Permalänk
Medlem

:O

Jävlar va snyggt det var med Sleeve på slangen! Inte sett det tidigare.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black copper:

Pumpen får ingen ström från molex kontakten nätagget är Fractal R3 800W

någon som vet vad det är för fel vill inte behöva byta nätagg

Skapa en tråd om det om det inte redan är gjort.

Felsök genom att om du har fler molex så testa genom dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Joojl:

Skapa en tråd om det om det inte redan är gjort.

Felsök genom att om du har fler molex så testa genom dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick med två externa kablar båda funkar men endast några enstaka gånger.

Permalänk
Skrivet av Wisp_86:

Jävlar va snyggt det var med Sleeve på slangen! Inte sett det tidigare.

Men tyvärr så var jag tvungen att ta bort det får se om jag orkar göra om allt.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Kul att se andra vattenblock än ek
Snyggt bygge. Hoppas på benchmarks nu

Det är väl ändå ett EK block?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Det är väl ändå ett EK block?

Skickades från m.sweclockers.com

suck...radiator/vattenreservoar samt pump som inte är från ek. YES?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Fattar ju du också att det är HDDn han nämner som minne.
Spela inte viktigpetter... Även du var nybörjare en gång. Och även du skriver fel.
<-------------------------------------------------------------------------------------->

Snygga fittings och riktigt snyggt med sleeven å¨:)
Lite synd du inte vattenkyler GPUn dock!

Försökte snarare spela rolig än viktigpetter, det vet väl du också att det alltid är kul att skoja till det lite i forum?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

suck...radiator/vattenreservoar samt pump som inte är från ek. YES?

Då så!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Gör om kylpastan på CPU, alldeles för mycket, ska vara som ett riskorn i mitten, det trycks ut själv med blocket på sedan. På så sätt får du inga luftfickor och självklart en lägre temp. Fint bygge!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

GALET snyggt med sleeven! vad är det för sleeve?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Skrivet av SummitSub:

GALET snyggt med sleeven! vad är det för sleeve?

mdpc-x

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black copper:

Fick med två externa kablar båda funkar men endast några enstaka gånger.

Är du säker på att molexkontakten sitter i ordentligt? dubbelkolla! För mina var riktig sega att koppla in. Dock har jag teslan o inte newton.

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk
Cooling Stuff

Hej, riktig kul med sleeve på slangen ^^

kylpasta må var hård men för bästa prestanda skall du låta block trycka ut kylpasta för en fin och jämn yta, en halv riskorn i mitten räcker, smetar man kylpasta på block, får du luftfickor stängda i kylpastan och den är ju för att ta bort de, har man luft mellan kylare och processor så blir det bättre effekt att ta bort kylpasta helt då metall-metall kontakt blir bäst att överföra värme, så lite kylpasta är att föredra

vad är det för pump du har, förklara vad är problemet, har du testat pump på en annan dator/nätaggregat för att se om det är inte den som är kass? kanske en sladd/kontakt är dålig

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Skrivet av Cooling_Stuff:

Hej, riktig kul med sleeve på slangen ^^

kylpasta må var hård men för bästa prestanda skall du låta block trycka ut kylpasta för en fin och jämn yta, en halv riskorn i mitten räcker, smetar man kylpasta på block, får du luftfickor stängda i kylpastan och den är ju för att ta bort de, har man luft mellan kylare och processor så blir det bättre effekt att ta bort kylpasta helt då metall-metall kontakt blir bäst att överföra värme, så lite kylpasta är att föredra

vad är det för pump du har, förklara vad är problemet, har du testat pump på en annan dator/nätaggregat för att se om det är inte den som är kass? kanske en sladd/kontakt är dålig

Pumpen jag har är Alphacool VPP655 - single edition, jag vet inte vad problemet var men det är löst nu

Permalänk
Discokungen

Sitter inte vattenblocket på fel håll? EKs anslutningar bruka behöva sitta horisontellt på grund av hur blocken är designade. Är de några instruktioner med?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Sitter inte vattenblocket på fel håll? EKs anslutningar bruka behöva sitta horisontellt på grund av hur blocken är designade. Är de några instruktioner med?

Instruktioner fick man med och den sitter rätt, allting funkar nu men jag var tvungen att göra om stort sett allt. kommer ladda upp bilder ikväll och berätta vad som gick fel.

Permalänk

debug visar early cpu initialization, något att oroa sig över? moderkortet är Msi Mpower Z77 och allt funkar fint för utom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black copper:

debug visar early cpu initialization, något att oroa sig över? moderkortet är Msi Mpower Z77 och allt funkar fint för utom det.

Det är väl mer info än en varning..?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

SATA-sleeve? o:

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Permalänk

Grafik kortet idlar på 27-28 grader medans cpu ligger på ca 30 och på load ligger båda på ca 50 grader och datorn är helt tyst

Permalänk
Medlem

Vattenkylning

Om du vänder cpu kylaren 180 grader så blir det lättare att tömma den på luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black copper:

Men tyvärr så var jag tvungen att ta bort det får se om jag orkar göra om allt.

är det SATA-sleeve som du lyckats få över slangen? o: eller har jag missat att mdpc säljer tjockare?

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Skrivet av SummitSub:

är det SATA-sleeve som du lyckats få över slangen? o: eller har jag missat att mdpc säljer tjockare?

MDPC-X har börjat sälja sleeve just för slangar men det är endast för 16mm

Permalänk

JAg funderade också på att sleeva slangarna, men det blev inte så av nån anledning Första gången jag ser det, kul att se att det är lika snyggt som jag tänkte mig

Permalänk
Skrivet av Black copper:

MDPC-X har börjat sälja sleeve just för slangar men det är endast för 16mm

Skrivet av SummitSub:

är det SATA-sleeve som du lyckats få över slangen? o: eller har jag missat att mdpc säljer tjockare?

Finns för 13mm på aquatuning http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p12429_mod-sma...

Permalänk
Medlem

Använd de fina gummerade hålen flr kablarna ist!;) såg en bild där du hade en kabel runt "moderkortsramen" ist^^
Snyggt bygge annars, jäkligt bra gjort för en "nybörjare"

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

slangen som går från bakre radden till främre behöver vinklas uppåt lite, annars ser det bra ut

Permalänk

Riktigt snyggt bygge ! är förväntans full, när kommer nästa update ?

Permalänk
Medlem

Bra smak på grejer å ruskigt bra byggt! sleeve på slangarna va cleant!

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.