Blizzard stäms för Authenticator – kräver betalt för "nödvändig säkerhet"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av l4nky:

Har spelat sen 2006 och har aldrig blivit hackad. Även utan authenticator. Konstigt..

Är väl ingen som påstått att du blir hackad bara för att du inte har den, bara att risken är större att du KAN bli det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Med tanke på alla pengar de drar in på folk som spelar WoW så är det inte mer än rätt att den ska ingå gratis om den nu behövs för säkerheten i spelet som man redan betalar för, annars får de komma med en bättre mjukvarulösning

Skickades från m.sweclockers.com

Folk som tjänar mycket kan gott betala för oss andra....hmm, men det kvittar vad de tjänar på spelet i sig. Diskussionen handlar om etiken angående säkerheten.
Folk verkar tro att man måste ha Auth för att nå upp till den nivå andra tjänster (läs Facebook, Microsoft, etc) redan har...men så är inte fallet.
Problemet ligger inte i bristande säkerhet hos dem....utan i kunders datorer. Ni vrider och vänder på detta hela tiden genom att t.ex dra in det som hände i augusti med deras servrar, vilket är en separat sak.
Nu pratar vi account theft som beror på diverse saker...men inget av de sakerna är Blizzards ansvar.
Om nån keyloggar din dator, är det blizzards fel? Nej, om du köper levellingtjänster och ger bort ditt lösen...är det då Blizzards fel? Nej..dessa är de vanliga hoten, och där hjälper Auth skydda dig som vill.

Kortfattat..Blizzard brister inte i säkerhet...problemet är internetsäkerhet som är ett extremt stort ämne och som knappast Blizzard är ansvariga för.
Folk vil bara kräva det ena och det andra gratis.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ec96joan:

Folk som tjänar mycket kan gott betala för oss andra....hmm, men det kvittar vad de tjänar på spelet i sig. Diskussionen handlar om etiken angående säkerheten.
Folk verkar tro att man måste ha Auth för att nå upp till den nivå andra tjänster (läs Facebook, Microsoft, etc) redan har...men så är inte fallet.
Problemet ligger inte i bristande säkerhet hos dem....utan i kunders datorer. Ni vrider och vänder på detta hela tiden genom att t.ex dra in det som hände i augusti med deras servrar, vilket är en separat sak.
Nu pratar vi account theft som beror på diverse saker...men inget av de sakerna är Blizzards ansvar.
Om nån keyloggar din dator, är det blizzards fel? Nej, om du köper levellingtjänster och ger bort ditt lösen...är det då Blizzards fel? Nej..dessa är de vanliga hoten, och där hjälper Auth skydda dig som vill.

Kortfattat..Blizzard brister inte i säkerhet...problemet är internetsäkerhet som är ett extremt stort ämne och som knappast Blizzard är ansvariga för.
Folk vil bara kräva det ena och det andra gratis.

Jag personligen bryr mig inte över huvud taget, för min del får de kapa varenda konto till detta skitspel om de vill, men det är Blizzard som tycker man ska använda den och det är dem som tillhandahåller den, då kan de lika gärna skicka med den från början då spelet ändå är en oändlig avbetalning, du behöver en liknande dongel för att kunna installera Reason och Cubase numer och den är inte ett extra tillbehör, utan den kommer med på köpet, kan de så kan Blizzard

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Anser inte att den är gömd. Jag har sett att den kostar när jag läste om den.

