Permalänk

Grafikkortstavla

Vad har man gamla grafikkort till?

Jo, man sätter upp dem på väggen. Modern konst kanske?

I mitt fall hade jag ett gammalt Ati Radeon X1600XT liggande och anser att det kommer göra sig bra på väggen med en svart ram runt.

Börjar med att tvätta kortet noga. Vid nästa uppdatering har jag förhoppningsvis hittat en tillräckligt djup ram att fästa kortet i.

Update 17/8 2012:
Skaffat ram och fäst kortet på vitt papper.

Update 12/9 2012:
Bytt bakgrundspapper och fått upp tavlan på väggen.

Grafikkortstavla

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

ATI <33333

Visa signatur

\AMD Phenom II X6 1055T\ASUS Crosshair IV Formula\ATI Radeon HD 6950 unlocked till 6970\Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz\500GB WD Blå + 1Tb WD Green\Chieftec Nitro Series 650W\Fractal design define XL\

Permalänk
Medlem

Haha kul grej

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

älskar verkligen din bas ;D
hade själv gjort nästan samma sak, med ett moderkort :D:D

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Vad har man gamla grafikkort till?

text...

HAHAHA VA I HELA??....

Jag har aldrig sett det här galleriet innan och ändå har vi gjort nästan exakt samma sak!!!
Helt sjukt. Samma ram och allting ju.

Jag hade tänkt göra ett galleri själv någon gång med min unika idé men nu verkar det ju som att jag slipper.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr säga att detta var tråkigt. Varför inte vinkla grafikkortet något. Nu sitter den ju bara där rakt upp och ner. Gillar idén, har själv en stor hårdisktavla med 4 hårddiskar på, så att ha tekniska prylar på väg gillar jag starkt. Men detta var fantasilöst gjort.

Antingen bara vrida koret som den ligger nu fast lite nerförsbanke så att säga. Eller vinkla den både i y och x-axeln.

Låter som en sur gammal gubbe Men det är inte meningen, bara min personliga åsikt.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Svårt att se hur mycket plats det finns men du skulle kunna fixa led lampor som lyser upp grafikkortet kanske? nått i stil med http://farm3.staticflickr.com/2752/5823127008_483cc97212_z.jp...
(Nu verkar inte OP vara kvar i tråden men tänkte mer om det var någon annan som blev inspirerad och vill göra liknande)

Visa signatur

since when do buzzwords make you elite?

Permalänk

Vad kul med lite feedback. Har varit dålig på att svara då jag inte tagit mig tid till det, men nu kommer ett litet svar.

Skrivet av Gulbanan:

älskar verkligen din bas ;D
hade själv gjort nästan samma sak, med ett moderkort :D:D

Tack! Min bas är egendesignad. Kanske inte optimal, men den låter och känslan av att ingen annan har en likadan är värd mycket.

Skrivet av car2ns:

Måste tyvärr säga att detta var tråkigt. Varför inte vinkla grafikkortet något. Nu sitter den ju bara där rakt upp och ner. Gillar idén, har själv en stor hårdisktavla med 4 hårddiskar på, så att ha tekniska prylar på väg gillar jag starkt. Men detta var fantasilöst gjort.

Antingen bara vrida koret som den ligger nu fast lite nerförsbanke så att säga. Eller vinkla den både i y och x-axeln.

Låter som en sur gammal gubbe Men det är inte meningen, bara min personliga åsikt.

Nu vet jag inte i vilka led du sätter x och y, men att rotera den lite hade kanske funkat. Det jag ville åt var dock något stilrent och enkelt. Så för mig hade det blivit fel att vinkla kortet.

Du får göra en egen med objektet vinklat ;).

Skrivet av buzzwords:

Svårt att se hur mycket plats det finns men du skulle kunna fixa led lampor som lyser upp grafikkortet kanske? nått i stil med http://farm3.staticflickr.com/2752/5823127008_483cc97212_z.jp...
(Nu verkar inte OP vara kvar i tråden men tänkte mer om det var någon annan som blev inspirerad och vill göra liknande)

Misstänker att jag är "OP" i detta fall, även om jag inte vet vad det står för?

Där är ganska gott om plats, tror ramen är 4cm djup. Men att sätta in dioder kräver sladdar in i tavlan och det vill jag inte ha. Som sagt tidigare ville jag ha en minimalistisk kreation där grafikkortet är i centrum. En idé för någon annan kanske?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Måste tyvärr säga att detta var tråkigt. Varför inte vinkla grafikkortet något. Nu sitter den ju bara där rakt upp och ner. Gillar idén, har själv en stor hårdisktavla med 4 hårddiskar på, så att ha tekniska prylar på väg gillar jag starkt. Men detta var fantasilöst gjort.

Antingen bara vrida koret som den ligger nu fast lite nerförsbanke så att säga. Eller vinkla den både i y och x-axeln.

Låter som en sur gammal gubbe Men det är inte meningen, bara min personliga åsikt.

Nej fysatan vad fult det sku se ut... Perfekt som det är nu .

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Vad kör du för upplösning på tavlan? hhöhöh

Permalänk
Skrivet av Henrixon:

Vad kör du för upplösning på tavlan? hhöhöh

Det är retina. hhöhöh

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Hmm, har fortfarande mitt gamla Radeon XT 2600 liggande...om man skulle ta och...hmm...

Låter nog dock fläkten sitta kvar på mitt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fint

Gjorde detta själv faktiskt för några dar sen med ett Radeon 9600 pro ;). Blev fint, men ska nog damma av den lite mer dock ;).