Microsoft gör inte DirectX 11.1 för Windows 7

Permalänk
Medlem

Nu kör jag Win8 men tycker såklart att det är tråkigt att de inte gör det kompatibelt med äldre op-system..

Permalänk
Avstängd

en av dem största anledningarna att jag tvingade mig själv att köpa windows 8

men är rätt nöjd faktiskt

tog bort start knappen men inte start menyn är faktiskt väldigt nöjd med detta nu om jag bara kan få metro att sluta starta bilder utan att jag får manuellt ändra det så det det nog bra

start8 använder mindre än 1 mb av ram och ännu mindre processor kraft så det märkt inte alls

Permalänk
Medlem

Godtog Microsofts ursäkt med XP och DX10, men dethär har jag svårt att svälja. Det positiva i sammanhanget är dock att DX11.1 inte verkar innehålla så mycket nytt.

DX11/11.1 kommer garanterat ta fart när Xbox 3 och PS4 kommer.

Förväntar mig att DX12 kommer ha en liknande situation som DX10, och alltså inte komma till tidigare versioner

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av flipp3n:

Hade XP haft stöd till battlefield hade jag aldrig bytt till win7

Varför det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Haha MS dom gör allt för att man ska köpa 8an.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tur då att bara tre titlar någonsin kommer använda DX11.1. Titta bara hur välanvänt DX11 är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

http://arstechnica.com/information-technology/2012/11/steven-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

http://arstechnica.com/information-technology/2012/11/steven-...

Onej! Det blir ara värre och värre för MS! Jag trodde på honom, men nu fick man något helt oväntat uppkört i ansiktet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Själv gillar jag Windows 8 mycket och förstår inte varför folk är sådan fruktansvärda bakåtsträvare hela tiden.

På engelska finns det ett bra talesätt för det där: Don't fix whats not broken. Någonting som M$ har svårt att förstå på senare tid med Windows 8, Hotmail och att tvinga folk över till Skype från Windows Live Messenger.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

http://arstechnica.com/information-technology/2012/11/steven-...

Där ser man.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

http://arstechnica.com/information-technology/2012/11/steven-...

Fast det står ju inte uttryckligen att han får sparken. Tvärt om låter det som att han valt att sluta eftersom de passar honom tidsmässigt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Fast det står ju inte uttryckligen att han får sparken. Tvärt om låter det som att han valt att sluta eftersom de passar honom tidsmässigt.

Jo, det brukar ju formuleras så. Skulle de skriva att de sparkar honom för att de är missnöjda så skulle de ju underförstått underkänna hela Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Jag hoppas att någon moddare går in och moddar om directx till windows7 hände i xp så du kunde använda 10 på xp

Sen kan jag gå över till w8 om dom bara fixar så man kan stänga av metro och att dom ger mig sökfuntiuonen under start menu!!

DX10 har aldrig portats till XP, det var en bluff och scam.

Skrivet av Atlas Tasume:

På engelska finns det ett bra talesätt för det där: Don't fix whats not broken. Någonting som M$ har svårt att förstå på senare tid med Windows 8, Hotmail och att tvinga folk över till Skype från Windows Live Messenger.

Utan förnyelse finns det ingen anledning att uppgradera om man får detsamma som i föregående version. Om win8 ser ut och fungerar som win7, varför uppgradera?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Utan förnyelse finns det ingen anledning att uppgradera om man får detsamma som i föregående version. Om win8 ser ut och fungerar som win7, varför uppgradera?

Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre. Det var en hel del klagomål på Vista när det kom också, men så mycket klagomål som det är på Windows 8 har jag nog aldrig hört om en Microsoftprodukt. Låt oss säga att 52% tycker att det är ett bra operativsystem. 40% tycker det suger och resten har ingen åsikt. Tycker du då att Microsoft ska köra på som de vill eftersom över 50% tycker det är bra? OM så vore fallet så finns det ju ändå 40% som avskyr det och kommer förr eller senare söka efter alternativ.

När det finns mycket klagomål så måste man lyssna på dessa och göra förändringar så att man kan göra en större andel nöjda. Annars gräver man sin egen grav, om än långsamt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Jag förstår inte gnället på detta.
När första spelet med krav på DX11.1 kommer släppas, sitter ändå alla där med Windows 13, och gnäller på att den älskade Metroskärmen ska ändras till Windows 14.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre. Det var en hel del klagomål på Vista när det kom också, men så mycket klagomål som det är på Windows 8 har jag nog aldrig hört om en Microsoftprodukt. Låt oss säga att 52% tycker att det är ett bra operativsystem. 40% tycker det suger och resten har ingen åsikt. Tycker du då att Microsoft ska köra på som de vill eftersom över 50% tycker det är bra? OM så vore fallet så finns det ju ändå 40% som avskyr det och kommer förr eller senare söka efter alternativ.

När det finns mycket klagomål så måste man lyssna på dessa och göra förändringar så att man kan göra en större andel nöjda. Annars gräver man sin egen grav, om än långsamt.

Även om 40 % - som är en stor andel - skulle tycka det suger innebär det inte att de har rätt Det gäller att se potentialen och lite framåt i tiden. Kan hålla med om att W8 är l_i_t_e av ett Vista. För det känns inte helt klar på alla punkter om jag skall vara ärlig. Dock tycker jag att metro-hatet är sjukt överdrivet.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre.

vad är till det bättre och vem avgör att det är bättre? Om man ser på gränssnittet ur en människa-datorinteraktion synvinkel så skulle jag säga att vanliga desktop är mer svårbegripligt än nya windows med stora klara knappar/tiles. Kanske inte för oss som har arbetat med desktop i 15 år, men för en dator novis så skulle jag säga att så är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Även om 40 % - som är en stor andel - skulle tycka det suger innebär det inte att de har rätt Det gäller att se potentialen och lite framåt i tiden. Kan hålla med om att W8 är l_i_t_e av ett Vista. För det känns inte helt klar på alla punkter om jag skall vara ärlig. Dock tycker jag att metro-hatet är sjukt överdrivet.

Men vem ska bestämma om de har rätt? Du eller? För oavsett vad andra tycker så tar det inte bort åsikten från de som har en negativ upplevelse. Givetvis är missnöje något personligt, för alla tycker ju olika, så även om 2% skulle vara missnöjda och resten nöjda så behöver inte dessa 2% ha fel i det dom tycker. Dom har bara en annan åsikt.

Skulle 2% vara missnöjda så ser jag ingen större anledning att göra något åt det, visst, lyssna kan man göra, men frågan är om man gör något åt det.
Skulle däremot 40% vara missnöjda så ska man absolut inte spotta åt det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

vad är till det bättre och vem avgör att det är bättre? Om man ser på gränssnittet ur en människa-datorinteraktion synvinkel så skulle jag säga att vanliga desktop är mer svårbegripligt än nya windows med stora klara knappar/tiles. Kanske inte för oss som har arbetat med desktop i 15 år, men för en dator novis så skulle jag säga att så är fallet.

Vilka som avgör vad som är bättre eller sämre borde ju självklart vara användarna. Ett företag har oftast bara att vinna på att lyssna på sina kunder och ge dom vad de vill ha. Detta kan som sagt oftast göras utan att den nöjda gruppen sedan blir missnöjd genom att ge användaren möjligheten att själv ändra på saker som många klagar på.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Vilka som avgör vad som är bättre eller sämre borde ju självklart vara användarna. Ett företag har oftast bara att vinna på att lyssna på sina kunder och ge dom vad de vill ha. Detta kan som sagt oftast göras utan att den nöjda gruppen sedan blir missnöjd genom att ge användaren möjligheten att själv ändra på saker som många klagar på.

Användarna, ca 500 miijoner människor alltså. Flesta är inte power users med stora desktop datorer. Finns inga studier som visar att folk gillar eller inte gillar Windows 8 än.
Man får ge nya gränssnittet lite tid att mogna plus att man måste inse att Windows 8 är tänkt att användas med nya typer av system. Men funkar lika bra som tidigare versioner på äldre system.
Använder man bara musen till att navigera i Windows är man lika oeffektiv i tidigare versioner också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Användarna, ca 500 miijoner människor alltså. Flesta är inte power users med stora desktop datorer. Finns inga studier som visar att folk gillar eller inte gillar Windows 8 än.
Man får ge nya gränssnittet lite tid att mogna plus att man måste inse att Windows 8 är tänkt att användas med nya typer av system. Men funkar lika bra som tidigare versioner på äldre system.
Använder man bara musen till att navigera i Windows är man lika oeffektiv i tidigare versioner också.

Men något jag vill veta är om du är emot inställningsmöjligheter i operativsystemet? Som sagt, låt det gärna vara som det är nu, men låt det också finns inställningsmöjligheter för att ändra på detta. Varför skulle det vara något negativt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Men något jag vill veta är om du är emot inställningsmöjligheter i operativsystemet? Som sagt, låt det gärna vara som det är nu, men låt det också finns inställningsmöjligheter för att ändra på detta. Varför skulle det vara något negativt?

Nej absolut inte emot. Försöker inte propagera för Windows 8 heller.
Men jag förstår att om man ger möjligheten att ha kvar det gamla är det ingen som provar på det nya. Jag tror om Microsoft skulle göra som dom ville så skulle desktop inte vara med i Windows 8, bara Modern UI. Men dom förstår att det inte går göra så stora förändringar så snabbt. Skulle inte bli helt förvånad om desktop försvinner helt i Windows 9+ och dom som vill syssla med utveckling och andra tyngre saker får man köra desktop i någon sort VM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Nej absolut inte emot. Försöker inte propagera för Windows 8 heller.
Men jag förstår att om man ger möjligheten att ha kvar det gamla är det ingen som provar på det nya. Jag tror om Microsoft skulle göra som dom ville så skulle desktop inte vara med i Windows 8, bara Modern UI. Men dom förstår att det inte går göra så stora förändringar så snabbt. Skulle inte bli helt förvånad om desktop försvinner helt i Windows 9+ och dom som vill syssla med utveckling och andra tyngre saker får man köra desktop i någon sort VM.

Håller inte rikitigt med. Den stora massan kommer inte ens veta om att det går att ändra. De kommer troligen köra modern UI som det är out of the box. Sen finns det dom som stör sig väldigt mycket på det, det är dom som kommer leta efter möjligheter till att ändra utseendet och funktionerna, men då har de troligen hunnit köra out of the box upplevelsen ett tag och skaffat sig en uppfattning om att det inte är bra innan de ändrar på det.

Tidigare versioner har ju haft det på det sättet. T.ex. Windows XP's startknapp och aktivititesfält gick att ändra till klassiskt läge, likså med kontrollpanelens utseende. Även Windows Vista och Windows 7 går att ändra utseende på. Varför man nu ska sluta att erbjuda den möjligheten förstår jag inte. Det retar ju bara upp folk som annars säkert skulle vara riktigt nöjda.

Sen om det skulle vara så att i en fantasivärld så väljer alla att ändra till klassiskt utseende så ska väl Microsoft skita i det, de säljer ju sin produkt och folk är nöjda så varför lägga sig i hur folk använder sitt system på bästa sätt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

För att folk inte köper desktops längre. Folk vill ha mobiler ,plattor och tunna ultrabooks! På dessa fungerar inte det gamla gränssnittet!
Microsoft skulle säkert kunna släppa Windows 8 som en Windows 7 plus med diverse förbättringar. Men då hade man förmodligen tappat en stor del av användarna till Google eller Apple.

Permalänk
Avstängd

alla som är haters kan ju ta och gö som oss andra som blivit less, skaffa Linux i alla dess former. Ubuntu för nybörjaren, Mint för den som vill ha Ubuntu fast inte Ubuntu, ArchLinux för den som vill vara avancerad av sig och skryta över sina kunskaper ;). Steam kommer snart på linux, så några av dom mest spelade spelen på steam kommer ändå inom en ganska nära tid bli spelbara även för oss "fria" PC Användare. och om nu någon skulle ta och klaga på linux som sitter med windows eller det dära äpplet så sluta klaga på själva linux utan istälet ta och försök rätta till det ni ogillar då det är fritt fram oftast i just linux att ändra det man ogillar till någon man gillar.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

bästa operativsystemet skulle enligt mig vara ett som har så få vitala funktioner som möjligt, extrem öppenhet och enkelhet att modifiera efter eget behov, ständiga förbättringar och redan från grund anpassningsbart. oj nu glömde ja ju..finns ju redan diverse Linux

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

bästa operativsystemet skulle enligt mig vara ett som har så få vitala funktioner som möjligt, extrem öppenhet och enkelhet att modifiera efter eget behov, ständiga förbättringar och redan från grund anpassningsbart. oj nu glömde ja ju..finns ju redan diverse Linux

Du glömde "stöd för programvaran man vill ha/behöver" i det tyvärr

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

Du glömde "stöd för programvaran man vill ha/behöver" i det tyvärr

vadå glömde? har aldrig faktiskt stött på något som inte jag har fått att funka antingen flytande eller någorlunda. har haft mer problem med windows än vad jag har haft med Linux baserade system.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Äh, med tanke på att utvecklare inte kommer använda Dx v.11.1 i sina spel förrän om 3 år så gör det inte så mycket. Dä'ä lugnt som de säger nånstans i Sverige ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

vadå glömde? har aldrig faktiskt stött på något som inte jag har fått att funka antingen flytande eller någorlunda. har haft mer problem med windows än vad jag har haft med Linux baserade system.

Då menar du "det perfekta operativsystemet för thunderboy88", för jag kan garantera att allas mjukvarubehov inte är i närheten av att täckas upp av linux

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*