Jag menade inte att folk trodde att själva authenticatorn var gratis, de som stämmer blizzard hävdar att när man köper spelet inte vet någonting om authenticatorn, och att authenticatorn är ett måste för att få grundläggande säkerhet vilket blir en extrakostnad. De menar att kostnaden är gömd när man köper spelet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Jag personligen bryr mig inte över huvud taget, för min del får de kapa varenda konto till detta skitspel om de vill, men det är Blizzard som tycker man ska använda den och det är dem som tillhandahåller den, då kan de lika gärna skicka med den från början då spelet ändå är en oändlig avbetalning, du behöver en liknande dongel för att kunna installera Reason och Cubase numer och den är inte ett extra tillbehör, utan den kommer med på köpet, kan de så kan Blizzard

Skickades från m.sweclockers.com

Fast då måste du ju vackert betala för den oavsett och som folk redan sagt upprepade gånger så behöver man inte en authenticator om man är lite rädd om sina lösenord. De som blir hackade är de som installerar massa skit på sin dator och då får med sig en hög keyloggers och annan skit. En authenticator skydder endast mot saker säkerhetsbrister som användaren är ansvarig för. Så varför ska Blizzard ta ansvar för att användarna inte kan hålla i sina lösenord? Liknelsen med att bli rånad efter man tar ut pengar från en bankomat som någon redan dragit är högst relevant. Hade alla haft vettiga lösenord och om alla lät bli att fylla datorn med spyware hade det inte nehövts alls.

Reason och andra DAW som kör med dongel gör det av en helt annan anledning och det är för att skydda sig mot piratkopiering. Jag ser inte alls relevansen i liknelsen eftersom det där inte är frivilligt utan du måste betala för den och den tillför noll och inget för användaren utan ska bara försvåra för pirater.

Att Blizzard infört ett system med Autenticators ska ju ses som bonus, inte som ett minimikrav.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Du har rätt i att ifall databasen är på vift så skyddar Auth mot det (tror jag).
Jag ser din poäng med hyckleri, men problemet är att det är i stort sett bara i teorin det händer.
Dvs IFALL informationen skulle läcka ut. Sen är problemet att alla auhtenticators är olika, så räcker inte att ladda sno en applikation från deras server.
Det är extremt invecklat och som jag sa ett teoretiskt problem. Se till hur verkligeneten är...Auth skyddar användare.
Den funkar som sådant att den har en inbyggd timer (t.ex datumet för WoW:s lansering säger vi) sen räknar den sekunderna och när du trycker på den kör den det värdet genom en algoritm (som säkert är olika för alla Auth) och får ut ett värde som du anger vid inloggningen. Inloggningsservern som vet vilken Auth du har vet därmed vilket värde den borde ange). Men värdet ändras varje sekund, därför är koden giltig i 2 min. (Så i teorin finns ca 120 olika koder som fungerar för ett konto en given sekund...fast en av dem byts ut varje sekund.) Och när du har loggat in avaktiveras koden.
Alltså kan du inte med en keylogger få ut nåt, för då är koden redan använd. (om du inte hinner läsa av informationen och skriva in den innan ägaren ens hinner försöka logga in.)

Jag har ingen Auth. Aldrig blivit hackad på 7 år, och har uppdaterade skydd och "common internet sense", men jag förstår att de som har svårt för en del teknik gärna vill ha ett extra skydd. Auth är jävligt billig med tanke på den teknik som finns i sen så har svårt att tro att Bliz tjänar några större pengar på det.

Jo alltså, med att sno applikationen menade jag även algoritmerna för de olika användarna såklart. Och, visst för det mesta håller jag med - men sen är ju faktum att Blizzard blev hackade och användaruppgifter kom på vift.

Som sagt, vill mest påpeka att det verkar som om folk feltolkat stämningens grund. Det handlar inte om att Blizzard ska "ge bort" saker, utan att de inte har rätt att ta extra betalt för att uppnå ett acceptabelt skydd.

Jag kan hålla med till viss del - det är ju dags att det dyker upp krav på användares säkerhet. (Precis som snubben i klippet jag länkade förut säger)

Dock tycker jag att Blizzard beter sig (i vissa avseenden) bättre än t. ex. Steam då de faktiskt erbjuder en authenticator, vilket enbart är norm inom bank- och aktietjänster (vad jag vet i alla fall).

(sen är väl inte tekniken i authenticatorn jätteavancerad - en dosa som skall visa ett nytt nr varannan minut - vilket baseras på en algoritm som också finns på Blizzards servrar)

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Du missuppfattade precis allt. Jag anser inte att det ska behövas en authenticator, den klena tekniken på lösenord Blizzard har är ett skämt. Kan inte ens använda specialtecken!

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du på fullt allvar att möjlighet att använda specialtecken i lösenorden skulle göra någon som helst skillnad för de som får sina konton hackade, nummer ett de kommer ändå inte använda starka lösenord och nummer två de kommer även om de gör det likt förbannat sitta på datorer som är infekterade vilket gör att lösenordet kan vara hur starkt som helst men de kommer fortfarande bli "hackade".

Skriver hackade inom citationstecken för det handlar egentligen inte om det utan snarare om dålig säkerhet från användarens sida.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Fast då måste du ju vackert betala för den oavsett och som folk redan sagt upprepade gånger så behöver man inte en authenticator om man är lite rädd om sina lösenord. De som blir hackade är de som installerar massa skit på sin dator och då får med sig en hög keyloggers och annan skit. En authenticator skydder endast mot saker säkerhetsbrister som användaren är ansvarig för. Så varför ska Blizzard ta ansvar för att användarna inte kan hålla i sina lösenord? Liknelsen med att bli rånad efter man tar ut pengar från en bankomat som någon redan dragit är högst relevant. Hade alla haft vettiga lösenord och om alla lät bli att fylla datorn med spyware hade det inte nehövts alls.

Reason och andra DAW som kör med dongel gör det av en helt annan anledning och det är för att skydda sig mot piratkopiering. Jag ser inte alls relevansen i liknelsen eftersom det där inte är frivilligt utan du måste betala för den och den tillför noll och inget för användaren utan ska bara försvåra för pirater.

Att Blizzard infört ett system med Autenticators ska ju ses som bonus, inte som ett minimikrav.

Vad är det du säger att jag måste betala för i Reason och Cubase?! Den ingår, inget av programmen har blivit dyrare sedan de införde att man var tvungen att ha den.
Om det nu inte ska vara Blizzards ansvar, varför ska de då tillhandahålla den, du ska de ju bara skita i det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Vad är det du säger att jag måste betala för i Reason och Cubase?! Den ingår, inget av programmen har blivit dyrare sedan de införde att man var tvungen att ha den.
Om det nu inte ska vara Blizzards ansvar, varför ska de då tillhandahålla den, du ska de ju bara skita i det

Skickades från m.sweclockers.com

Klart du betalar för den på ett eller annat sätt. Inget är gratis.

Fast varför ska Blizzard ge den gratis? De har ju redan fullgod säkerhet utan den. 14 tecken är tillräckligt säkert för alla som sköter sig. Med samma logik ska ju exakt alla ge bort en gratis pryl eftersom alla som kräver inloggning med användarnamn och lösenord har samma nivå av säkerhet. Då måste ju Steam, Origin, Google, Facebook, Sweclockers, Aftonbladets forum med flera också erbjuda en gratis dosa för att deras användare inte kan hålla i sina uppgifter. Nu erbjuder Blizzard en extra nivå av säkerhet för de som är extra paranoida, och de tar inte betalt för tjänsten, bara den extra hårdvaran. Eller vad är problemet? Att de erbjuder en extra tjänst som kostar pengar? Då om det är där skon klämmer så är det ju dags att stämma för att alla expansioner kostar pengar och att det är en månadsavgift, det är också extra tjänster man betalar för som andra ger bort gratis.

Det är inte en dold kostnad som de som stämmer hävdar utan en extra bonus.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Klart du betalar för den på ett eller annat sätt. Inget är gratis.

Fast varför ska Blizzard ge den gratis? De har ju redan fullgod säkerhet utan den. 14 tecken är tillräckligt säkert för alla som sköter sig. Med samma logik ska ju exakt alla ge bort en gratis pryl eftersom alla som kräver inloggning med användarnamn och lösenord har samma nivå av säkerhet. Då måste ju Steam, Origin, Google, Facebook, Sweclockers, Aftonbladets forum med flera också erbjuda en gratis dosa för att deras användare inte kan hålla i sina uppgifter. Nu erbjuder Blizzard en extra nivå av säkerhet för de som är extra paranoida, och de tar inte betalt för tjänsten, bara den extra hårdvaran. Eller vad är problemet? Att de erbjuder en extra tjänst som kostar pengar? Då om det är där skon klämmer så är det ju dags att stämma för att alla expansioner kostar pengar och att det är en månadsavgift, det är också extra tjänster man betalar för som andra ger bort gratis.

Det är inte en dold kostnad som de som stämmer hävdar utan en extra bonus.

Du betalar för programmet och den ingår där, eller betalar du för varje sak enskillt om du köper något, ett pris för skiva, ett för instruktionsboken, ett för förpackningen etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nu tamefan måste ja poppa popcorn och ta fram läsken..

Lite för tidigt för min del annars hade jag också tagit fram lite popcorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag personligen bryr mig inte över huvud taget, för min del får de kapa varenda konto till detta skitspel om de vill, men det är Blizzard som tycker man ska använda den och det är dem som tillhandahåller den, då kan de lika gärna skicka med den från början då spelet ändå är en oändlig avbetalning, du behöver en liknande dongel för att kunna installera Reason och Cubase numer och den är inte ett extra tillbehör, utan den kommer med på köpet, kan de så kan Blizzard

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det rör sig om kopieringsskydd och det var i vissa fall så dåligt implementerat att det dongle-skyddade program i "oknäckt" tillstånd gav så försämrad prestanda att även legitima kunder dvs dom som köpt programmen faktiskt valde att kör dem i "crackat" tillstånd.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Klart du betalar för den på ett eller annat sätt. Inget är gratis.

Fast varför ska Blizzard ge den gratis? De har ju redan fullgod säkerhet utan den. 14 tecken är tillräckligt säkert för alla som sköter sig. Med samma logik ska ju exakt alla ge bort en gratis pryl eftersom alla som kräver inloggning med användarnamn och lösenord har samma nivå av säkerhet. Då måste ju Steam, Origin, Google, Facebook, Sweclockers, Aftonbladets forum med flera också erbjuda en gratis dosa för att deras användare inte kan hålla i sina uppgifter. Nu erbjuder Blizzard en extra nivå av säkerhet för de som är extra paranoida, och de tar inte betalt för tjänsten, bara den extra hårdvaran. Eller vad är problemet? Att de erbjuder en extra tjänst som kostar pengar? Då om det är där skon klämmer så är det ju dags att stämma för att alla expansioner kostar pengar och att det är en månadsavgift, det är också extra tjänster man betalar för som andra ger bort gratis.

Det är inte en dold kostnad som de som stämmer hävdar utan en extra bonus.

Betalar du för G-mail, Facebook, Atftonbladet, Sweclockers etc.?!
WoW konto ses ändå som en värdehandling, vilket ditt konto bl.a här inte gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av havoc:

Fast det rör sig om kopieringsskydd och det var i vissa fall så dåligt implementerat att det dongle-skyddade program i "oknäckt" tillstånd gav så stora prestanda problem att även legitima kunder dvs dom som köpt programmen faktiskt valde att kör dem i "crackat" tillstånd.

Reason och Cubase fungerar klockrent med i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Entusiast

För er som säger att dosan borde vara gratis och hänvisar till banker så är iaf Swedbanks dosa inte gratis, jag betalar lite drygt 60-70kr(osäker på exakt hur mycket) i kvartalet för deras internettjänst och i denna är dosans kostnad samt resten av deras säkerhet med största sannolikhet inbakad.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

För er som säger att dosan borde vara gratis och hänvisar till banker så är iaf Swedbanks dosa inte gratis, jag betalar lite drygt 60-70kr(osäker på exakt hur mycket) i kvartalet för deras internettjänst och i denna är dosans kostnad samt resten av deras säkerhet med största sannolikhet inbakad.

Du betalar för tjänsten, inte dosan, den har du bara fått låna av dem, du blir ersättningsskyldig ifall du tappar bort den eller har sönder den, har du inte läst avtalet? Det står där, dosan är bankens egendom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Du betalar för tjänsten, inte dosan, den har du bara fått låna av dem, du blir ersättningsskyldig ifall du tappar bort den eller har sönder den, har du inte läst avtalet? Det står där, dosan är bankens egendom

Skickades från m.sweclockers.com

Det var väldigt många år sedan jag startade min internet tjänst hos dem och fick min dosa(närmare 10 år) så hur skulle jag kunna komma ihåg vad som stod i avtalet? Hur som helst så är det fortfarande inte någonting som banken ger bort gratis vilket är poängen jag ville framföra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Inget är gratis, svårare än så är det inte. Om de inte tar ut pengarna direkt för hårdvaru-authenticatorn så tas de ut någon annanstans istället. Verkar rimligt tycker jag att de som har behov av en extra tillverkad pryl betalar för den. Löjligt att påstå att Blizzard ska ansvara för att var och en inte ger ut sitt lösenord till någon annan, vare sig medvetet eller omedvetet.

Permalänk
Medlem

Bra idé, och när vi ändå är på det, så kan vi stämma alla som säljer hänglås!

Skämt åsido, detta är bara störtlöjligt. Finns inte jättemånga företag som har authenticators till deras spel, att sedan Blizzard erbjuder det GRATIS till mobil är, i mitt tycke, rent utav fantastiskt. Nödvändig säkerhet är det då verkligen inte. Förresten, är det bara jag som skulle vilja ha en authenticator till e-mail?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Det var väldigt många år sedan jag startade min internet tjänst hos dem och fick min dosa(närmare 10 år) så hur skulle jag kunna komma ihåg vad som stod i avtalet? Hur som helst så är det fortfarande inte någonting som banken ger bort gratis vilket är poängen jag ville framföra.

Klart det inte är eftersom de inte ens gett bort den, de lånar ut den för att den behövs för att du ska kunna använda tjänsten som du betalar för, dosan betalr du fortfarande inte...vilket är poängen jag ville framföra, jag skaffade min dosa -98 och kommer fortfarande ihåg vad avtalet säger, finns säkert på bankens hemsida att läsa med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Bra idé, och när vi ändå är på det, så kan vi stämma alla som säljer hänglås!

Skämt åsido, detta är bara störtlöjligt. Finns inte jättemånga företag som har authenticators till deras spel, att sedan Blizzard erbjuder det GRATIS till mobil är, i mitt tycke, rent utav fantastiskt. Nödvändig säkerhet är det då verkligen inte. Förresten, är det bara jag som skulle vilja ha en authenticator till e-mail?

Finns redan i GW2. Får ett mail var gång jag loggar in från en okänd IP.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Klart det inte är eftersom de inte ens gett bort den, de lånar ut den för att den behövs för att du ska kunna använda tjänsten som du betalar för, dosan betalr du fortfarande inte...vilket är poängen jag ville framföra
Skickades från m.sweclockers.com

Du menar alltså att Blizzard bör låna ut authenticators till sina spelare och förvänta sig att kunna kräva tillbaks dessa från folk i världens alla länder? Okej.

Skrivet av Justbecause:

jag skaffade min dosa -98 och kommer fortfarande ihåg vad avtalet säger, finns säkert på bankens hemsida att läsa med

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis, du har ett bättre minne än vad jag har.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Finns redan i GW2. Får ett mail var gång jag loggar in från en okänd IP.

Jag vet att GW2, och några andra få spel, har denna tjänsten, och jag tycker den är väldigt bra.

Blizzard, som har (i alla fall haft) 12 miljoner aktiva spelare på WoW, och miljoner på SC2 och Diablo 3 lär inte skicka ut gratis authenticators. Stämningen är smått sjuk, om än inte lite väl löjlig. Börjar nästan närma sig stämningarna i mobilbranschen...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha, ett skämt eller?

DU vill alltså ha en Authenticator widget på datorn som innehåller keyloggern?

