Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Kön ringlade lång utanför Webhallens butik på Sveavägen i Stockholm inför den officiella lanseringen av Call of Duty: Black Ops II.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu rörigare handling än första delen alltså...

Permalänk
Medlem

Vilken kö, jag tycker det är kul när det blir lite sådan här uppståndelse för datorspel, men det kunde vara ett annat spel
Saknar CoD uo ibland, det var riktigt skoj.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Entusiast

Ser ut att ha varit en jävligt skön stämning där om inte annat, Webhallen vet hur man har nattöppet helt klart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk fortfarande vill betala för de nya CoD spelen..

Personligen så känner jag ingen som har köpt det dock.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
99:e percentilen

Jaså, ditchar de sin 13 år gamla spelmotor nu? Vad tråkigt, jag som trodde den skulle hänga med ett bra tag till.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Sån kö för Call of Duty 1: Expansion 9?

Permalänk
Medlem

Ser precis lika ut som ettan haha dom kan ju inte göra spel.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Jaså, ditchar de sin 13 år gamla spelmotor nu? Vad tråkigt, jag som trodde den skulle hänga med ett bra tag till.

Ironi hoppas jag? Nu ser det ju iaf lite bättre grafik och lite annorlunda än förgående spelen som var nästan identiska.

Permalänk
Medlem

Modern black warfare 2

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pheting:

hahaha n00bspel ;-D

Flerspelarläget är och förblir alltid till för tonåringar, men enspelar kampanjen blir säkert sjukt intressant! Vill också snabbt nämna att dem som köpt spelet (till PC) med stor sannolikhet kommer att få en extra kopia av Mass Effect 2 (fel spel) vilket återfinns på den andra installationsdisken! Spelindustrin i ett nötskal.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121113/black-ooops-2-mass-effect-2-pa-andra-pc-skivan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Vilken kö, jag tycker det är kul när det blir lite sådan här uppståndelse för datorspel, men det kunde vara ett annat spel
Saknar CoD uo ibland, det var riktigt skoj.

Ja ,första cod+uo var helt underbara spel. Helt otroligt vad serien har förstörts sen dess,finns absolut ingenting kvar av det som gjorde de första spelen så bra....sorgligt värre

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag gillar att folk klär ut sig till terrorister...

Permalänk

id Tech 3 verkar fortfarande vara populär.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Jag som är väldigt mycket för ögongodis inom spel är kanske inte rätt man att tala just nu men, det är lite orättvist att bara klanka ner på CoD-spelens utseende, att det ser likadant ut för varje spel som släpps. Ja det är till viss del sant, men det finns andra saker att klaga på, som multiplayern är som den alltid har varit, jäääääävligt högt tempo, 360 no scope pentakill och allt det där...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Vem står och köar för det spelet....

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av KaZZiM:

Vet inte om jag gillar att folk klär ut sig till terrorister...

Varför inte? Terroristerna är väl en sida i spelet? Varför skulle man bara klä ut sig till "the good guys"?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av leafbranch:

Ironi hoppas jag? Nu ser det ju iaf lite bättre grafik och lite annorlunda än förgående spelen som var nästan identiska.

Ja, ironi av högsta grad. Jag köpte Black Ops för 449 kr. Spelade aldrig klart kampanjen och startade aldrig en multiplayer-match. Jag rör aldrig mer ett CoD-spel. Jag är glad att det finns seriösa spel som Battlefield 3, som inte går ut på att hoppa runt och ta noscope sniper rifle headshot medan det poppar upp en massa "KILLSTREAK 10!!!#¤%%" och sånt på skärmen.

Bracing myself ...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Vem står och köar för det spelet....

Ser ut att vara rätt många faktiskt. Titta på videon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Vem står och köar för det spelet....

Überderps

Permalänk
Avstängd

Konsolspelare....har inga krav på vad dom spelar...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Är och förblir Battlefield-serien trogen.. Har iofs köpt och spelat CoD 1 och 2.. Men jag återvände till BF. GFHF CoD:BOII!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Hade ju inte varit helt fel att vara där, synd dock att det var COD det handla om, inget fan direkt

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Konsolspelare....har inga krav på vad dom spelar...

Hmm håll det där för dig själv!

Tycker det är grymt roligt att det finns folk som fortfarande står och köar i evigheter på ett spel som också släppts digitalt, det är en fanbase som är stark och det glädjer mig att se sådana här klipp!

Permalänk
Medlem

COD spelare lär sej aldrig...
Same shit diffrent box

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Ja, ironi av högsta grad. Jag köpte Black Ops för 449 kr. Spelade aldrig klart kampanjen och startade aldrig en multiplayer-match. Jag rör aldrig mer ett CoD-spel. Jag är glad att det finns seriösa spel som Battlefield 3, som inte går ut på att hoppa runt och ta noscope sniper rifle headshot medan det poppar upp en massa "KILLSTREAK 10!!!#¤%%" och sånt på skärmen.

Bracing myself ...

Fyfan vilket gott skratt jag fick av din kommentar! You nailed it, men som sagt finns det alltid någon som just gillar denna spel stil.
Jag lirar BF3 själv och kommer tyvärr ej köpa eller spela COD igen :/

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd

Ingen annan som märkt att det förflutna i kampanjen har typ CoD 4 grafik medans Framtiden ser betydligt bättre ut?!

Dock ser spelet ut som CoD4/waw/mw/blops i multiplayer..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Lite hat:

Nu får det räcka med spel, jag förstår att det är en del av "datornördsvärlden" men SweC borde fokusera på spel som är extra krävande, har någon ny typ av grafisk funktion osv osv. bo2 med motor från 199X känns som det går alltför långt.
Sluthatat.

Dold text
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Flerspelarläget är och förblir alltid till för tonåringar, men enspelar kampanjen blir säkert sjukt intressant! Vill också snabbt nämna att dem som köpt spelet (till PC) med stor sannolikhet kommer att få en extra kopia av Mass Effect 2 (fel spel) vilket återfinns på den andra installationsdisken! Spelindustrin i ett nötskal.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121113/black-ooops-2-mass-effect-2-pa-andra-pc-skivan

http://mygaming.co.za/news/wp-content/uploads/2012/05/EA-in-a...

Hur kan mass effect 2 finnas på en skiva ifrån treyarch? Trodde det var bioware som låg bakom det spelet, väldigt underligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evok:

Hur kan mass effect 2 finnas på en skiva ifrån treyarch? Trodde det var bioware som låg bakom det spelet, väldigt underligt.

Kolla du istället på Steams-forum för Call of Duty serien:
Källa: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=1409