Kan inte installera w8 på min ssd

Permalänk
Medlem

Kan inte installera w8 på min ssd

Hej!

Jag har en Adata ssd (s511 60gb) som jag vill installera windows 8 på men den säger att den inte kan hitta någon fungerade partition eller att den inte kan skapa en. Har testat att uppdatera firmware på den men då ger den Ecode 00000057.

Någon som har någon lösning på någon av problemen?

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

När du försöker installera den på din SSD, och har valt vilket spårk du ska ha, kan du välja "repair your computer" och sedan öppna CMD och skriva " FORMAT C:/" Om nu den är lagd som C.

Vilken metod använder du när du försöker uppdatera din firmware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

När du försöker installera den på din SSD, och har valt vilket spårk du ska ha, kan du välja "repair your computer" och sedan öppna CMD och skriva " FORMAT C:/" Om nu den är lagd som C.

Vilken metod använder du när du försöker uppdatera din firmware?

laddade ner deras updater från hemsidan och senaste firmware.

Okej! får ta och testa det då

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det fungerade inte

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Är det såhär bara med Windows 8? eller med andra operativsystem också?

Permalänk
Medlem

Har inte testat men några andra för den är i princip ny och jag har inget annat os som jag kan testa med

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd

Har du den som AHCI eller IDE i Bios?

Permalänk
Medlem

Hade (har men löst) samma problem. Det jag gjorde var att koppla bort Externa USB diskar (Disk, minne etc) innan du startar datorn och installerar Problem solved.

Prova och återkom!

(Förutsatt att du kör med externa USB lagringslösningar)

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Har i ACHI.

Grejen är att ja ska installera från en usb-hdd för jag har ingen fysisk skiva, och slipper helst att gå på Kjell och köpa en bunt för att få in ett sketet OS på SSD:n

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk

Vilken version av windows 8 försöker du installera? Om det är den s.k. uppgraderingsversionen för 279 kronor som ligger ute på nätet för nedladdning så måste du ha ett äldre op i botten (helst windows 7) för att det ska funka. Annars är du nog tyvärr hänvisad till en fullversion av windows 8:an.

Permalänk
Medlem

kan vara så. Men det måste ju finnas något sätt att få den till ssd:n?

Kan man inte installera den på ett vanlig hdd och sen göra en systemavbildning?

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av supersnubben:

kan vara så. Men det måste ju finnas något sätt att få den till ssd:n?

Kan man inte installera den på ett vanlig hdd och sen göra en systemavbildning?

Jo men grejen är att du måste ha minst windows xp sp3 på den vanliga hdd:n innan du försöker dig på att installera uppgraderingsversionen av windows 8 där.
Har du windows xp sp3, vista eller windows 7 installerat på den vanliga hdd:n så ska det gå att uppgradera till windows 8 på den. Sedan funkar det att clona den till din ssd.

Permalänk
Medlem

Har en fejk w7 just nu så ja får väl testa med den då

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbopump:

Jo men grejen är att du måste ha minst windows xp sp3 på den vanliga hdd:n innan du försöker dig på att installera uppgraderingsversionen av windows 8 där.
Har du windows xp sp3, vista eller windows 7 installerat på den vanliga hdd:n så ska det gå att uppgradera till windows 8 på den. Sedan funkar det att clona den till din ssd.

Nja, installera går bra, det är aktiveringen som inte fungerar...vilket man lätt löser genom att insallera windows 8 igen över windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersnubben:

kan vara så. Men det måste ju finnas något sätt att få den till ssd:n?

Kan man inte installera den på ett vanlig hdd och sen göra en systemavbildning?

Man kan även slå SSD upprepade gånger med en hammare. Bara för att man kan så är det inte alltid en bra ide. När Windows installeras på SSD gör ändringar som ska förhindra att din SSD dör i förtid. Ändringar som inte görs om man man bara kopierar Windows från en vanlig mekaniska hårddisk.

Vissa problem kräver att man tar bort och skapar en ny partition eftersom det vid dom felen inte räcker att bara formatera och installera om. Det kan göras samtidigt som man installerar om så länge som datorn startas från DVD/USB minnet som man installerar från. När folk höll på att uppgradera till Win 7 så var det många som var tvungna att gå så långt.

Permalänk
Medlem

Jag testade att göra en systemavbildning på den gamla hårddisken och installera win 8 sen ovan på och det gick utmärkt så nu får jag väl hoppas att inget crashar inom de närmaste året

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4