Permalänk
Medlem

Viaplay Usb minne

Hej har köpt viaplay till boxen men vilket usb minne kan man använda till den
och isofall vilket format skall det vara på usb minnet

Permalänk
Medlem

Du får nog förtydliga dig en aning. Vilken box? Och vad skall du ha ett USB-minne till Viaplay för?

Permalänk
Medlem

Har en hd box hemma viasat och trycker man på inställningar står det viaplay så jag läste ute på internet om det och frågade på supporten och dom sa att man kunde ha ett vanligt usb minne så jag beställde viaplay men när jag sätter in usb minnet i boxen står det att usb minnet inte är kompatibelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av erilid66:

Har en hd box hemma viasat och trycker man på inställningar står det viaplay så jag läste ute på internet om det och frågade på supporten och dom sa att man kunde ha ett vanligt usb minne så jag beställde viaplay men när jag sätter in usb minnet i boxen står det att usb minnet inte är kompatibelt

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=287609

Citat:

Hej på er!

Vi rekommenderar vårat egna USB-minne eftersom det är kompatibelt med våra boxar och framtaget för att fungera så bra och problemfritt som möjligt, om man använder sig av ett annat minne och det uppstår problem så kan vi inte hjälpa till att felsöka samt att garantin tyvärr inte gäller längre.

Eftersom våra USB-minnen redan är kompatibla med boxarna finns ingen anledning att ha en om formateringsfunktion i boxen, men självklart kan
man återställa minnet genom digitalboxen.
I det Viaplay-paket man kan köpa av Viasat så ingår 2 st bryggor och 1 USB-minne men kan kan köpa till ytterligare ett Viaplay-paket om man vill ha det på sin andra box.

Jag kan även informera er om att om ni har en inspelningsbar box så behöver ni inte ett USB-minne i boxen då den sparar ner allt på den interna hårddisken.

Mvh Emelie
Viasat Support

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Är USB minnet formaterat i Fat32 elelr NTFS? För en del media spelare klarar bara läsa i FAT32,

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag läste det där om viasat usb minnet och bryggorna men det är bara usb minnet jag behöver
Jag har provat med fat32 och ntfs men inget fungerar

Permalänk

Kan bekräfta att Lexar Jumpflash S73 16GB fungerar utmärkt med Samsung SMT-S5140 (och Viaplay).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1158004

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.