Reuters: AMD anlitar investmentbank för att "utforska alternativen"

Permalänk

Om nu AMD ska säljas känns väl inte de företagen som Sweclockers listat särskilt troliga. Samsung ligger kanske närmast till hands men de satsar också mycket på ARM så värför köpa AMD?

Den som nu ska köpa AMD måste driva vidare det som det är nu. Om det företaget gör processorer endast till sig själv lär konkurrensen med Intel försvinna och det kan inte vara bra för Intel i heller känns det som.

Sen vilket företag som skulle kunna köpa det är en annan sak och om AMD X86 licens är överförbar. Om AMD säljs och det bara blir Intel och VIA kvar på X86 marknaden så kommer Intel antagligen få problem med det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Skitsnack. Under Athlon 64/Pentium 4-tiden hade AMD ett tydligt prestandaövertag trots att de låg mer än en processnod efter Intel. Anledningen till att de inte tog marknadsandelar på den tiden är det fulspel som intel använde sig av, och senare blev dömda för i Europadomstolen. Detta har (som tidigare sagts i tråden) resulterat i en snöbollseffekt som gör att AMD inte är lika konkurrensmässiga längre.

Mycket möjligt, men sådant är omöjligt att veta. Det kan lika gärna bli så att intel delas i två t.ex.

För det första tog AMD med A64 stora marknadsandelar från Intel (dom var väl uppe i över 25%, kanske närmare 30% 2005-2006, jmf. med ~17% nu). Den absolut största anledningen till att dom inte tog ännu fler marknadsandelar var att deras fabriker var fullbelagda och helt enkelt inte kunde producera fler processorer (att bygga fler fabriker är inte en självklar lösning, det tar flera år att färdigställa).

Förstå mig inte fel, jag försöker inte förneka eller bortförklara Intel's olagliga metoder men det är irrelevant nu, alla juridiska processer är överspelade och Intels olagliga rabatt-program (ej mutor som vissa i tråden hävdat) sedan länge avslutade. Verkligheten i dag är att AMD har stora ekonomiska problem och är oförmögna att konkurrera med Intel och något måste göras åt saken.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Inget roligt att läsa detta inte. Företaget är verkligen en blek skugga av den framryckande underdog de var under Athlon 64 tiden. Har alltid handlat både och men det skulle bli förbannat tråkigt att köpa enbart Intel i framtiden så jag hoppas verkligen att de klarar sig. Bygger jag budget blir det alltid AMD tills vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Bulldozer hade fortfarande haft problem att konkurrera med Intel för hemmaanvändare eftersom arkitekturen i sig i första hand är designad för serverlaster och inte för vanligt desktopanvändande. Det är svårt att göra en processor som täcker upp allas behov men med mer pengar hade de kanske kunnat bygga en annan artiketur med högre IPC och färre kärnor som är mer anpassad för konsumentmarknaden.

Precis men jag menar att desktop-marknaden är ganska ovissentlig, iaf i det långa loppet. Servrar, laptops och tablets är det som ger dom stora pengarna, och där är det allt mer prestanda per watt som är viktigt. Där hade en större utvecklingsbudget kunnat gjort stor skillnad.

Permalänk
Skrivet av Krimsarn:

Är det inte olagligt med monopol på en marknad dock? Jag tänker på Intel här och om de blir dem enda med CPUer för oss dödliga, och odödliga i den form att vi ofta kräver hyffsade CPUer.

Monopol är självklart inte olagliga i sig (då hade det behövts en lagstiftning som straffade framgångsrika företag vilket vore väldigt kontraproduktivt), dock är det olagligt att utnyttja sin monopolställning för att skapa sig fördelar i de flesta västländer. Exakt vad som är ok för ett bolag i monopolställning att göra i konkurrenssyfte är väldigt flytande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Apple köper AMD

Ja då får vi iCPU och iGPU:er då. iFX och iRadeon? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

För det första tog AMD med A64 stora marknadsandelar från Intel (dom var väl uppe i över 25%, kanske närmare 30% 2005-2006, jmf. med ~17% nu). Den absolut största anledningen till att dom inte tog ännu fler marknadsandelar var att deras fabriker var fullbelagda och helt enkelt inte kunde producera fler processorer (att bygga fler fabriker är inte en självklar lösning, det tar flera år att färdigställa).

Förstå mig inte fel, jag försöker inte förneka eller bortförklara Intel's olagliga metoder men det är irrelevant nu, alla juridiska processer är överspelade och Intels olagliga rabatt-program (ej mutor som vissa i tråden hävdat) sedan länge avslutade. Verkligheten i dag är att AMD har stora ekonomiska problem och är oförmögna att konkurrera med Intel och något måste göras åt saken.

Du minns nog lite fel.. Athlon kom kring millenieskiftet. Dom var först att spränga 1Ghz '99 (K75). Jag kommer ihåg tidigt 2000-tal hur Dell och HP/Compaq bara sålde PC med Intel CPU i .. och det gjorde dom ganska länge. Detta fast AMD ville leverera till Dell och HP/Compaq. Intel gav PC-tillverkarna rabatter så länge dom inte tog in AMD Athlon. Till slut började faktiskt HP/Compaq sälja några få modeller desktops med AMD propp i.. Men AMD förlorade mycket pengar på utebliven försäljning genom dessa stora PC-tillverkare som sålde i jätte-volymer till företag och inte bara till privatpersoner. Tillgång på Athlon CPU var inte några problem då.. tvärtom.. dom kom inte ut helt enkelt för att ÅF inte ville ha dom p.g.a. Intels kampanj att hindra AMD. Till slut började AMD få ut proppar och de gick bra ett tag. Men undrar om det går att uppskatta hur mycket dom gick miste om under dom tidiga åren på 2000-talet?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ja då får vi iCPU och iGPU:er då. iFX och iRadeon? :s

ungefär, förutom att det hade varit exakt samma CPU i flera år men bara priset och lägg till en siffra efter mellan åren.

(se iphone 4->5 som exempel)

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som funderat på vad som händer med Intel om AMD konkar & försvinner?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dussan89:

ungefär, förutom att det hade varit exakt samma CPU i flera år men bara priset och lägg till en siffra efter mellan åren.

(se iphone 4->5 som exempel)

Vad menar du med den jämförelsen? Det är inte samma CPU i 4 som i 5. Stor skillnad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Det verkar vara rätt många här som sysslar med IT eller tyngre saker, synd att denna forum (sveriges enda i sitt slag) är söndertrollad av fjortisar.

I alla fall, det finns fler möjligheter här. AMD har teknik som inte har med x86 i sig att göra.

Till exempel minneskontrollern, flyttalsprocessorn, kommunikationsbussarna i processorn... All dess kunskap går att föra över till vilken arkitektur som helst, med viss modifikation.
Kan tänka mig att AMD vill dra sig ur x86 marknaden; som många har anmärkt har de svårt att sälja sina grejer även om dom är bra. Formodligen finns det ändå inte pengar för AMD att hämta här.

Istället "portar" AMD sina hårdvarumoduler till ARM, och gör tunga processorer till yrkesfolk, tillsammans med GCN, dvs den nya GPU arkitekturen.

Det finns flera fördelar här:
*Rena kompilatorer: kompilatorerna på ARM sidan av havet har ingen -sunka_ner_AMD switch, som intels x86 kompilatorer hade , de kan lita på att de kod som kompileras inte görs medvetet sämre för deras prolle.
*Även om många licensierar ARM, är det inte helt lätt att konstruera högpresterande processorer, dom har inte så stor konkurrans som många tror - AMD har bra teknik där...
* svårt för Intel att hänga med - de har redan visat att de har svårt att göra två saker samtidigt; jag menar, de har trollat ett halvt decenium med undermålig P4 bara för att sälja Itanium för yrkesfolk, till AMD kom ikapp dom, och de var tvungna att överge rökdrömmarna och komma med nåt vettigt.

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Vad menar du med den jämförelsen? Det är inte samma CPU i 4 som i 5. Stor skillnad.

