Permalänk

Lagg Assassins Creed PS3

Köpte AC3 till Playstation på release och har upplevt en mycket dålig framerate samt seg laddade texturer och objekt i världen. Dålig kantutjämning får man väl leva med på Ps3. Jag undrar om någon annan som spelat spelet upplevt något problem eller om det bara är jag för att släppa ett spel som går så dåligt är oacceptabelt. Grymt bra serie annars, tråkigt..

Skriv inga kommentarer om hur föråldrad hårdvaran i PS3 är, vet det redan

Permalänk
Medlem

Det laggar lite i Boston, men annars flyter det på rätt bra tycker jag, ser även bra ut. Kommer nog patchas snart ska du se

Visa signatur

"I usually call the new guy and let him know where I like to sit on the bus, tell him ways he can stay out of my way, make sure he knows not to touch any of my stuff."

Permalänk
Skrivet av stenudden:

Köpte AC3 till Playstation på release och har upplevt en mycket dålig framerate samt seg laddade texturer och objekt i världen. Dålig kantutjämning får man väl leva med på Ps3. Jag undrar om någon annan som spelat spelet upplevt något problem eller om det bara är jag för att släppa ett spel som går så dåligt är oacceptabelt. Grymt bra serie annars, tråkigt..

Skriv inga kommentarer om hur föråldrad hårdvaran i PS3 är, vet det redan

Inte för att tjata om föråldrad hårdvara, men faktum är att det finns flertalet PS3-releaser som varit märkbart bättre på 360.

Battlefield 3: Inputlagg, sega texturer (halvt avhjälpt)
Bayonetta: Sämre kantutjämning, 30 FPS average jämfört med 53 på 360
Uncharted 3: Inputlagg i multiplayer
Mafia II: Inget gräs, sämre texturer
Skyrim: Sparfilsbugg som segar ner spelet, inget DLC än
Black Ops: 40 FPS jämfört med 60 på 360, sämre texturer
Red Dead Redemption: Borttagna skuggor, sämre draw distance, färre grästuvor

And the list just goes on and on. Ångrar mitt val av PS3 rätt hårt, det blir Xbox nästa generation alternativt speldator för min del.

Permalänk
Skrivet av felixkry:

Inte för att tjata om föråldrad hårdvara, men faktum är att det finns flertalet PS3-releaser som varit märkbart bättre på 360.

Battlefield 3: Inputlagg, sega texturer (halvt avhjälpt)
Bayonetta: Sämre kantutjämning, 30 FPS average jämfört med 53 på 360
Uncharted 3: Inputlagg i multiplayer
Mafia II: Inget gräs, sämre texturer
Skyrim: Sparfilsbugg som segar ner spelet, inget DLC än
Black Ops: 40 FPS jämfört med 60 på 360, sämre texturer
Red Dead Redemption: Borttagna skuggor, sämre draw distance, färre grästuvor

And the list just goes on and on. Ångrar mitt val av PS3 rätt hårt, det blir Xbox nästa generation alternativt speldator för min del.

Måste erkänna att Sony gjorde ett par dumma val med cellprocessorn i PS3. Den är ju teoretiskt mycket kraftfullare än Xbox CPU men nästan inga spel tar nytta av cellprocessorn för att speltillverkare som gör spel till bägge konsollerna inte orkar skriva en till version till PS3. Alla spel är nästan gjorda efter Xbox och sen i princip kodade över till PS3

Kommer bara på två exempel som tar nytta av cellprocessorn, Metal Gear Solid 4 och Uncharted. Hittar du ett spel till Xbox som ser lika bra ut som MGS4 så heter jag Kalle Anka och bor i sjumilaskogen.

Skrivet av vazcj:

Det laggar lite i Boston, men annars flyter det på rätt bra tycker jag, ser även bra ut. Kommer nog patchas snart ska du se

Hoppas verkligen det.

Permalänk
Skrivet av stenudden:

Måste erkänna att Sony gjorde ett par dumma val med cellprocessorn i PS3. Den är ju teoretiskt mycket kraftfullare än Xbox CPU men nästan inga spel tar nytta av cellprocessorn för att speltillverkare som gör spel till bägge konsollerna inte orkar skriva en till version till PS3. Alla spel är nästan gjorda efter Xbox och sen i princip kodade över till PS3

Kommer bara på två exempel som tar nytta av cellprocessorn, Metal Gear Solid 4 och Uncharted. Hittar du ett spel till Xbox som ser lika bra ut som MGS4 så heter jag Kalle Anka och bor i sjumilaskogen.

Hoppas verkligen det.

Exakt. PS3an är i alla fall bra som mediecenter!

Permalänk
Skrivet av felixkry:

Inte för att tjata om föråldrad hårdvara, men faktum är att det finns flertalet PS3-releaser som varit märkbart bättre på 360.

Battlefield 3: Inputlagg, sega texturer (halvt avhjälpt)
Bayonetta: Sämre kantutjämning, 30 FPS average jämfört med 53 på 360
Uncharted 3: Inputlagg i multiplayer
Mafia II: Inget gräs, sämre texturer
Skyrim: Sparfilsbugg som segar ner spelet, inget DLC än
Black Ops: 40 FPS jämfört med 60 på 360, sämre texturer
Red Dead Redemption: Borttagna skuggor, sämre draw distance, färre grästuvor

And the list just goes on and on. Ångrar mitt val av PS3 rätt hårt, det blir Xbox nästa generation alternativt speldator för min del.

Håller med dig helt och hållet!

Dock vill jag bara pointera att Uncharted 3 bara finns till PS3

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Skrivet av AssassinM12345:

Håller med dig helt och hållet!

Dock vill jag bara pointera att Uncharted 3 bara finns till PS3

Sant, dock ännu ett bevis på undermålig kodning - och dessutom från Playstations paradstudio Naughty Dog!

Permalänk

Men lite off topic, är det bara jag som har upptäckt att Ubisoft har ändrat alla karaktärers ansikte (Desmond, Shuan, och vad nu än tjejen heter) ganska rejält. Väldigt fult enligt mig?!?!