Geforce GTX 690 – Världens snabbaste grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadodil:

680 SLI:

+ Prestanda

- Ljud
- Temperatur
- Ström förbrukning

Vad gav det för svar till hans fråga ifall prestandan ligger på samma nivå som 690?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Borde väl t.om prestera lite bättre?
GTX 690 är väl två underklockade GTX 680-kärnor om jag inte minns helt fel.

Jo, de presterar ju oftast nästan identiskt, men 680 SLI brukar alltid vara aningen högre. Tyckte bara det var märkligt att de uteslöt SLI för att det skalade för dåligt, men endå behöll 690t, som egentligen är 680 SLI. Tänkte att det kanske var för att 680 SLI funkade sämre än 690 i Skyrim

Skrivet av Dadodil:

680 SLI:

+ Prestanda

- Ljud
- Temperatur
- Ström förbrukning

Inte alls vad jag undrade, och förstår inte riktigt vad du menar... menar du att det possitiva med SLI 680 är prestanda, och det negativa är att tempen blir högre, att de låter mer och att de drar mer ström?

Beror väl på, tvekar på att två MSI 680s låter mer än ett 690, är ju trotts allt 4 fläktar som måste få bort ungefär samma värme som en ensam fläkt på ett 690, och då behöver de inte gå i lika hög rpm. Snackar man referenskylare kanske, men det är självklart, då 690 har en riktigt bra kylare

Skillnaden mellan ett 690 och två 680s är ju rätt liten, handlar mest om att om man har ont om plats så betalar man lite överpris för att få ett 690, och samma prestanda på mindre utrymme.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bidrar kanske inte så mycket till diskussionen men jag ångrar lite smått att jag köpte GTX690. Det låter fördjävligt i ex. ett spel som BF3. Hade nog valt att köra SLI istället med två kort som har bättre kyllösning. Man kan ju iofs byta kylaren på GTX690 men den kylaren ligger på cirkus 1000-1200kr om jag inte minns fel.
Epic fail kylmässigt/ljudmässigt. Dock inte utseende/storleksmässigt. Antar att det är där Nvidia lagt focus. ):-P

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.