Permalänk
Medlem

Skruvar till PnP Antec Kühler H20 620

Tjenare! köpte en ny Cpu kylare i veckan och det blev en Antec Kühler H20 620 och jag undrar om det är någon som vet vilka skruvar jag ska ha till PnP för den här kylaren, har testat med alla skruvar jag har i garaget men antingen så är det för smal eller för tjock så jag antar att det är något speciellt mått på skruven som inte är så vanlig i Sverige.

eller om det finns några andra lösningar att fästa fläkten på radiatorn.
har kollat på google men hittar inget
Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
99:e percentilen

Jag har samma kylare. Det går utmärkt att använda endast två skruvar till varje fläkt. Annars är det 6-32, alltså samma typ som du använder för att skruva fast nätaggregatet.

Själv hade jag PnP först, med två skruvar i varje fläkt, men jag tog bort den ena fläkten av estetiska skäl: Nu sitter radiatorn fast med fyra helt vanliga 6-32-skruvar, medan fläkten sitter med de fyra skruvarna som följde med kylaren. Jag har även försänkt skruvhålen i fläkten för att det ska se snyggt ut.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! ska testa med nätaggs skruvar

EDIT: Funkade med nätaggs skruvar, tack så jättemycket!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2