Gratz, jag undrar varför konton blir stulna....

Istället för att vara internet gangster mot alla som postar så kanske du borde vara mer konstruktiv?

Varför skulle man inte kunna ha det? Det genereras en kod som är giltig i c:a 5 sekunder. Så även om dom har ditt lösenord måste dom pricka rätt på koden också. Och då vart det betydligt jobbigare för dom att komma åt ditt konto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Firkraag:

Du menar alltså att Blizzard bör låna ut authenticators till sina spelare och förvänta sig att kunna kräva tillbaks dessa från folk i världens alla länder? Okej.

Det var inte vad jag sa över huvud taget...och inte ens vad jag svarade på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Justbecause:

Det var inte vad jag sa över huvud taget...och inte ens vad jag svarade på

Skickades från m.sweclockers.com

Då förstår jag inte alls vart du vill komma med att påpeka att de lånas ut istället för säljs när det inte har den minsta påverkan på vad jag skrev.

Det enda jag svarade på var de personer som tyckte Blizzards authenticators borde vara gratis "för att bankernas är det" vilket inte är sant, om de lånas ut eller säljs spelar absolut ingen roll.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaippen:

Jag menade inte att folk trodde att själva authenticatorn var gratis, de som stämmer blizzard hävdar att när man köper spelet inte vet någonting om authenticatorn, och att authenticatorn är ett måste för att få grundläggande säkerhet vilket blir en extrakostnad. De menar att kostnaden är gömd när man köper spelet.

Återigen...det är inte grundläggande säkerhet. Om du anser att man måste ha Auth för att ha grundläggande säkerhet brister i stort sett varenda online-tjänst.
Det är INTE så att Auth krävs för att Bliz ska komma upp i de andras nivåer...de spelar redan i samma liga...men med denna ökar säkerheten markant.

En sak till, men inte riktat specifikt till denna kommentaren, men Auth skyddar INTE mot keyloggers...alltså...din dator kan ha fullt av dem trots att du har Auth....bara det att de inte kan komma åt din information. (Den externa dosan)

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Jo alltså, med att sno applikationen menade jag även algoritmerna för de olika användarna såklart. Och, visst för det mesta håller jag med - men sen är ju faktum att Blizzard blev hackade och användaruppgifter kom på vift.

Som sagt, vill mest påpeka att det verkar som om folk feltolkat stämningens grund. Det handlar inte om att Blizzard ska "ge bort" saker, utan att de inte har rätt att ta extra betalt för att uppnå ett acceptabelt skydd.

Jag kan hålla med till viss del - det är ju dags att det dyker upp krav på användares säkerhet. (Precis som snubben i klippet jag länkade förut säger)

Dock tycker jag att Blizzard beter sig (i vissa avseenden) bättre än t. ex. Steam då de faktiskt erbjuder en authenticator, vilket enbart är norm inom bank- och aktietjänster (vad jag vet i alla fall).

(sen är väl inte tekniken i authenticatorn jätteavancerad - en dosa som skall visa ett nytt nr varannan minut - vilket baseras på en algoritm som också finns på Blizzards servrar)

Visst...ifall de nu lyckas få tag på algoritmen från deras servrar så "brister säkerheten"..det har trots allt inte hänt..och det handlar inte om det ändå. Det är ganska hypotetiskt...och det är ändå inte den säkerheten man betalar för...för Auth hade inte hjälpt då.
Men då är vi inne på ett helt annat problem...Sony har blivit hackade och flera andra. Det är beklagligt...men det är en helt annan diskussion.
(och stämningen är felaktig i och med att man inte betalar extra för ett "acceptabelt skydd"..utan man betalar för extra skydd.
Och tycker du Blizzard brister i säkerheten kan samma argument göras för i stort sett alla andra online-tjänster.... Facebook är ett utmärkt exempel...de borde erbjuda en gratis Auth.. (eller åtminstone en billig Auth..men då hade de väl blivit stämda för att den inte är gratis...på samma grund som Bliz blivit...)

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim