Webhallen på väg till Sisjön – i samma område som Inet

Permalänk
Avstängd

På senaste dreamhack så vägrade webhallen släppa in mig på deras butik för de tyckte jag såg skum ut och sa att jag lära ta av mig kläderna för att få komma in.

tog av mig så jag bara stod i bar över och köttskallen vägrade fortfarande släppa in mig, efter 5minuter av att bara stå där så släppte han tillslut in mig och jag kunde gå och köpa ett nytt tangentbord (de sista mk-85 dem hade kvar. 990kr +musmatta, nöjd) men kändes förjävligt att de skulle vara ett sånt jävla trams.

Tänk om man hade varit kvinna, anmält den värdelösa skitbutiken för diskriminering och fått pengar för de, jag hoppas att deras butiker med skräp personalen som ens klarar av att hålla säkerheten så på hög att folk kan handla med sina kläder på aldrig lyckas sprida sig norrut.

webhallen, nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

På senaste dreamhack så vägrade webhallen släppa in mig på deras butik för de tyckte jag såg skum ut och sa att jag lära ta av mig kläderna för att få komma in.

tog av mig så jag bara stod i bar över och köttskallen vägrade fortfarande släppa in mig, efter 5minuter av att bara stå där så släppte han tillslut in mig och jag kunde gå och köpa ett nytt tangentbord (de sista mk-85 dem hade kvar. 990kr +musmatta, nöjd) men kändes förjävligt att de skulle vara ett sånt jäval trams.

Tänk om man hade varit kvinna, anmält den värdelösa skitbutiken för diskriminering och fått pengar för de, jag hoppas att deras butiker med skräp personalen som ens klarar av att hålla säkerheten så på hög att folk kan handla med sina kläder på aldrig lyckas sprida sig norrut.

webhallen, nej tack.

haha, what?

Aldrig någonsin hört om något sådant beteende. Vad hade du på dig egentligen.

Permalänk
Skrivet av Granter:

På senaste dreamhack så vägrade webhallen släppa in mig på deras butik för de tyckte jag såg skum ut och sa att jag lära ta av mig kläderna för att få komma in.

tog av mig så jag bara stod i bar över och köttskallen vägrade fortfarande släppa in mig, efter 5minuter av att bara stå där så släppte han tillslut in mig och jag kunde gå och köpa ett nytt tangentbord (de sista mk-85 dem hade kvar. 990kr +musmatta, nöjd) men kändes förjävligt att de skulle vara ett sånt jäval trams.

Tänk om man hade varit kvinna, anmält den värdelösa skitbutiken för diskriminering och fått pengar för de, jag hoppas att deras butiker med skräp personalen som ens klarar av att hålla säkerheten så på hög att folk kan handla med sina kläder på aldrig lyckas sprida sig norrut.

webhallen, nej tack.

Låter befängt, men vad hade du på dig för kläder?

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stridsvagnen91:

Låter befängt, men vad hade du på dig för kläder?

ett par badshorts med svarta/röda/vita blommor på eller något i den stilen ser dem ut ihop med en svart DH t-shirt och en hoodie, självklart ett par boxer shorts på också. Med andra ord, extremt standard.

Så förstår inte riktigt motivationen bakom vad dem höll på med, kanske var de något som blivit stulet så killen var sur, eller så måste jag bara sett helt galen ut just då. Oavsett vad så var de då fan efterblivet gjort av han.

Permalänk
Medlem

Skulle betala mer för att handla från Inet, aldrig mer webhallen. sunkigt service, extrem okunnig personal. Ändå om jag har massor av butiker nära mig så handlar jag på nätet, tycker det är enklast och oftast vet jag vad jag vill ha. Men däremot om jag ska ha nått snabbt då sticker jag iväg till nån butik, inte webhallen iallafall.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk

Jävligt intressant!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jesper1230:

I Malmö ligger Inet och Webhallen inte så långt ifrån varandra heller!

Ingenting i Malmö ligger långt ifrån nästa butik i samma stad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack

Perfekt!
Inet är väl bra men Webahallen har bättre butikspriser och lite unika prylar så jag tackar.

Permalänk

Blir intressant, har aldrig handlat på Webhallen.
Tror dock det kommer bli svårt att slå den kunninga personalen på Inet

Permalänk
Medlem

webhallen är kassa, värdelös pesonal och service men det är bara mina personliga synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna stora saker som chassin på Alina i Uppsala 25min med bil.
Webhallen i Solna är oxå bra ca30min med bil, om man inte orkar vänta på paket.
Tyvärr så har både Webhallen och inet i sthlm dåligt med parkeringar, de passar nog bäst till de som föredrar kollektivtrafik.
Inet brukar inte alltid ha de billigaste priserna på nätet eller butik, komplett är oftast billigare, och har ett större utbud, även om frakten inte är gratis, så brukar den ''försvinna'' i priset, om man köper flera saker.
Nu kan jag säga att jag har haft tur, för jag har inte behövt RMA så mycket, men där står det lika mellan åvanstående företag, Men ingen slår Fractal Design på det orådet, max tre dagar från RMA, så har man nya hela och ibland bättre prylar i brevlådan.
Så: komplett när det gäller internet & Alina/Webhallen över disk.
Lägger man en order på helgen till Komplett så har man grejjerna på Måndagen på ICA, me har man brottom så får man lägga till någon hundring och köpa i butik på helgen, där är ju Prisjakt en bra kompis.
Det är bra att det kommer flera butiker med ett brett sortimen på internet och tillfälle att hämta i en nära butik.
Synd att NetOnNet tog bort Datorkomponenterna, men rykten säger att det är på väg tillbaks...

Jag ska tillägga att jag är allergisk mot försäljare, och vet exakt vad jag ska ha innan jag kliver in i butiken, och då är personalen bara en mellanhand, som tar fram varan och tar betalt
Då spelar personalen ingen roll.
Köper man rätt vara från början, så slipper man oftast RMA och sura kundtjänstperoner....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Spelar ingen som helst roll längre

Det spelar ju ingen som helst roll längre var butikerna ligger, för från och med den 1:a Januari 2013, så kommer i alla fall inte jag att åka till någon som helst ställe där jag måste passera en vägtull. Skall jag ha något så blir jag nu tvungen att skicka efter det, men troligtvis kommer jag per automatik dra ner mitt shoppande rejält eller kanske helt...vem vet, men att åka till en butik är helt uteslutet.

Permalänk
Medlem

re

Skrivet av HazZarD:

webhallen är kassa, värdelös pesonal och service men det är bara mina personliga synpunkter.

Som ju inte stämmer med verkligheten alls, kanske bättre om du behöll det för dig själv istället!.
Kanske jobbar du hos en av deras konkurrenter och bara vill svartmåla dom, vem vet.

Permalänk

De bygger ju en butik i sickla i sthlm också så dåligt lär de inte gå i alla fall...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rob197676:

Ni borde göra något åt hemsidan Webhallen. Inet´s är faktiskt en aning mer inbjudande att köpa lösa datorkomponenter ifrån.

Bra poäng kompis, mycket lättare att hitta mad man än söker på Intes hemsida också i min mening men.. men ..

Permalänk

Det är inte bara ett rykte...

Skrivet av AMD_PERA:

Jag köper gärna stora saker som chassin på Alina i Uppsala 25min med bil.
Webhallen i Solna är oxå bra ca30min med bil, om man inte orkar vänta på paket.
Tyvärr så har både Webhallen och inet i sthlm dåligt med parkeringar, de passar nog bäst till de som föredrar kollektivtrafik.
Inet brukar inte alltid ha de billigaste priserna på nätet eller butik, komplett är oftast billigare, och har ett större utbud, även om frakten inte är gratis, så brukar den ''försvinna'' i priset, om man köper flera saker.
Nu kan jag säga att jag har haft tur, för jag har inte behövt RMA så mycket, men där står det lika mellan åvanstående företag, Men ingen slår Fractal Design på det orådet, max tre dagar från RMA, så har man nya hela och ibland bättre prylar i brevlådan.
Så: komplett när det gäller internet & Alina/Webhallen över disk.
Lägger man en order på helgen till Komplett så har man grejjerna på Måndagen på ICA, me har man brottom så får man lägga till någon hundring och köpa i butik på helgen, där är ju Prisjakt en bra kompis.
Det är bra att det kommer flera butiker med ett brett sortimen på internet och tillfälle att hämta i en nära butik.
Synd att NetOnNet tog bort Datorkomponenterna, men rykten säger att det är på väg tillbaks...

Jag ska tillägga att jag är allergisk mot försäljare, och vet exakt vad jag ska ha innan jag kliver in i butiken, och då är personalen bara en mellanhand, som tar fram varan och tar betalt
Då spelar personalen ingen roll.
Köper man rätt vara från början, så slipper man oftast RMA och sura kundtjänstperoner....

Kan bekräfta att NetOnNet är på väg tillbaka
Vi har börjat fylla på centrallagret med datorkomponenter och har även publicerat delar av sortimentet på webben. Inom kort kommer även alla lagershoppar fyllas på.

/ Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias.lif:

Kan bekräfta att NetOnNet är på väg tillbaka
Vi har börjat fylla på centrallagret med datorkomponenter och har även publicerat delar av sortimentet på webben. Inom kort kommer även alla lagershoppar fyllas på.

/ Mattias

Bra, jag bor mittimellan 2st NetOnNet shoppar, och har köpt mycket roligt där.
Saknar ju att man i panik snabbt kan åka och köpa någon komponent.
NetOnNet verkar ju hänga med prismässigt.
För någon månad sig så var jag i Uppsala for att köpa ett våffejhjärn för 149:- men fick med mig en laptop oxå för 6990:-
Allt utan att bli antastad av försäljare med flottigt hår
Brukar rekommendera folk att titta på El-giganten, men köpa på NetOnNet, man ser paketets storlek redan i butiken, så man vet om man får det med sig hem.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

hade hellre sett webhallen någon annan stans

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

I butik förutom när det kommer till slabbhallen, ogillar deras kösystem.
Skiter fullständigt i "Guldkund", är jag före kan skiten vänta som alla andra..

För övrigt har jag ratat butiken helt på senare år, betala hellre lägre pris hos mer seriösa

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

I butik förutom när det kommer till slabbhallen, ogillar deras kösystem.
Skiter fullständigt i "Guldkund", är jag före kan skiten vänta som alla andra..

För övrigt har jag ratat butiken helt på senare år, betala hellre lägre pris hos mer seriösa

Vet man vad man ska ha så kan man väl lida igenom ett par minuter inne i den hallen, man slipper ju vänta på paket, om man har bråttom

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Föredrar att köpa över bänk, men då dom lade ner sista data shoppen i närheten blir det så klart näthandel.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias.lif:

Kan bekräfta att NetOnNet är på väg tillbaka
Vi har börjat fylla på centrallagret med datorkomponenter och har även publicerat delar av sortimentet på webben. Inom kort kommer även alla lagershoppar fyllas på.

/ Mattias

Varför slutade Netonnet med att sälja datorkompontenter från allra första början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

På senaste dreamhack så vägrade webhallen släppa in mig på deras butik för de tyckte jag såg skum ut och sa att jag lära ta av mig kläderna för att få komma in.

tog av mig så jag bara stod i bar över och köttskallen vägrade fortfarande släppa in mig, efter 5minuter av att bara stå där så släppte han tillslut in mig och jag kunde gå och köpa ett nytt tangentbord (de sista mk-85 dem hade kvar. 990kr +musmatta, nöjd) men kändes förjävligt att de skulle vara ett sånt jävla trams.

Tänk om man hade varit kvinna, anmält den värdelösa skitbutiken för diskriminering och fått pengar för de, jag hoppas att deras butiker med skräp personalen som ens klarar av att hålla säkerheten så på hög att folk kan handla med sina kläder på aldrig lyckas sprida sig norrut.

webhallen, nej tack.

Haha, jag blev också ombedd att ta av mig min hoodie. Jag fick förklaringen att dem hade enorma stölder under DH vilket jag kan förstå. Och då får reglerna helt enkelt gälla alla med inga undantag!

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra att det är "roligare" att gå i fysisk butik att handla saker men priskillnaden gör ju att man inte kan :/ Fast som sagt så är det bara nån vara på 50-100 spänn så är det ju lätt värt

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jensg88:

Haha, jag blev också ombedd att ta av mig min hoodie. Jag fick förklaringen att dem hade enorma stölder under DH vilket jag kan förstå. Och då får reglerna helt enkelt gälla alla med inga undantag!

som sagt var, värdelös personal.

Första dagen var de så mycket folk att de var svårt att röra sig igenom butiken, och dem hade inga vakter alls.

Sedan så gick dem totalt över styr så att inte en jävel fick eller ville gå in.

Hur jävla svårt ska de vara att reglera mängden folk lite bättre jämt med att ha 2st som håller lite koll på folket i butiken, jez...

Permalänk
Medlem

Det kanske är min sociala inkompetens som talar men att gå runt i en butik är ganska läskigt. Speciellt när det är få människor där, känner mig nedstirrad och utsatt. Internet är en fin uppfinning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Granter:

som sagt var, värdelös personal.

Första dagen var de så mycket folk att de var svårt att röra sig igenom butiken, och dem hade inga vakter alls.

Sedan så gick dem totalt över styr så att inte en jävel fick eller ville gå in.

Hur jävla svårt ska de vara att reglera mängden folk lite bättre jämt med att ha 2st som håller lite koll på folket i butiken, jez...

Och hur vet du att de inte hade civilklädda i butiken som höll koll på kunderna?

Menar ingen butik vill ju lida av stölder, sen att alla på DH är idioter och försöker stjäla från webhallen på dreamhack och det resulterar i att en viss mängd människor får komma in är inte konstigt.

sen att folk måste ta av väskor, hoodies mm är inte heller konstigt. Det är ju lika för alla. Sen att en person ber er ta av ett klädesplagg och ni reagerar som det vore hela världen, attack mot er och en personlig kränkning. Väx upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Media Markt ligger inte i sisjön..

Sen hade det väl nästan vart bättre om de öppnat i Mölndals centrum istället då det är bättre förbindelser dit än till Sisjön

Den frågan är lite klurig

Postadressen är ju Västra Frölunda men Mediamarkt själva skriver att varuhuset "heter" Göteborg Högsbo och tekniskt sett ligger Sisjön på andra sidan motorvägen (som är två stenkast från varuhuset). Men när man tänker Mediamark så tänker man ju inte V.Frölunda direkt Vissa säger högsbo, andra sisjön.

OnT så har det blivit Webhallen det senaste pga att det är käckt att kunna hämta ut i butik men visst är de oftast dyrare än genomsnittet (spel). Hårdvara blir nästan bara Inet eftersom de har fri frakt. Webhallen är lite för dyra när det gäller hårdvara.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Köttburken:

Varför slutade Netonnet med att sälja datorkompontenter från allra första början?

Då jag började 1 oktober på NoN så har jag inte den exakta historiken kring varför datorkomponenter lades ned. Jag väljer att fokusera på att göra vår återlansering så bra som möjligt istället för att titta i backspegeln

/Mattias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TittaEnGet:

Och hur vet du att de inte hade civilklädda i butiken som höll koll på kunderna?

Menar ingen butik vill ju lida av stölder, sen att alla på DH är idioter och försöker stjäla från webhallen på dreamhack och det resulterar i att en viss mängd människor får komma in är inte konstigt.

sen att folk måste ta av väskor, hoodies mm är inte heller konstigt. Det är ju lika för alla. Sen att en person ber er ta av ett klädesplagg och ni reagerar som det vore hela världen, attack mot er och en personlig kränkning. Väx upp.

jag var tvungen att ta av mig t-shirt också.

Läs innan du kastar ur dig skit.