CDON bjuder in till Expo – svensk hemelektronikmässa i december

Permalänk
Melding Plague

CDON bjuder in till Expo – svensk hemelektronikmässa i december

Den 8–9 december slår CDON Expo upp portarna på Kistamässan i Stockholm. På dagordningen står gamingturnering och mängder av utställare inom dator- och hemelektronikbranschen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Bra CDON.

Permalänk

dustin expo var gratis...

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Vad har de som är värt 150kr? De är ju återförsäljare, de borde tjäna pengar på att folk går dit?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

Vad har de som är värt 150kr? De är ju återförsäljare, de borde tjäna pengar på att folk går dit?

Smart grabb där! Det klart att dom tjänar pengar på det.

"Vad har de som är värt 150kr?" Jo, det får du nog se när du kommer dit.

Vad har dreamhack som är värt 900kr? ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gustav901:

Vad har de som är värt 150kr? De är ju återförsäljare, de borde tjäna pengar på att folk går dit?

Josefin i egen hög person?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Helt klart trevligt för den som gillar spelen som ska spelas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dustin hade ju sin expo mässa gratis i globen..
Och att betala 150kr för att se "nordens största e-sporthändelse" .. får se vilka spelare de lyckas locka..

Permalänk
Medlem

Kanske blir roadtrip till El Stockholmo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Aldrig

Ingen risk att jag betalar för att gå på deras reklam-expo.

Dustin Expo kan jag tänka mig att gå på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Smart grabb där! Det klart att dom tjänar pengar på det.

"Vad har de som är värt 150kr?" Jo, det får du nog se när du kommer dit.

Vad har dreamhack som är värt 900kr? ^^

Kan du svara på din egen fråga; "vad har dreamhack som är värt 900kr?" - så blir diskutionen enklare för de som har svårt att förstå

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Josefin i egen hög person?

Utveckla! Motivera gärna med bilder.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rmd:

Utveckla! Motivera gärna med bilder.

http://cdon.se/b%C3%B6cker/palmgren,_josefin/mina_eng%C3%A5ng...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Så man ska ta sig tid och betala 149 kr för att gå runt och se på reklam?

Företagen behöver inte betala för reklam, nej dom ska få betalt för reklam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gustav901:

Vad har de som är värt 150kr? De är ju återförsäljare, de borde tjäna pengar på att folk går dit?

Rent spontant så gissar jag på att de är intresserade av att bekosta lokalhyran. (Två dagar på kistamässan lär ju kosta en hygglig slant)

Jag kan hålla med om att det är trist att de inte kör gratis. Men jag kan förstå intresset av att inte ge sig ut på okänt vatten i en nybyggd flotte (Menar givetvis att de aldrig har hållit i en sådan mässa förrut, och inte vill förlora katastrofalt på det om det blir ett ev. fiasko)

Permalänk
Skrivet av rektor:

Så man ska ta sig tid och betala 149 kr för att gå runt och se på reklam?

Företagen behöver inte betala för reklam, nej dom ska få betalt för reklam?

Skrivet av Hamilton83:

Ingen risk att jag betalar för att gå på deras reklam-expo.

Dustin Expo kan jag tänka mig att gå på.

Skrivet av gustav901:

Vad har de som är värt 150kr? De är ju återförsäljare, de borde tjäna pengar på att folk går dit?

Skrivet av adrian_cool69:

dustin expo var gratis...

Där kunde man inte se på THOR-OPEN, en turnering som absolut konkurrerar med de största och på dem kostar det närmare 300kr för att gå in och kolla.

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas en massa booth babes?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Smart grabb där! Det klart att dom tjänar pengar på det.

"Vad har de som är värt 150kr?" Jo, det får du nog se när du kommer dit.

Vad har dreamhack som är värt 900kr? ^^

Kvalitativ eSport med stora lag.
Artister som uppträder på kvällstid och DJ:s i de flesta genrer på nattetid.
Ett riktigt schysst expo, lite trångt men i klass med gamex. (som förövrigt var en besvikelse imo).
Om du nu menar att du köper en bordsplats för 900kr (vilket det kostar), tja, då får du en bordsplats på världens största LAN.
Chansen att träffa likasinnade.

Jag fick slut på idéer men jag tror att du förstår att ditt argument var rätt konstigt.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Kommer det finnas en massa booth babes?

Skulle faktiskt vara en dealbreaker

Permalänk
Medlem

Shit vad snåla folk är... Jag är student och lever ett normalliv med mina 8 000 i månaden. Visst jag skulle nog vilja resa mer men det kommer när man skaffat sig ett heltidsjobb. Men att gnälla för 150 kr... Lägg ner med cola, pizza, hamburgare och godis i tre veckor så har ni råd samt som ni lever ett nyttigare liv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

funderar på att dra dit får köpa biljetter efter jag fyllt år om 5dar och kanske har pengar kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

dustin expo var gratis...

Vill minnas detta med

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pimpim666:

Kommer det finnas en massa booth babes?

Då blir det ramaskri

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Josefin i egen hög person?

Jag trodde först det var josefin från cdon tråden? haha

onT: jag hade gärna kräkts upp 149 kronor för att gå på det, men kista är lite för långt mitt i vintern
Men finns boothbabes där så kommer jag dit direkt! (eller inte)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Hänvisar gärna CDON till stava.nu... "pryl älskare" borde nog heta egentligen "prylälskare". För engelskt med direktöversättningar och -stavningar..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Damn, inga mässor längre ner i Sverige?...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Kvalitativ eSport med stora lag.
Artister som uppträder på kvällstid och DJ:s i de flesta genrer på nattetid.
Ett riktigt schysst expo, lite trångt men i klass med gamex. (som förövrigt var en besvikelse imo).
Om du nu menar att du köper en bordsplats för 900kr (vilket det kostar), tja, då får du en bordsplats på världens största LAN.
Chansen att träffa likasinnade.

Jag fick slut på idéer men jag tror att du förstår att ditt argument var rätt konstigt.

Mjo det kan jag hålla med om men jag tänkte mig bara en princip där. Att lägga ut 150kr på en mässa är väl ingenting.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kalla mig snål men jag skulle aldrig få för mig att betala för att se vad nån butik/leverantör ska släppa för nya prylar. Dustin har fortfarande sin mässa gratis en eller två gånger om året, det räcker gott och väl tycker jag.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kommer det finnas en massa booth babes?

Undrar samma sak, inte värt att gå dit annars.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator