Twin Frozr II eller Windforcekylare?

Permalänk

Twin Frozr II eller Windforcekylare?

Står i valet och kvalet mellan 2 grafikkort ( gtx 660 ) med olika fläktar, har dock ingen erfarenhet av nån av dom!
Prestandan på korten är ganska snarlik så då återstår kylningen. Vill gärna ha en tyst fläkt i idle ( msi afterburner kan ju användas för fläktkurvan såklart)
Så någon som har erfarenhet av dessa 2 kylningar 1. Twin Frozr II 2. Windforce
Tack på förhand!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

Jag är Nöjd med min Windforce-kylare på min 6870 , Inga problem so far, Tyst och kyler bra

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Jag är Nöjd med min Windforce-kylare på min 6870 , Inga problem so far, Tyst och kyler bra

Vilken temp har du i idle/ load klockad eller oklockad!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem

MSI GTX 660 twinfrozr kör jag med nu, gick från ett 560TI med direct CUI och tystnaden / kylan är MYCKET imponerande

22 grader idle och MAX 68 grader efter runt 2-4 timmars spelande av skyrim.

fick up det till 71 grader i MSI kombustor men det är det mesta jag vart uppe i, lite tweakad men ej nån seriös överklock

plus att komplett har dom billiga just nu.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760680#links

EDIT: Varför inte leta AMD kort ? ( bara en undring )

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Har endast erfarenhet av windforce men är väldigt nöjd med min windforce kylare. På 50% fläkthastighet (som är det lägsta) så ligger den på runt 60 i BF3 på high och runt 40 på lol och andra icke krävande spel.

Permalänk
Medlem

Har Windforce, och har aldrig överstigit över 50 grader förutom i ETW, då blev den 54 grader.
Beror ju på vilket kort med då bättre kort blir varmare ofta. Men jag tror MSI twinfrozr är bra för MSI är du dom enda som har den funktionen så att den blåser bort dammet i början när datorn startar, fast jag hade nog iofs tagit den billigaste versionen då skillnaden
troligtvis inte är stor alls.

Edit: Och den låter knappt, i idle helt tyst, när man spelar tunga spel, så låter det inte mycket utan då hör man mer ljud från cpu fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Men jag tror MSI twinfrozr är bra för MSI är du dom enda som har den funktionen så att den blåser bort dammet i början när datorn startar

GTX 660 & 660TI har inte denna funktion, 670 och uppåt.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

GTX 660 & 660TI har inte denna funktion, 670 och uppåt.

Jaha, då kanske det inte spelar någon roll...

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

MSI GTX 660 twinfrozr kör jag med nu, gick från ett 560TI med direct CUI och tystnaden / kylan är MYCKET imponerande

22 grader idle och MAX 68 grader efter runt 2-4 timmars spelande av skyrim.

fick up det till 71 grader i MSI kombustor men det är det mesta jag vart uppe i, lite tweakad men ej nån seriös överklock

plus att komplett har dom billiga just nu.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760680#links

EDIT: Varför inte leta AMD kort ? ( bara en undring )

Tack för svar. Det var just MSI GTX 660 twinfrozr som jag tittat på, låter väldigt bra!! Vill helst ha Nvidia då jag haft amd som mest, men ochså för att bf3 går varm på min pc- har hört att Nvidia är bättre för bf3...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

har en gtx 670 windforce x3 , var tyst ide , men när man klockade eller spelade, gick tempen till runt 80c även full fläkt och lät där efter, köpte och installerade Arctic Accelero Hybrid ,och kan säga att jag ångrar inte en sekund,även den var dyr och småbökigt att installera, sänkte max tempen från 80 till 55, och när jag har fläkten den på max ,låter det mindre än winforce x3 på ide, rekommenderar starkt, nu på ide, är den 35 c och fläkt 25%, på 1250 mhz core & 7,2 gig minne, har kört 1350 core ,men 1250 räcker för mig, däremot hade ja innan gtx 560 ti winforce,klockad 1gig core ,4,5 minne,
och var hur tyst som helst och aldrig tempen över 65 c med spelande

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

Tack för svar. Det var just MSI GTX 660 twinfrozr som jag tittat på, låter väldigt bra!! Vill helst ha Nvidia då jag haft amd som mest, men ochså för att bf3 går varm på min pc- har hört att Nvidia är bättre för bf3...

Klart att nvidia kort är bättre för nvidia produkter, men 7970 eller liknande är inte fy skam.

plus att jag är gillar AMD designerna men aldrig haft råd med "top off the line" AMD korten när jag byggt burkar. så det blir oftast mellan kort som GTX 560 / GTX 660

EDIT: Min 560 TI blir snart slaktat för testing av Corsair H60 som kylning

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Har Windforce, och har aldrig överstigit över 50 grader förutom i ETW, då blev den 54 grader.
Beror ju på vilket kort med då bättre kort blir varmare ofta. Men jag tror MSI twinfrozr är bra för MSI är du dom enda som har den funktionen så att den blåser bort dammet i början när datorn startar, fast jag hade nog iofs tagit den billigaste versionen då skillnaden
troligtvis inte är stor alls.

Edit: Och den låter knappt, i idle helt tyst, när man spelar tunga spel, så låter det inte mycket utan då hör man mer ljud från cpu fläkten

Tror bestämt att jag kör på Windforce då den har fått bra betyg, länkar till korten som det står mellan!
http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_660_oc_twin_froz...
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660_oc_2gb_...

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

Står i valet och kvalet mellan 2 grafikkort ( gtx 660 ) med olika fläktar, har dock ingen erfarenhet av nån av dom!
Prestandan på korten är ganska snarlik så då återstår kylningen. Vill gärna ha en tyst fläkt i idle ( msi afterburner kan ju användas för fläktkurvan såklart)
Så någon som har erfarenhet av dessa 2 kylningar 1. Twin Frozr II 2. Windforce
Tack på förhand!!

Jag rekommenderar Windforce, har själv ett GTX 670 och det är oerhört tyst och går aldrig över 50c! Men detta är mitt andra kort, det första kortet hade coilwhine och laggade sönder en dator hos Inet när de skulle testa det efter min reklamation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jag rekommenderar Windforce, har själv ett GTX 670 och det är oerhört tyst och går aldrig över 50c! Men detta är mitt andra kort, det första kortet hade coilwhine och laggade sönder en dator hos Inet när de skulle testa det efter min reklamation

Lol! Har en Taurus, shit va glad jag blev när dom skulle byta mitt gamla kort som de var fel på mot ett 650Ti för de va Windforce OC 2GB.
Rätt gött med Inet för dom är så snabba, dom sa 10 dagar men det tog 3 arbetsdagar
I alla fall så är Windforce Gigabyte och Gigabyte är ett riktigt bra märke

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

Tror bestämt att jag kör på Windforce då den har fått bra betyg, länkar till korten som det står mellan!

http://www.youtube.com/watch?v=HaXVrCFvL94
http://www.youtube.com/watch?v=1cgcZ_yitcQ

bara lite "proof"

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Lol! Har en Taurus, shit va glad jag blev när dom skulle byta mitt gamla kort som de var fel på mot ett 650Ti för de va Windforce OC 2GB.
Rätt gött med Inet för dom är så snabba, dom sa 10 dagar men det tog 3 arbetsdagar
I alla fall så är Windforce Gigabyte och Gigabyte är ett riktigt bra märke

Lyllost, jag fick vänta längre en 10 dagar. Inet lirade BF3 med mitt graffe och sedan när jag skulle få ett nytt segade posten ner allting

Off topic note så borde han ta rollen som Salarian voice actor i ME

Permalänk
Medlem

kör gigabyte windforce oc gtx 680. Skaffade idag och är väldigt nöjd. Ett steg upp jämfört med mina GTX 460 SLI. På alla sätt, tyst som en mus nu, svalt o fint och levererar lite mer prestanda

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbush:

Vilken temp har du i idle/ load klockad eller oklockad!!

50 grader idle , 59 grader load , Fabrikklockad. Chassit har 2 st intags-fläktar och 2 st uttagsfläktar

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av blackbush:

Tror bestämt att jag kör på Windforce då den har fått bra betyg, länkar till korten som det står mellan!
http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_660_oc_twin_froz...
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660_oc_2gb_...

Ser ut som ett bra val. Windforce finns i lager plus att det ser ut som att man får med AC3. Även om det är en konsol-port så tycker jag det är ett bra spel Rekommenderar dock en gamepad om man ska spela det på PC.