Syftningsfel kanske; priset brukar vara exakt samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ett annat problem för AMD är att det verkar finnas en hel del lager av Sandy Bridge CPU:er för laptops (något som naturligtvis även är ett problem för Intel) då man idag kan köpa en laptop med SNB Core i5 + nVidia 630M/640M för ungefär samma pris som de lite snabbare varianterna i A-serien. Frågan är varför man INTE skulle välja Intel i det läget då man får en betydligt snabbare CPU och GPU, men ändå samma pris och batteritid.

Och innan A-serien kom ut så var det ännu enklare att förstå varför AMD var små på laptopsidan, deras lösningar var långsammare än Intels och drog mer ström.

Och för att vara lite mer on-topic: om AMD nu börjar få problem med likviditeten så kan kan man ju undra varför de breddar sitt sortiment med Opteron på ARM, framförallt när man kombinerar detta med att lägga ner Linux-satsningen (vilket OS tänker man köra Opteron/ARM på???)
Är man i ett sådant läge så måste man titta på vad man är konkurrenskraftig på och börja därifrån. För AMD så är grafikkorten + A-serien helt klart konkurrenskraftig. E-serien drar tyvärr lite väl mycket ström för att slås om Win8 plattorna, men GPUn är nog det bästa man kan hitta i denna kategori så fick man bara ner TDP på Brazos ett par W till så har man en riktigt bra lösning!

AMD har inte laggt ner Linux satsningen, det enda som hände var att de lade ner kontoret i Tyskland där de hade ett par programmerare för Linux som förbättrade supporten för deras processorer. De har fortfarande flera utvecklare som i andra hörn av världen som fortsätter programmera för dom. Vad de behöver är fler programmerare för GPUer inom linux för där är AMD helt borta från marknaden men dom satsar fortfarande på GPUGPU på linux iaf.

De besökte SC12 i år med sin
FirePro S10000, advertises 5.91 Teraflops for single-precision peak performance and 1.48 Teraflops on double-precision floating-point calculations. The FirePro S10000 is based upon their "GCN" (Southern Islands) architecture and packs 6GB of GDDR5 video memory for its dual GPUs with ECC memory support.

Om AMD skall ta sig ur skiten måste de börja tänka innan de börjar sparka folk. De förlorar för mycket kompetens bara för att få bättre kvartsraport. Denna spiral kommer att bita dom ganska snart.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Stödköp. Skall ni inhandla en ny HTPC där ni inte behöver absolut maximal prestanda, köp en AMD. Skall ni bygga er en lagringsserver där hemma, köp en AMD (Extra bonus: AMD-proppar stödjer väl ECC-minnen som standard, även utanför servermodellerna? Händer inte på Intel). Skall ni bygga en ny dator åt morsan eller farsan, köp en AMD. En av deras Trinityprocessorer vore perfekt för exempel ett och tre. Finns nog något lämpligt även för alternativ två.

Skall ni köpa en monster-gaming-dator där ni ABSOLUT behöver varje liten FPS; kör isåfall Intel. Men AMD har inte dålig hårdvara på något vis, det finns många ställen där man kan välja dem framför Intel.

Det blev en AMD Trinity i min LAN/HTPC-dator jag byggde senast.

Håller helt med. Gjorde ordning en dator för föräldrarna med amd Dom klagar inte på den. Dock tog jag i för lite ram (men går att fixa).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Dussan89:

(se iphone 4->5 som exempel)

whaaat?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka på SweClockers, då publicerar man en klassiker: Ännu ett rykte om att AMD ska säljas. Jag vet inte hur många sådana här rykten jag hört och läst om de senaste åren. Inget av dem har visat sig stämma. Inte detta rykte heller eftersom AMD själva förnekar det. Man måste vara ganska dum om man tror på den här typen av rykten just nu precis efter det att AMD ingått samarbete med ARM och precis efter det att företaget presenterat sin framtidsstrategi. Jag är inte ett dugg orolig för AMD. Om AMD var så sårbara som vissa tror hade de gått i konkurs för länge sedan. De har alltid fått kämpa hårt för sina marknadsandelar mot en kriminell konkurrent som allvarligt brutit mot konkurrenslagstiftningen i EU, USA och Asien, och utifrån de givna förutsättningarna har de lyckats förvånansvärt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Så att muta oem tillverkare för att köra intel. Var en fräsch metod?

Va? Det var väl precis det han skrev, att det inte var en fräsch metod. Du kanske borde läsa en post innan du kritiserar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad menar du med den jämförelsen? Det är inte samma CPU i 4 som i 5. Stor skillnad.

Skrivet av Elgot:

Syftningsfel kanske; priset brukar vara exakt samma.

Skrivet av Failbygge:

var mer som ett exempel, som apple produkter som antinge var liknande eller ytterst lite förändrad från modelen innan.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Nyhetstorka på SweClockers, då publicerar man en klassiker: Ännu ett rykte om att AMD ska säljas.

Alla nyheter är inte bra nyheter tyvär, hoppas verkligen AMD kan ta sig i kragen och komma igång igen.

sitter och tittar på ett nytt intel projekt men ville verkligen att piledriver skulle leva upp till hypen så jag kunde gå till AMD igen.

Om man just nu ska ha en "top" spel dator måste man tyvär gå till intel.. eller en 8350 och kanske överklocka för komma i närheten. (då får man istället saftig el nota)

Men lite pengar blir det till AMD då jag satsar på en 7950.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Du minns nog lite fel.. Athlon kom kring millenieskiftet. Dom var först att spränga 1Ghz '99 (K75). Jag kommer ihåg tidigt 2000-tal hur Dell och HP/Compaq bara sålde PC med Intel CPU i .. och det gjorde dom ganska länge. Detta fast AMD ville leverera till Dell och HP/Compaq. Intel gav PC-tillverkarna rabatter så länge dom inte tog in AMD Athlon. Till slut började faktiskt HP/Compaq sälja några få modeller desktops med AMD propp i.. Men AMD förlorade mycket pengar på utebliven försäljning genom dessa stora PC-tillverkare som sålde i jätte-volymer till företag och inte bara till privatpersoner. Tillgång på Athlon CPU var inte några problem då.. tvärtom.. dom kom inte ut helt enkelt för att ÅF inte ville ha dom p.g.a. Intels kampanj att hindra AMD. Till slut började AMD få ut proppar och de gick bra ett tag. Men undrar om det går att uppskatta hur mycket dom gick miste om under dom tidiga åren på 2000-talet?

Jag skrev enbart om K8 (Athlon 64/Opteron). Men du har rätt i att även K7 (athlon) var bättre än Intel's produkter vid tillfället och att Intel's minst sagt tveksamma metoder påverkade AMD negativt (hur mycket är i princip omöjligt att svara på) men faktum är att AMD även under dessa förhållanden lyckades utveckla nya konkurrenskraftiga processorer (K8). Det är just det här som är min poäng: AMD började släppa sämre produkter först ett par år efter Intel's metoder upptäcktes (och således upphörde) och samtidigt som AMD's vinst hade stigit kraftigt under flera år. Att då komma med påståendet att allt är Intel's fel är befängt. Precis som Intel's fiaskoaratade prescott-arkitektur är deras eget fel så har AMD i princip bara sig själva att skylla för sina bottennapp med Phenom(1) och och Bulldozer.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Om AMD säljs, vore det katastrof för oss konsumenter allmänhet och oss entusiaster i synnerhet.
Vilka eventuellt nya ägare skulle vara intresserade av att konkurrera med Intel på X86-marknaden?
Svar:
Ingen.

Däremot besitter AMD kunnande och duktiga ingenjörer, inte minst på APU/GPU-sidan. Detta är naturligtvis mums-mums för företag som typ Samsung, Google och kanske Apple.
Om man väntar någon månad till med försäljning, så är nog börsvärdet nere under 1 dollar aktien
Snacka om att få mycket kompetens för pengarna.

Om AMD blir uppköpta av Samsung, Google eller motsvarande annat tillräckligt stort företag med proprietära ambitioner , så lär dom inte fortsätta att satsa på en marknad som av alla förståsigpå-are antas krympa i framtiden.

Glöm X-86-cpuer.
Glöm externa grafikkort.

Så... Kvar blir vi med EN leverantör av CPU:er och EN leverantör av grafikkort

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Man köper inte sur mjölk bara för att man tycker synd om bonden. Jag skulle ha valt AMD om det inte vore så att man både fick högre strömförbrukning och lägre prestanda jämfört med Intels alternativ.

Men sur mjölk är ett lite dåligt resonemang. Sur mjölk för mig är ungefär som obrukligt. Och det hoppas jag verkligen du tycker AMD är?
AMD är hellre ett mer lågpris varumärke, ungefär som att jämföra Toyota mot Lexus, Nintendo Wii mot PS3 eller Xbox 360, Skinnsoffa mot tygsoffa... (jag vet kassa exempel). Hade jag haft samma krav som att strömförbrukning och prestanda ska vara på topp så hade jag också valt Intel. Men att runt 85% av konsumenterna skulle ha samma höga krav förvånar mig än idag.

Om det nu stämmer att AMD säljs så hoppas jag detta leder till högre priser på x86 cpu. Så blir alla konsumenter nöjda.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Om amd försvinner så kommer x86 och 64 att "försvinna" också. Så då kommer det endast bli nya program till övriga operativsystem. Ska microsoft vara med i framtiden så måste dom hjälpa AMD så det finns mer än en hårdvaruleverantör till deras operativsystem. Jag kan gissa att inte ens intel skulle bli glad om amd skulle försvinna. risken blir då att x86 64 system endast kommer att finnas som företags datorer.

Och alla som pratar om vikten om en snabb cpu. Kolla in min dator. visst bromsar min cpu lite. men det är max 2-5 bilder/S och då är en i7 minst dubbelt så snabb.

Ska du köpa en snabb speldator sattsa så mycket som möjligt på grafikkortet det är det viktigaste det vet alla. Om du inte tro mig kolla på de tester som man har här http://www.sweclockers.com/recension/15291-intel-core-i7-3770...

1920*1080 OBS orginal clock på cpun

i7 3,7Ghz ca31% högre klock 86bilder/s men endast 13% snabbare
core 2quad Q9550 2,83Ghz 76bilder/s

Så kommer du inte att klocka din cpu så tappar du 13% på att välja en gammal cpu för 3-500kr mot en ny i7 för 2500 kr

Men kollar du skillnaden på ett grafikkort för 2000kr eller ett för 4000kr så kommer du att få en betydligt mycket snabbare spel dator med ett grafikkort för 4000kr

Så alla som ska skaffa en speldator lägg så mycket som möjligt på GRAFIKKORTET..................

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

OK. AMD håller på att förlora helt o hållet. Snart kört för dem.

Får hoppas att Intels priser inte höjs bara sådär så man får lite tid på sig att köpa en

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

*Ett språkrelaterat stickspår som irrat sig in i tråden avlägsnat*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiXeR:

Apple köper AMD

Inte helt otroligt. Då Apple har massor av pengar och vill slippa Intel har de sagt. Om inte Apple köper AMD så blir det nog IBM. Företaget kommer troligen lägga ner x86 prestanda processorer helt och börja jobba med ARM och annat. ATI delen kommer nog bli kvar som den är.

Permalänk
Medlem

"i klarspråk att hitta en köpare och överse försäljningen av bolaget."

Inte enligt Rory:
"Within the past couple of hours, a major media outlet wrote a piece speculating about the sale of AMD. As you know, articles such as this periodically surface in the media. I want you to know exactly how we are responding to this speculative piece, as we expect some additional media outlets to inquire. Our official response is below, along with the original news article.
But let me personally reinforce to you: we are not actively pursuing the sale of AMD or any of our significant assets. It's full steam ahead with our strategy … we absolutely are on the right path.
Rory"

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt när deras FX serie inte klarar av steam spel och bara underpresterar rent allmänt.
Jag kommer aldrig att köpa en FX igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicke505:

Inte så konstigt när deras FX serie inte klarar av steam spel och bara underpresterar rent allmänt.

Steam-problemen lär vara borta nu.
Underpresterar? Läste du testet?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron