasloow:

vadfasen måste man betala för alphan?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

vadfasen måste man betala för alphan?

Man betalar för spelet.

De behöver alpha testare men vill ge något extra till de som köper spelet tidigt / betalar lite extra, så de plussar ihop två saker och visp så har du att man får alpha och beta när man köper spelet innan det kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

vadfasen måste man betala för alphan?

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

De behöver alpha testare men vill ge något extra till de som köper spelet tidigt / betalar lite extra, så de plussar ihop två saker och visp så har du att man får alpha och beta när man köper spelet innan det kommer ut.

Tolkningsfråga... Men vill man spela Alfa får man lov att pröjsa för det. Jag ser det som att de säljer ett ofärdigt spel.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB