Grand Theft Auto V i ny trailer

Permalänk
Medlem

GTAV PC-version= Årets julklapp 2013

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem

Syns att det är till wii u

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ser ju sannerligen bättre ut än vad fyran gjorde, jag tyckte mest att fyran var så alldeles dassig i färgerna, tråkig och grå kan man ju säga (nej jag har inte kört med någon mod eller något sådant).

Plus att det var så seg motor att man höll på att spy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Förstår inte varför de skall släppa till konsol först, det är inte så att piratkopiering kommer minska. De kanske tror att de gör vinst på konsol först och sedan får ut det sista av PC. Grejen är att vi PC användare kan se kvalité på mils avstånd, är ett spel hypat och efterlängtat så kommer majoriteten att köpa det.

Nackdelen är att vi troligen kommer att få en konsol port precis som GTA4, vilket endast kommer leda till tårar och trasig elektronik. Hoppas de tar den tiden som är kvar till det officiella släppet och börjar jobba på PC versionen ordentligt så att den kan lanseras samtidigt. Är trött på att vi PC användare alltid blir valda tvåa efter konsol. Det är ju inte så att en konsol spelare kan kalla sig gamer på samma sätt som en PC spelare kan!

Kolla upp försäljningsstatistiken per konsol/pc så förstår du varför.

Inte raketforskning direkt.

Permalänk
Medlem

YEEEAAH AWEOSME

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lang666:

Kolla upp försäljningsstatistiken per konsol/pc så förstår du varför.

Inte raketforskning direkt.

Klart folk köper det till konsoll om PC version kommer 6 månader senare.
Folk köper till den plattform det kommer till först.

Så att räkna Konsoll > PC i försäljning är lite fel då många som köper till konsoll har en bra PC också, och vill därmed inte köpa till PC senare då de har det på konsoll.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Kolla upp försäljningsstatistiken per konsol/pc så förstår du varför.

Inte raketforskning direkt.

Det är ju inte så konstigt att det går dåligt för PC spel när man inte lägger nåt krut på att utveckla till den plattformen.
För dyrt och det är enklare att utveckla till konsoller med 10 år gammal hårdvara (då var man där igen).
Sen tar det ju nästan ut dubbla priset för spelen på konsollerna. Men det verkar inte gemene man tänka på.

Molntjänster för spel kommer att bli the shit så småningom. när utvecklana mer eller mindre kan strunta i begränsningar i hårdvaran.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Klart folk köper det till konsoll om PC version kommer 6 månader senare.
Folk köper till den plattform det kommer till först.

Så att räkna Konsoll > PC i försäljning är lite fel då många som köper till konsoll har en bra PC också, och vill därmed inte köpa till PC senare då de har det på konsoll.

Så sant! Det går att göra bra pengar på PC-spel. Titta bara på diablo 3. Ett spel som egentligen inte har myciket att komma med.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag gillar vad jag ser och 4:an sken i multiplayer. Synd bara att man behöver vänta kanske i mer än ett år. Förhoppningsvis så har Rockstar i alla fall slängt ut både Rockstar Social Club och Games for Windows/Live, dessa tillförde nada.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av r0x0r94:

Ja, det vore ju omöjligt för dem att photoshoppa bilden så att det står "PC" och bara anta att det kommer släppas precis som de gör. Med t.ex Borderlands 2 släppte de en precis likadan, jättetråkig bild som skulle symolisera omslaget, vilket självklart byttes ut när det faktiskt hade ett riktigt releasedatum, och inte fan kommer de ha den omslaget på GTA 5, är ju bara en placeholder.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Blir bara förbannad när jag ser denna trailer :C Att förstöra något så vackert genom att begränsa det till konsollgrafik. Även om det kommer till PC 5-8 månader senare så kommer det självklart vara lika förstört som GTA IV, så vill verkligen inte hetsa upp mig över detta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

www.youtube.com/watch?v=Vzue74y7A84

Det kommer men kanske först till sommaren/hösten 2013.

Bara jag som tyckte att den mörkhyade snubben lät som Carl Johnson från San Andreas?

riktigt likt CJ från san andreas, ja

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffe_93:

Hoppas bara att det blir en bra portning till PC så det inte blir en repris.
(om det nu kommer till PC)

vid det här laget borde nog allas datorer klara av gta 4, det är väl i princip samma motor... det var annorlunda på den tiden dock när de flesta satt på 2-kärniga processorer... själv kunde jag avnjuta 4an riktigt väl med min överklockade q6600 i 3 ghz... fast fuck... kommer det ingen pc version direkt?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Gladast är jag att se flygplan igen!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dom ta tag i alla moddare samt fuskare när det väl släpps det PC då dom sket helt fullständigt i de med GTA IV...

Men men det är ju som sagt PC vi pratar om, kommer alltid finnas fusk/mods till spel. Förhoppningsvis mekar dom ihog ett någorlunda vettigt anti-fusk program för att stoppa detta när det kommer till PC.

Permalänk

Vad heter låten i trailern?
Spelet i övrigt verkar ju vara lite meh...

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer nog inte köpa spelet, köpte fyran på releasedagen för PC.. krånglade i veckor.

Permalänk

Skulle gärna sett det komma till PC men med tanke på vad som hände med RDR så tvivlar jag på det. Det kanske blir dags att skaffa en krysslåda då helt enkelt, något jag länge övervägt ändå just för de exklusiva titlarna.

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte satsar på PC istället för konsollerna. Grafiken hade varit awesome om Rockstar hade satsat på PC i första hand. Konsollerna förstör för oss entusiaster. Trist =/

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen dom släpper det på PC sen

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Hoppas PC porten blir en "Max Payne-port" och inte en "GTA IV-port".

Permalänk
Medlem

Dat shitty graphics...

Permalänk

jag gillar inte macen vid 0:57 nån mer som såg den?

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Entusiast
Skrivet av laggarbacken:

Vad heter låten i trailern?
Spelet i övrigt verkar ju vara lite meh...

Steview Wonder - Skeletons

Varför tycker du det? Grymmaste GTA-trailern jag sett jämsides med GTA: San Andreas iaf och det är vad man kallar ett grymt spel!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Ja, förmodligen senare på året, dock förmodligen lika ooptimerat och skitigt som GTA IV var så det är väl bara att köra på Xbox 360...Man ser till och med i trailern hur det stackars Xboxet försöker få kanterna att inte sväva iväg och hur texturerna är åt helvete.

Edit: Gäller ju såklart PS3 också.

tror du på allvar att det kommer vara lika ooptimerat som IV när de har haft 5 år på sig att göra detta spelet i samma motor som IV?

Permalänk
Medlem

Kom igen nu rockstar släpp de här för PC!

Permalänk

Släpps det inte för PC blir jag hur förbannad som helst!

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det jag la märke till var riktiga märkena på bilarna stämmer det så köper jag 360 när spelet kommer. Audi R8 <3

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Steview Wonder - Skeletons

Varför tycker du det? Grymmaste GTA-trailern jag sett jämsides med GTA: San Andreas iaf och det är vad man kallar ett grymt spel!

Tackar!
För varje GTA spel som utannonseras blir mitt intresse svalare, känns som jag lekte färdigt i 3'an och Vice City. Jag kanske börjar bli gammal

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Dat shitty graphics...

För att grafik betyder allt?...suck

För övrigt så ser det riktigt bra ut, kommer garanterat att köpa spelet när det släpps

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer