Permalänk
Medlem

Prisjakt nere ofta?

Någon mer än jag som upplever !"nya" prisjakt som segt och inte alls samma smidiga sökmotor som förr?

Jag har dessutom sett att den varit nere flera gånger nu och pricerunner är ju helt värdelöst att söka och jämföra.

Eller är det bara jag som inbillar mig?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Någon mer än jag som upplever !"nya" prisjakt som segt och inte alls samma smidiga sökmotor som förr?

Jag har dessutom sett att den varit nere flera gånger nu och pricerunner är ju helt värdelöst att söka och jämföra.

Tycker det samma,mycket sämre nu.....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk

Jag har alltid använt Pricerunner, stör mig på Prisjakt...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Prisjakt har blivit löjligt invecklat, oanvändarvänligt och trögt/långsamt/kan liknas vid sirap. Jag kan inte för mitt liv förstå varför de bytte till "nya" prisjakt. Jag har inte hittat någonting som är bättre med det nya utseendet. Möjligheten att byta tillbaka till gamla utseendet borde verkligen finnas. Förstår inte hur gôbbarna på prisjakt tänkte när de gjorde om en smidig sökmotor till en ful, kletig (tänk sirap) och motbjudande sak som knappt fyller sitt syfte.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sj6:

Någon mer än jag som upplever !"nya" prisjakt som segt och inte alls samma smidiga sökmotor som förr?

Jag har dessutom sett att den varit nere flera gånger nu och pricerunner är ju helt värdelöst att söka och jämföra.

Eller är det bara jag som inbillar mig?

Lite felplacerad tråd.
Håller med om idiotiskt design och att den är trög. Testa surfa in på sidan med mobilen Grrrrrrr

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tycker också den har blivit tyngre och lite före tekniken. För mycket skript och saker som ska hända i realtid. Men inte hemskt seg just nu iaf.

Permalänk
Avstängd

Har märkt själv att det har blivit nån sek segare men annars inte.

Permalänk
Medlem

Pricerunner springer ifrån prisjakt ( ). Prisjakt är riktigt segt och ovan nämt invecklat.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag märkt något. Alltid fungerat för mig är nog inne någon gång om dagen vanligtvis.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Prisjakt fungerar bra för mig.

Permalänk
Medlem

fungerar utmärkt för mig

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Håller med osmidigt som fan, hatar verkligen "pop-up" menyerna som gör att man trycker fel hela tiden.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Håller med osmidigt som fan, hatar verkligen "pop-up" menyerna som gör att man trycker fel hela tiden.

Ooooja!! Dessa är fruktansvärt irriterande!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vad är det ni kacklar om egentligen? Prisjakt funkar hur bra som helst för mig i Google Chrome. Flyter på som smällt smör i en varm stekpanna. Jag har aldrig haft problem med Prisjakt.

Ny design och funktioner? Det är ju inte en nyhet precis, för de bytte till den nuvarande designen och lagt till nya funktioner, för någon månad sedan nu. Sökmotorn funkar precis som på den gamla versionen.

Missa ord is the shit >< Skyller på tröttheten xD
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Inga problem för mig, lika snabbt och smidigt som det alltid varit.

Permalänk
Rekordmedlem

Ja visst funkar prisjakt rent tekniskt, men jag tycker också den har blivit svårare att använda sen de gjorde om, framförallt tycker jag att den söker sämre numera och man kan ibland få en del lustiga träffar på fel saker eller inga träffar alls, förra versionen var betydligt bättre på att få fram relevanta träffar direkt.
Att siten skulle vara nere oftare än förut har jag inte märkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vad är ni kacklar om egentligen? Prisjakt funkar hur bra som helst för mig i Google Chrome. Flyter på som smällt smör i en varm stekpanna. Jag har aldrig haft problem med Prisjakt.

Ny design och funktioner? Det är ju inte en nyhet precis, för de bytte till den nuvarande designen och lagt till nya funktioner, för någon månad sedan nu. Sökmotorn funkar precis som på den gamla versionen.

Jamen din lilla going... Du går på hårt på offensiven och frågar vad vi kacklar om?

Jag har också Chrome, stängt av realtidssökningen och ändå är sidan seg, popuper kommer fram vilket gör att man klickar fel, Den är antagligen dåligt optimerad.

Givetvis är detta med nya designen ingen nyhet men vilket spån som helst fattar att man måste ge nya saker lite tid, detta har nu givits i överkant och det fungerar fortfarande långt ifrån optimalt.

Jättefint, jätteroligt att det funkar för dig, bevisligen gör det inte det för alla, det är det vi kacklar om.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det fungerar bra för mig här, nya designen blir bättre hela tiden och jag tycker den är ganska snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Jag har alltid använt Pricerunner, stör mig på Prisjakt...

Ja med

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Dem gångerna när jag är inne på siten med Firefox Aurora så har jag inte märkt av någon seghet. Däremot gillade jag förra designen bättre. Föredrar att kolla på bilderna. Allt som folk skriver på sidan tar jag med en stor nypa salt.

Permalänk

Vadå nya prisjakt? Det är ju exakt samma prisjakt som förut.
Flyter som smör, riktigt rappt, och det har ALDRIG varit nere för mig.

Jag förstår inte problemet? Jisses vad vissa kan gnälla på icke-problem.

Förresten, pricerunner suger get pung så hårt att det är löjligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker prisjakt funkar toppen och kan inte minnas att det skulle va segt.
Lite knas har jag nog iofs haft när jag lagt upp olika listor och försökt flytta sakerna mellan listor etc. Men det är nog det enda jag kan komma på att jag stört mig på.

Permalänk
Medlem

Prisjakt fungerar klockrent för min del. Enda jag stör mig på är Prisjakt via mobilen(och till viss del iPad) - där går det verkligen segt. Det finns ju en app, men den är för begränsad i funktionalitet.
Men, från datorn hemma fungerar prisjakt klockrent, och jag väljer den framför pricerunner alla dagar i veckan. Rubriken "Prisjakt nere ofta?" kan jag inte instämma på, kan inte minnas när den låg nere senast, och jag är ändå inne på sidan säkert en gång om dagen. Kör med Firefox.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Fungerar felfritt för mig med. Stör mig inte heller något vidare på det nya utseendet.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

För mig flyter prisjakt från datorn som smör.
Ifrån mobilen däremot (med Tele2 mobilabbonemang ) går det aningen slött, men å andra sidan går allting slött med mitt sunk Tele2 abbonemang.

När jag sist använde appen upplevdes även den som "seg", men det var nog ungefär ett år sedan.

Permalänk

Ja, lite märkligt är det allt att att dom införde så mycket popups när allt går mer mot mobilt surfande.
Annars är det ok, tar tid att ändra sökparametrar på mobilen om realtidsökningen är på, annars fungerar den, appen har fortfarande inte en chans.

På datorn flyter det på bra.
På min jobbdator är den däremot hopplöst seg, men den borde ha pensionerats för ett bra tag sedan ändå.

Annars är det mest sökrutan som buggar, oftast får jag bara felmeddelanden istället för sökträffar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv

Prisjakt fungerar perfekt för mig, kör Firefox. Tycker den är lika snabb som alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tycker också den har blivit tyngre och lite före tekniken. För mycket skript och saker som ska hända i realtid. Men inte hemskt seg just nu iaf.

Den där realtidsfunktionen, den är ju bara att bocka ur.
Jag tyckte också mycket var segt och lokaliserade problemet till den och bockar därför ur den. Sen flöt det på som vanligt.

Happy jämförelser

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dom som klagar på att sidan ser hemsk ut i mobilen...provat att anända den officiella appen? Fungerar ypperligt för min del, ser inte direkt nåt jag saknar på den punkten. NA, aftonbladet, Swec m.fl ser också skit ut om jag inte går in på den mobilanpassade versionen, att det sen inte finns en renodlad mobilsajt för Prisjakt verkar ju vara världen i-lands probelm

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja, det var övervägande fungerande då men jag vart inte ensam.

Det konstiga är att jag har inga problem med andra sidor eller onlinespel. Bara prisjakt som kukar ur för mig.

De gånger den varit nere har jag kollar med sidor som kan kolla detta, typ isitdown.com eller vad skiten heter, googla och då har de sett samma fel men minutrar senare har den varit uppe igen. Detta har hänt flera gånger för mig.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vadå nya prisjakt? Det är ju exakt samma prisjakt som förut.
Flyter som smör, riktigt rappt, och det har ALDRIG varit nere för mig.

Jag förstår inte problemet? Jisses vad vissa kan gnälla på icke-problem.

Förresten, pricerunner suger get pung så hårt att det är löjligt.

Vem har gnällt? Och hur är det med att kunna se saker och ting från andra perspektiv än sitt egna? Dessa "icke-problem" finns ju där för några av oss och är det gnäll att ta upp det då?

Väldigt trångsynt du må jag säga...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold