Bästa VPN eller anonymitetstjänst (främst för torrent)

Permalänk
Medlem

Bästa VPN eller anonymitetstjänst (främst för torrent)

Hej!
Ber om ursäkt om det blir lite sladdrigt. Jag använder inte svenska i vardagen längre; med vänner och kunder från hela världen tar engelska snabbt över.

Målet med denna tråd är inte att diskutera piratkopiering som förbjuds enligt §7, utan att hitta ett sätt att göra sig anonym och inte bli loggad av ISP, eller någon annan för den delen.

Jag laddar enbart hem copyright befriat material men jag vet att många som seedar och leechar dessa torrents inte alltid känner likadant och jag skulle föredra om jag inte blev loggad eller ens ses uppkopplad till dessa adresser.

Då jag inte är ensam i huset och då och då hyser främlingar från en globertrotter sida jag är medlem i så vet jag ju inte säkert om det händer att någon annan kanske drar ner en fil eller två och det känns helt enkelt bäst om jag tog några nödvändiga försiktighetsåtgärder.

Så vad är då det bästa sättet att "gömma sig"?
Jag har hört om många metoder som VPN, Proxy och t.o.m. något kallat "torrentprivacy" som är någon annan typ av VPN eller anonymitetstjänst för torrent.
Men vad är bäst och vilken skall man välja?

Jag känner att jag har några punkter som behöver fyllas:

Skall inte kunna bli loggad av IPS (Telia)
Skall inte bli loggad av tjänsten
Ska gå att stänga av och på
Ska gå att bara ha igång för en dator på nätverket
Min riktiga IP ska inte synas i torrents klient listor och falska IP skall inte kunna spåras till mig
Servern som studsar IP måste finnas i Europa

Det är allt jag kan tänka skulle behövas, har jag fel? Det måste finnas många som kan detta bättre än jag... Jag är inte ens säker på om jag vet vad den proxy server är.
Jag vet att det finns många tjänster och ännu fler som levererar tjänsterna på olika sätt och för olika priser.
Vad är bäst och vad använder folk? Har någon blivit tagen medan de använde en anonymitetstjänst?
Jag har letat länge efter något men det ända jag hittar är folk som säger "Använd samma VPN som jag för det är den jag använder". Inte mycket att gå på direkt.
Jag känner mig totalt blind och helt blank för information om vad tjänsterna är, vad de gör och vilken som passar bäst för torrents.

Side note Hur mycket kan telia göra/se med Telia Smart routern och är den ett 'hot'? (Thomson TG789)

Hoppas det inte blir för luddigt, klockan är halv sex på morgon och en natt med vänner, spel och mycket vin må även få en dyslektiker till att vilja skriva inlägg men blir inte alltid ett litterärt underverk.

Tack för er tid!

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av https://www.anonine.com/, har Comhem 25 mbit, maxar min lina nästan alltid, de har bra fart, för ett bra pris.
Har deras OpenVPN kallad Avancerad på deras hemsida.

Permalänk

Anonine alla dagar i månaden.

Permalänk
Inaktiv

Val av VPN är väl ganska så valfritt, du kan testa dig fram då dom flesta har antingen testmånad/vecka alternativt ingen uppsägningstid och då det kostar ca 25-50sek är det ju ingen förlust.
Enklast är att köpa en lite bättre router (tips någon?) som klarar av mer än 1st VPN anslutning och sen köra hela anslutningen direkt via Anoine, privatvpn eller piratbays anonymiseringstjänst.

Grejen med VPN är ju att du just surfar via en annan dator och VPN leverantörerna sparar inga loggar, och det är du som användare som ger din information till dom, finns inget som säger att du måste lämna ditt riktiga namn osv.
Detta borde vara riktigt säkert enligt mig, men någon har kanske andra tankar?

För att sen feta på ditt egna skydd lite kan du installera anonymitets och spårningsblockerare i mozilla. Har inga länkar i minnet nu men finns en massa.

Hursomhelst, enligt min åsikt räcker det bra med VPN och vilken tjänst som är bäst kan du själv svara på, men många är nöjda med Anoine och smartvpn, så välj någon av dessa.

Permalänk
Medlem

Kör med anonine och får inga hastighetsproblem. Däremot så medföljer lite problem. Kör det på min htpc, svt play funkar inte. Sen dör vpn uppkopplingen lite nu och då vilket är irriterande.
(den är ansluten men får inget nät via vpn, det händer 1-2 gånger i veckan)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ha VPN helt o hållet i en router så man slipper jobba sig i win?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Måste vi ha en till tråd om detta? Hänvisar till denna tråd som har funnits ganska länge med ingående diskussioner i ämnet;
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PierreB:

Kör med anonine och får inga hastighetsproblem. Däremot så medföljer lite problem. Kör det på min htpc, svt play funkar inte. Sen dör vpn uppkopplingen lite nu och då vilket är irriterande.
(den är ansluten men får inget nät via vpn, det händer 1-2 gånger i veckan)
Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju helt värdelöst, dör din VPN så är du ju helt synlig plötsligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Det är ju helt värdelöst, dör din VPN så är du ju helt synlig plötsligt

Beror lite på hur det är konfigurerat hos honom.
Om VPN:n dör för mig t.ex. så blockerar min brandvägg de program jag vill.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Inaktiv

ahh självklart tänkte inte på det

Permalänk

Jag har VPNtunnel.se och jag är inte nöjd alls. Jag har rejäla hastighetsdropp när VPN-klienten är igång. Går från maxad 100/50 fiberlina från Telia till drygt 25% av det... 25/12-15 mbit/sek. Jag har testat både torrents, http och spel och det är samma hastighetsproblem med klienten igång. Kommer nog att byta till Anonine som jag har hört mkt bra om.

Permalänk
Medlem

Min röst går till PrivatVPN

Citat:

Jag har VPNtunnel.se och jag är inte nöjd alls. Jag har rejäla hastighetsdropp när VPN-klienten är igång. Går från maxad 100/50 fiberlina från Telia till drygt 25% av det... 25/12-15 mbit/sek. Jag har testat både torrents, http och spel och det är samma hastighetsproblem med klienten igång. Kommer nog att byta till Anonine som jag har hört mkt bra om.

Du kommer nog få samma problem vilken tjänst du än kör - använder du OpenVPN, som är det enda säkra, tar krypteringen så mycket bandbredd att det inte går så himlans snabbt, vilken tjänst du än har. Jag har Anonine just nu, och är väldigt nöjd - men då har jag max fått 30/10 på en 100/50-lina, och som oftast 10/5. Det går inte att vänta sig mycket mer än så om det skall vara helt säkert.

Jag har också jämfört Anonine med PrivatVPN, genom att köra Speedtest och sedan tanka ner exakt samma torrent direkt efter varandra, fyra gånger på olika tider av dygnet. PrivatVPN har klått Anonine varje gång, även om det inte är superstora skillnader direkt. Min bedömning med felmarginal är att tjänsterna är rätt likvärdiga, men med fördel PrivatVPN - men eftersom PrivatVPN också erbjuder servrar utomlands (och främst i USA, för laglig Hulu och dylikt), så kommer jag byta till dom.

PrivatVPN har också en guide för att installera tjänsten på en router med DD-WRT installerad (och samma info kan användas på Tomato), vilket Anonine INTE har (även om det går - bara mycket mer meck).

Permalänk
Medlem

Jag kör med www.azirevpn.se och får ut i-princip max av min 100 Mbit/s BBB anslutning. Runt 92-93 med vpn och 95-96 utan.

Telia är väl inte den bästa ISPn att "bencha" med heller då VPN tjänser i regel köper bandbredd av billigast tänkbara provider vilken sällan sitter på något överskott av s.k. transit kapacitet, dvs. bandbredd operatören får betala för vilket de flesta får göra till Telia.

Att krypteringen på OpenVPN skulle ta upp halva linan i overhead vet jag inte vart du fått ifrån, då har du eller din provider förmodligen en extremt seg dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sowse:

Jag kör med www.azirevpn.se och får ut i-princip max av min 100 Mbit/s BBB anslutning. Runt 92-93 med vpn och 95-96 utan.

Telia är väl inte den bästa ISPn att "bencha" med heller då VPN tjänser i regel köper bandbredd av billigast tänkbara provider vilken sällan sitter på något överskott av s.k. transit kapacitet, dvs. bandbredd operatören får betala för vilket de flesta får göra till Telia.

Stämmer detta är det sensationellt bra - skall genast testa. Du kör OpenVPN antar jag? Och klienten som admin?

Skrivet av sowse:

Att krypteringen på OpenVPN skulle ta upp halva linan i overhead vet jag inte vart du fått ifrån, då har du eller din provider förmodligen en extremt seg dator.

Jag kör den i en router, så i mitt fall är det sant. Men det tar en hel del bandbredd i de flesta fall, i alla fall vad jag förstått - men jag testar din provider ikväll, hoppas så klart jag har haft fel

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat AzireVPN mot Anonine och PrivatVPN. AzireVPN var snabbast av de tre på att tanka ner samma 150MB-torrent, hela fyra gånger så snabb som Anonine, och cirka 10-15% snabbare än PrivatVPN.

Dock var det ju inte snack om några 100Mbit inte, 17Mbit kom jag upp i som mest, vilket är helt ok med tanke på tiden på dygnet - jag skall testa mer imorgon och se vad skillnaden blir (och, ja, min dator är rätt fet, och nu körde jag tjänsterna i den istället för routern för att det skulle bli rättvist). Jag har fått 20 Mbit från Anonine också, men då bara på dagtid, eller riktigt sent...

Azire vann också Speedtest, vilken ju kan vaa grovt missvisande, men jag nämner det ändå:

Azire fick 17.9Mbit ner och 8.7 upp,
PrivatVPN 17.1 Mbit ner och 9.02 upp,
Anonine fick 0.72 Mbit ner och 0.69 upp - det gick verkligen inte bra för Anonine i det här testet... Men så långsamt är det ju bevisligen inte, filen jag tankade ner kom upp i 7Mbit som högst.

Så Azire var klart snabbast, om än knappast så snabb som sowswe hävdade. Dock blir jag lite betänksam med tanke på mängden stav- och grammatik-fel på hemsidan, ger inte ett jätteseriöst intryck direkt. Dessutom har dom den nackdelen att de bara erbjuder servers i Sverige, så jag håller mig nog till PrivatVPN för tillfället- även om inte de alltid är absolut snabbast. är de alltid snabba nog, och framförallt är de stabila. Jag får för mig att många av de här tjänsterna som startade smått, som Anonine och nu Azire, startas av datorkunniga KTH:are (eller dylikt), får skitbra rykte för att de är så satans snabba (då det är så få användare som äter deras bandbredd), växer så det knakar, men inser att det är mer ekonomiskt att inte uppgradera tjänsten i samma takt som deras kundbas ökar, och på sikt så faller farten. Detta har hänt Anonine, och kommer säkert hända Azire också.

Däremot, vill man bara ha en server i Stockholm, och har tid och ork att kontinuerligt byta till nya, folktomma servrar varefter de ploppar upp, så är nog Azire ett mycket bra val - just nu. Själv behåller jag som sagt min röst på PrivatVPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangleri:

Nu har jag testat AzireVPN mot Anonine och PrivatVPN. AzireVPN var snabbast av de tre på att tanka ner samma 150MB-torrent, hela fyra gånger så snabb som Anonine, och cirka 10-15% snabbare än PrivatVPN.

Dock var det ju inte snack om några 100Mbit inte, 17Mbit kom jag upp i som mest, vilket är helt ok med tanke på tiden på dygnet - jag skall testa mer imorgon och se vad skillnaden blir (och, ja, min dator är rätt fet, och nu körde jag tjänsterna i den istället för routern för att det skulle bli rättvist). Jag har fått 20 Mbit från Anonine också, men då bara på dagtid, eller riktigt sent...

Azire vann också Speedtest, vilken ju kan vaa grovt missvisande, men jag nämner det ändå:

Azire fick 17.9Mbit ner och 8.7 upp,
PrivatVPN 17.1 Mbit ner och 9.02 upp,
Anonine fick 0.72 Mbit ner och 0.69 upp - det gick verkligen inte bra för Anonine i det här testet... Men så långsamt är det ju bevisligen inte, filen jag tankade ner kom upp i 7Mbit som högst.

Så Azire var klart snabbast, om än knappast så snabb som sowswe hävdade. Dock blir jag lite betänksam med tanke på mängden stav- och grammatik-fel på hemsidan, ger inte ett jätteseriöst intryck direkt. Dessutom har dom den nackdelen att de bara erbjuder servers i Sverige, så jag håller mig nog till PrivatVPN för tillfället- även om inte de alltid är absolut snabbast. är de alltid snabba nog, och framförallt är de stabila. Jag får för mig att många av de här tjänsterna som startade smått, som Anonine och nu Azire, startas av datorkunniga KTH:are (eller dylikt), får skitbra rykte för att de är så satans snabba (då det är så få användare som äter deras bandbredd), växer så det knakar, men inser att det är mer ekonomiskt att inte uppgradera tjänsten i samma takt som deras kundbas ökar, och på sikt så faller farten. Detta har hänt Anonine, och kommer säkert hända Azire också.

Däremot, vill man bara ha en server i Stockholm, och har tid och ork att kontinuerligt byta till nya, folktomma servrar varefter de ploppar upp, så är nog Azire ett mycket bra val - just nu. Själv behåller jag som sagt min röst på PrivatVPN.

Jag skulle nog defintivt säga att det är din router som är flaskhalsen med tanke på att du fick ett så väldigt likartat resultat mellan bästa och näst bästa.

Jag har inte provat privatvpn och kunde inte se att dom hade någon "gratis prova på" så jag kunde göra ett test med dem också. Med anonine fick jag tidigare runt 80 Mbit/s ner och 10-12 Mbit/s upp, det var iofs 3-4 månader sen innan jag bytte. Här är i varje fall ett speedtest med azire: http://www.speedtest.net/result/2277636593.png. Anslutnigen är BBB 100/10.

Rent spontant känns det som att en tjänst som fokuserar på en plats har bättre skalfördelar att erbjuda bästa hastighet än en leverantör som sprider sina servrar på säg 20 länder och därmed måste ha 20 olika leverantörer av bandbredd än en tjänst som har allt på ett ställe och kan köpa en större mängd från samma leverantör om man enbart är ute efter bästa hastigheten.

Sedan finns det ju många som också vill använda sitt VPN för att tex. titta på utländsk tv och då är säkert privatvpn ett mycket bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sowse:

Jag skulle nog defintivt säga att det är din router som är flaskhalsen med tanke på att du fick ett så väldigt likartat resultat mellan bästa och näst bästa.

Kanske, fast just det här testet gjorde jag ju med OpenVPN i datorn, så då borde den inte påverka. Men det är bara att gratulera till hastigheten Jag skall som sagt testa från lite andra ställen och på andra tider... Men du är HELT säker på att du kör klienten som admin? (ja, ja, jag ger mig väl då...)

Skrivet av sowse:

Jag har inte provat privatvpn och kunde inte se att dom hade någon "gratis prova på" så jag kunde göra ett test med dem också. Med anonine fick jag tidigare runt 80 Mbit/s ner och 10-12 Mbit/s upp, det var iofs 3-4 månader sen innan jag bytte. Här är i varje fall ett speedtest med azire: http://www.speedtest.net/result/2277636593.png. Anslutnigen är BBB 100/10.

Om du mejlar PrivatVPN skickar dom dig en 24-timmarskod, fungerar på samma sätt som Azires gratistest, alltså det är en test av den "riktiga" tjänsten.

Skrivet av sowse:

Rent spontant känns det som att en tjänst som fokuserar på en plats har bättre skalfördelar att erbjuda bästa hastighet än en leverantör som sprider sina servrar på säg 20 länder och därmed måste ha 20 olika leverantörer av bandbredd än en tjänst som har allt på ett ställe och kan köpa en större mängd från samma leverantör om man enbart är ute efter bästa hastigheten.

Sedan finns det ju många som också vill använda sitt VPN för att tex. titta på utländsk tv och då är säkert privatvpn ett mycket bra alternativ.

Så är det så klart - jag premierar stabilitet och sedan hastighet, men möjligheten att se utländsk TV och också få tillgång till andra utländska webbtjänster (amerikanska och brittiska PS3 och X360-tjänster, diverse statliga arkiv t.ex) väger också tungt. Jag gillar att se mina filmer och TV både gratis och lagligt, oavsett om ingen vet vad jag gör
Däremot är jag skeptisk till att dessa wild-cat vpn-tjänster som poppar upp och ägs av diverse 22-åriga studenter är så säkra - de är snabba i början, visst, och de vet vad de pysslar med, men efter ett tag får de jobb och barn och glömmer sitt lilla extraknäck. Eller så blir det som Anonine - som var överlägset snabbast för inte så länge sedan, och nu flyter fram som sirap.

Permalänk
Medlem

Jag använder Ivacy Monitor, dock kostar det ca 100kr/månaden.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

jag säger bara azirevpn! Funkar klockrent.. märker knappt att man använder den, speeden påverkas inte alls mycket..

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Enklast är att köpa en lite bättre router (tips någon?) som klarar av mer än 1st VPN anslutning och sen köra hela anslutningen direkt via Anoine, privatvpn eller piratbays anonymiseringstjänst.

Har du lust att utveckla det här för en okunnig? Hur kör man hela anslutningen "direkt via" sin anonymitetstjänst? Och hur vet man om en router klarar mer än en VPN anslutning? Och varför behövs det? Är det om man har två datorer en som surfar med och en som surfar utan anonymitetstjänsten då?

Permalänk
Inaktiv

Har inte testat själv, men som jag förstår det så sätter man in sin router på att köra all trafik via VPN. Dvs du loggar in på din router, går till inställningarna för VPN och fyller i adress och user/pass.

Hur många datorer som då kan tunnlas genom trafiken vet jag inte, troligen bara en efter vad jag minns att jag läst, men är långt ifrån säkert. Hela nätverket "bakom" routern borde ju kunna surfa via samma VPN?

Är själv lite osäker som du märker, och då jag inte testat själv så är det nog bättre om någon annan förklarar.

Kan vara så enkelt så att VPN leverantörerna kräver att du bara kör en dator i taget, annars får du köra med dubbla konton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gangleri:

Nu har jag testat AzireVPN mot Anonine och PrivatVPN. AzireVPN var snabbast av de tre på att tanka ner samma 150MB-torrent, hela fyra gånger så snabb som Anonine, och cirka 10-15% snabbare än PrivatVPN.
text
Däremot, vill man bara ha en server i Stockholm, och har tid och ork att kontinuerligt byta till nya, folktomma servrar varefter de ploppar upp, så är nog Azire ett mycket bra val - just nu. Själv behåller jag som sagt min röst på PrivatVPN.

Halvrelaterad fråga, kör du någon vpntjänst via en router i dagsläget? Jag körde länge vpntunnel.se från min tomatorouter, men detta har slutat fungera nu. Har dessutom gått över till pfsense som router. Dock intressant att veta om du hittat någon tjänst som faktiskt GÅR att köra utan att använda windows eller mac.

Permalänk
Medlem

Är det någon av de tjänster ni tipsar om ovan som också fungerar på torrents så som han eftersökte i startposten? På azirevpn´s hemsida står det tydligt at det INTE fungerar för torrents...

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden, då jag är ute efter en bra VPN tjänst som fungerar bra för torrents. Jag har testat två tjänster hitintills; OVPN.se och Mullvad. Jag upplever Mullvad som lite snabbare när det kommer till nedladdning av torrents, OVPN.se ligger runt 4 MB/s och Mullvad runt 6 MB/s. Mätningarna är dock inte genomförda samtidigt (inte ens samma dag), så kanske inte särskilt vetenskapligt korrekt genomfört.

Däremot, när man mäter via bredbandskollen så är OVPN.se mycket snabbare. Jag har 100/100 fiber hemma och utan VPN får jag 125 upp/ned. Med OVPN får jag 140-150 Mb/s ned/upp (!?). Med Mullvad får jag ~20 Mb/s ned och ~90 Mb/s upp.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag använder allteles ighost. Gratis för deras kunder. Funkar bra, har legat nere några gånger men annars är det utmärkt. Tror det kostar 49kr/mån för icke alltele kunder.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag använder allteles ighost. Gratis för deras kunder. Funkar bra, har legat nere några gånger men annars är det utmärkt. Tror det kostar 49kr/mån för icke alltele kunder.

Hastigheterna då, hur är det där? Man kan inte testa gratis verkar det som?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Återupplivar tråden, då jag är ute efter en bra VPN tjänst som fungerar bra för torrents. Jag har testat två tjänster hitintills; OVPN.se och Mullvad. Jag upplever Mullvad som lite snabbare när det kommer till nedladdning av torrents, OVPN.se ligger runt 4 MB/s och Mullvad runt 6 MB/s. Mätningarna är dock inte genomförda samtidigt (inte ens samma dag), så kanske inte särskilt vetenskapligt korrekt genomfört.

Däremot, när man mäter via bredbandskollen så är OVPN.se mycket snabbare. Jag har 100/100 fiber hemma och utan VPN får jag 125 upp/ned. Med OVPN får jag 140-150 Mb/s ned/upp (!?). Med Mullvad får jag ~20 Mb/s ned och ~90 Mb/s upp.

Hej!
David från OVPN.se här.

När du kör uTorrent/Bittorrent/andra program så behöver du öppna en port i vår kontrollpanel för att få en bättre hastighet. Vi har skrivit en kort guide om det.

Följ gärna guiden så ska du se att du får en betydligt bättre hastighet när du ladda ner torrents. Tveka inte att höra av dig om du har fler funderingar eller behöver någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Har varit airvpn.org kund i snart ett år (om det inte redan har gått ett år, har inte riktigt koll) och måste säga att jag är helnöjd. Topp säkerhet, bra hastighet, bra frivillig mjukvara (egentligen bara en GUI) och väldigt stabil. Har aldrig gått ner när jag har använt det, iaf från deras sida.

Edit: Glömde säga att man även kan öppna portar på deras servrar som vidarebefordras till en själv vilket är guld. De har även servrar över hela världen, perfekt för att undgå geolocation diskriminering.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Integrity har fungerat rätt bra för mig (betalvarianten), billigt (30-40sek mån?), snabbt, man får 3 inloggningar från olika enheter, kör android, windows och kommer att slänga in på min router. Stödjer OpenVPN och PPPT. Integrity är en stiftelse inte en operatör så dom behöver inte logga något alls. https://integrity.st/privacy/

Inte haft problem med torr..., eller något alls faktiskt. Har testad andra tjänster förut och det har aldrig fungerat bra för mig ex anonine

Ensured Privacy
Our Integrity VPN Service is designed with Privacy in mind. We do not log traffic or IP numbers. We don’t have to do it according to Swedish legislation and hence we do not.

Har också känt mig osäker med andra tjänster, vad som gäller osv men 5 juli stiftelsen/integrity är rätt tydliga med vad dom vill och vad dom står för https://5july.org/5th-of-july-manifesto/

Permalänk

Jag rekommenderar PrivateVPN. https://privatevpn.com/ De stödjer L2TP, PPTP och OpenVPN. De har servrar i Sverige, Europa, USA m.fl. De stödjer portforwarding på flera servrar beroende på vilket protokoll du kör. De har stöd för massor av OS, såsom Windows, Android, iOS, OS X m.fl. Det går att testa tjänsten gratis 24H. Jag har inga problem att maxa min 100 MBit lina.